הטבות מס, טורבינות, מינוי מהנדס, חורשת בר-בת ועוד


אייל שמואלי בישיבת המועצה: פועלים לקיבוע הטבות המס באמצעות החלפת השטחים עם מעלות-תרשיחא * טורבינות רוח בגובה של 200 מטר עלולות לפגוע בתושבים ובפיתוח הכפר

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-01-15-at-23.16.291 הטבות מס, טורבינות, מינוי מהנדס, חורשת בר-בת ועוד
אייל שמואלי: החלפת השטחים עם מעלות-תרשיחא לקיבוע הטבות המס

 

 

 

נירית אושר

 

ישיבת מועצה מתאריך 14.1.19 /

משתתפים: אייל שמואלי, יורם איילון, קרן דרוקמן-אדיב, עופר חלה, עופר כהן, איתן היימן, יואב ניצב וטוביה ארז.

 

ראש המועצה אייל שמואלי פתח את הישיבה הראשונה מן המניין של המועצה החדשה.

במסגרת ישיבה זו התקיימה הצהרת אמונים של חברי המועצה יורם איילון ויואב ניצב.

 

עדכוני ראש המועצה בנושא הטבות המס

ראש המועצה אייל שמואלי: הטבות המס הוארכו עד לסוף יוני 2019, כאשר עד לתאריך זה יש לפנינו מערכת בחירות לכנסת. לכן אנחנו כבר כעת עובדים כדי שהטבות המס יהפכו לקבועות במסגרת החוק ולא סעיף בהוראת השעה. חלק מהעשייה שלנו לטובת קיבוע של הטבות המס הוא נושא החלפת השטחים עם מעלות-תרשיחא. אנחנו מקווים שהדיון בנושא שינוי הגבולות בוועדה הממליצה יתקיים לקראת סוף פברואר. ורד אמר, מנכ”לית המועצה, מטפלת באופן שוטף בנושא.

אמר, מנכ”לית המועצה, הוסיפה כי מ.מ. כפר ורדים תגיע לוועדה ביחד עם מעלות-תרשיחא לאחר שהוכן מסמך משותף, כאשר נושא החלפת השטחים כדי לקדם את הטבות המס לגמרי על השולחן. לדבריה, המסר הוא שאם לא יאושרו באופן קבוע הטבות המס לתושבי כפר ורדים זה יפגע בחוסן האזורי באופן משמעותי.

אמר: “הועדה תיתן את המלצתה לשר הפנים והוא זה שלמעשה מקבל את ההחלטה האם לאשר את השינוי או לא. ובכל מקרה העברת השטח של אזור התעשייה למעלות יהיה טוב גם לנו, בגלל הפרשי הארנונה. למעשה זו הדרך היחידה שלנו להפעיל את אזור התעשייה”.

חבר המועצה עופר חלה: “ובכל זאת אם הטבות המס לא היו חלק מהמתווה של החלפת השטחים הייתה אופוזיציה גדולה יותר למהלך. אז נקווה שאכן המהלך הזה יצליח ויאושר על ידי שר הפנים”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-01-15-at-23.16.321 הטבות מס, טורבינות, מינוי מהנדס, חורשת בר-בת ועוד
מימין: ענת מינסטר, עופר חלה, איתן היימן ועופר כהן

 

טורבינות הרוח

שמואלי הסביר שהנושא רלוונטי כרגע יותר מאי פעם. הועדה מחוזית שמתכנסת ב-21 בינואר תדון בבקשה של החברות שמעוניינות להקים את הטורבינות שאמורות להיות מוקמות בשטחים של ינוח אבל בקרבת שלב א’ של כפר ורדים. הטורבינות הן בסדר גודל של  200 מטרים, זה בגובה של בניין עזריאלי. ובנוסף לגובה האדיר והפגיעה בנוף יש גם רעש ואינפרא רעש ופגיעה בצמחיה ובבעלי החיים באזור.

עוד פירט שמואלי שבנושא עוסקים תושבי הכפר יואב ניצב, הלל גלזמן, מאיר ולידיה גרינפלד ועורך הדין בוב חן שגם מתוכנן להגיע לוועדה ביחד עם שמואלי ולהסביר את התנגדותנו לטורבינות. בימים הקרובים תוציא המועצה קול קורא לתושבי הכפר להגיע לוועדה ולהתנגד לטורבינות.

חבר המועצה טוביה ארז הציע לנסות לגייס את המינהל שיש לו אינטרס בקידום שלב ג’ של הכפר כמי שיכול לתמוך בנו בהתנגדות לטורבינות. ברור כי אם יתקדם הפרויקט של הטורבינות בקרבת הכפר זה יפריע משמעותית על השיווק של מגרשים לתושבים חדשים. שמואלי הסכיםו לבחון את הנושא ואמר שיוציא מכתב למינהל שמפרט את ההשלכות של טורבינות הרוח על הכפר ועל שיווק מגרשים חדשים.

 

מינוי מהנדס חדש למועצה

האדריכל שמר ברוך מונה למהנדס המועצה על פי המלצת ועדת המכרזים לבחירת עובדים בכירים. חברי המועצה אישרו בדלתיים סגורות את תנאי העסקתו. שמר חיפאי, הינו אדריכל, פעיל עד למינויו, בסקטור הפרטי במסגרת משרד בוטיק בחיפה. שמר: “אחרי שנים רבות במגזר הפרטי במסגרתן קידמתי תוכניות פיתוח רבות, הרגשתי שאני רוצה לשנות כיוון ולתרום מהידע שלי במגזר הציבורי בתכנון ופיתוח יישובי”.

חבר המועצה יואב ניצב ביקש מהמהנדס הנכנס להתייחס לתפיסתו הירוקה.

שמר: “בכל התכניות שקידמתי במסגרת עבודתי בסקטור הפרטי ניסיתי לשלב בין פיתוח לבין אפשור של שטחים ירוקים. אני מאוד מכוון לזה”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-01-15-at-23.16.25 הטבות מס, טורבינות, מינוי מהנדס, חורשת בר-בת ועוד
ברוך שמר, המהנדס החדש של מ.מ. כפר ורדים

 

 

פיתוח הכביש ברחוב תבור

שמואלי ציין כי לדעתו התכנון של הכביש נכון. הצרת הכביש נעשתה באופן רציונלי להאט את התנועה. ולגבי תחנת האוטובוס ללא מפרץ, יש מספר תחנות כאלה בכפר. וזה ממש בסדר שרכבים ימתינו בזמן שאוטובוס עוצר רגע בתחנה. זה לא שיש אצלנו הרבה אוטובוסים ועצירות.

חבר המועצה יורם איילון ציין כי לדעתו הכביש שנוצר הוא צר במיוחד ושאחרי התאונה הראשונה ראש המועצה ישנה את דעתו. בתגובה שמואלי ציין שיש תכנון בשלב מאוחר יותר עם הפיתוח של שלב ג’ להסיט משאיות וכלי רכב כבדים לכביש 8833.

 

תכנית לשימור ופיתוח סביבתי של חורשת הבר-בת

ארז סיפר כי הוא וחברת המועצה קרן דרוקמן-אדיב ערכו סיור בחורשת בר-בת ונפגשנו עם מספר תושבים בעלי ידע נרחב ומסתבר כי במקום יש ממש שמורת טבע עם איכויות שלא ניתן למצוא במקומות אחרים בארץ. מומלץ לבצע בחינה לתכנון ופיתוח החורשה באופן שישמור על הצמחייה המיוחדת ויהפוך את החורשה לאתר לימודי, תיירותי ולמרחב של בילוי בשעות הפנאי עבור התושבים. עוד הרחיב ארז, שכרגע מתבצע מיפוי של השטח ומכינים רשימת יתרונות המקום במטרה לחבר את רשות שמורות הטבע. שמואלי המליץ למנות את דרוקמן-אדיב ליו”ר ועדה לטיפול ולשימור חורשת הבר-בת. המינוי אושר פה אחד.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-01-15-at-23.16.31 הטבות מס, טורבינות, מינוי מהנדס, חורשת בר-בת ועוד
הירוקים במועצה: טוביה ארז ויואב ניצב

 

דוח רבעון 3 לשנת 2018

עיקרי הדוח הרבעוני לרבעון השלישי של שנת 2018 הוצגו בפני מליאת המועצה על ידי גזבר המועצה, אילן עמרם. מתוך הדיווח עולה כי התקבלו כספים ממשרד החינוך יותר מהצפוי והדבר יפחית את הגרעון שעלול להיווצר כתוצאה ממענק איזון שקיבלנו בשנת 2017 ולא קיבלנו בשנת 2018.

 

אישור תב”רים 

הגדלת תב”ר תיכון אמירים בסך 350.6 אלף שקלים אושר פה אחד. מדובר בסכום, לצורך פיתוח תשתיות היקפיות של התיכון, שהתקבל ממשרד החינוך.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-01-15-at-23.16.32 הטבות מס, טורבינות, מינוי מהנדס, חורשת בר-בת ועוד
יורם איילון וקרן דרוקמן אדיב במליאת מ.מ. כפר ורדים

 

 

 

 

 

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן