די לקיץ טובעני ומחלות עריה


עובדי המרכז הרפואי לגליל בנהריה עם עליזה ואריאל הרוש, הוריו של ליעד ז”ל * פרופסור יעקב בורנשטיין בספר חדש

 

 

כפרניק 6667590 די לקיץ טובעני ומחלות עריה
עובדי בית חולים נהריה עם עליזה ואריאל הרוש, הוריו של ליעד הרוש ז”ל

 

בשבוע שעבר ערכו עשרות עובדים מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה מפגש מרגש עם עליזה ואריאל הרוש, הוריו של הילד ליעד הרוש ז”ל, שטבע למוות בחודש אפריל האחרון. האירוע היה כחלק ממשט לזכר ליעד, בטיילת עין שרה בנהריה, בדיוק בנקודה בה טבע. במהלך המפגש ביצעו העובדים יחד עם הוריו של ליעד את השיר “לפעמים” (גל רודף גל ונשבר…) של רון שובל. עליזה הרוש נשאה דברים מרגשים והודתה לעובדי המרכז הרפואי לגליל על התמיכה ועל כך שפתחו בקמפיין למניעת טביעות ילדים. העובדים היו לבושים בחולצות עם הכיתוב “עושים סוף לקיץ טובעני”.

ליעד בן ה-6 הובא למרכז הרפואי לגליל במצב קשה מאוד בעקבות הטביעה. לאחר שנקבע כי הוא סובל ממוות מוחי נשימתי, הסכימו הוריו, המחזיקים בכרטיס אדי, לתרום את איבריו. רקמותיו וקרניות עיניו הועברו להשתלה בגופם של ילדים אחרים.

 

כפרניק 66675809 די לקיץ טובעני ומחלות עריה
המרכז הרפואי לגליל בקמפיין: די לקיץ טובעני

 

במהלך האירוע, שהתקיים בטיילת נהריה ובמועדון הימיה, ערכו עובדי המרכז הרפואי צעדה סמלית של כ-4.5 ק”מ, ואחיות מהמרכז הרפואי לימדו את המשתתפים כיצד לבצע החייאת ילדים, באמצעות הדגמה על בובות. כן ניתן היה לחתום על כרטיס אדי. באירוע השתתפו סגן מנהל המרכז הרפואי ד”ר צבי שלג, סגנית אחות ראשית הלן מלכה זאבי, אחיות ועובדים רבים.

בשבוע האחרון נערכו אירועים שונים במרכז הרפואי לגליל, במסגרת הקמפיין למניעת טביעות ילדים. ביום שלישי הוקמו ברחבי המרכז שתי עמדות, שבכל אחת מהן לימדו אחיות את המבקרים במקום כיצד לבצע החייאה בילדים, תוך מתן טיפים העוסקים בבטיחות ילדים הנמצאים בקרבת מים וחלוקת פלאיירים.

בנוסף, המרכז הרפואי מזמין בעלי צימרים מהגליל להשתתף בסדנה מיוחדת, שתכלול תחנות לתרגול החייאה ולמצבים מסכני חיים והדרכה לבטיחות ילדים. הסדנה תתקיים ביום ד’, 17.7, בין השעות 13:00-11:00, במרכז לחינוך לבריאות ע”ש אנגל  (ההשתתפות בחינם ומותנית ברישום של מינימום 20 משתתפים).

צילומים: אלי כהן זיקוקין

 

 

**

 

ספר חדש לפרופ’ בורנשטיין

 

כפרניק 666890 די לקיץ טובעני ומחלות עריה
פרופ’ יעקב בורנשטיין. צילום רוני אלברט

 

לאחרונה יצא לאור הספר “מחלות העריה – לשבור את המיתוסים”, שנכתב באנגלית ונערך ע”י מנהל האגף לבריאות האישה במרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ’ יעקב בורנשטיין, שגם כתב חלק מהפרקים בו. הספר, שיצא בהוצאת “ספרינגר נייצ’ר”, מביא גישה חדשה למחלות העריה, כאשר בכל אחד מפרקי הספר מוסבר כיצד השתנו המיתוסים הישנים בכל הקשור למחלות הללו, תוך מתן הסברים על הגישות החדישות לאבחון ולטיפול בהן.

הספר כולל תמונות צבעוניות, טבלאות רבות וגישה מקוונת לסרטי וידאו. את הפרקים כתבו מומחים בינלאומיים בתחום, כאשר פרופ’ בורנשטיין כתב בין היתר את הפרקים העוסקים בכאב בעריה, וולוודיניה (כאב כרוני באיבר המין הנשי) וזיהומי לדן (נרתיק).

יצוין כי פרופ’ בורנשטיין כיהן כנשיא החברה הבינלאומית לחקר העריה והלדן, ויו”ר החברה הישראלית לקולפוסקופיה ומחלות צוואר הרחם. בשנים האחרונות עמד בראש ועדות בינלאומיות ששינו את המינוח של מחלות העריה, הלדן וצוואר הרחם, ובעקבות זאת – גם את הגישה הטיפולית בהן.

פרופ’ בורנשטיין: “הספר מיועד לרופאי נשים העוסקים בתחום מחלות העריה ומעוניינים לטפל בנשים עם בעיות גינקולוגיות. אני מקווה שרופאים רבים ימצאו בו שימוש ויטפלו בנשים עפ”י השיטות החדשניות הנהוגות בו”.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן