ג’ונתן ולירוי בוחבוט VS שלומי אנידג’אר


בית המשפט: אנידג’אר עבר על לשון הרע וישלם לבנים של שלמה בוחבוט 45,000 ₪ והוצאות

 

 

כפרניק 9999945677777-scaled ג'ונתן ולירוי בוחבוט VS  שלומי אנידג'אר
פסק דין על לשון הרע: לירוי בוחבוט וג’ונתן בוחבוט זו בתביעתם

 

כבוד שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, רונית פינצ’וק אלט קבעה בפסק דין שנתנה בשבוע שעבר, כי שלומי אנידג’אר, תושב מעלות-תרשיחא, ישלם 45,000 ש”ח כפיצוי עבר “לשון הרע” שפרסם כנגד שלמה בוחבוט ומשפחתו. התביעה הוגשה על-ידי האחים לירוי וג’ונתן בוחבוט, בניו של שלמה, שיקבלו בנוסף לפיצוי, גם הוצאות שונות (חלקיות אגרה ושכ”ט עו”ד).

התובעים יוצגו על ידי עו”ד טל עברי ממשרד עורכי הדין עברי, קרנר ושות’.

הנתבע יוצג על-ידי עו”ד אבי אמר ועו”ד תומר גליק.

על פי פסק הדין, דברי לשון הרע של אנידג’אר הופיעו בפייסבוק, והוא תיאר את משפחת בוחבוט כ”משפחת פשע” מושחתת. לטענתו, עיריית מעלות תרשיחא ושלמה בוחבוט העדיפו מקורבים ועל כך נסבו הפרסומים. במסגרת זו טען הנתבע כי קיפחו את חברו יחיאל אברג’יל לטובת מקורב וכתוצאה מכך התנהלו משפטיים בין העירייה לבין אברג’יל –  שגם נגדו מתנהלת תביעה לשון הרע נפרדת.

במהלך המשפט אמר אנידג’אר כי דבריו התבססו על פרסומים שונים בתקשורת (כתבה של יפעת גליק בחדשות 11 ופרסומים אחרים במוסף 7 ימים ובאתר YNET). – אולם לדברי השופטת לא הביא כל ראיות משמעויות שיוכלו להוכיח “אמת דיברתי”.

 

 

כפרניק 9991256-scaled ג'ונתן ולירוי בוחבוט VS  שלומי אנידג'אר
שלומי אנידג’אר ישלם פיצויים ללירוי וג’ונתן בוחבוט

 

כך קובעת השופטת רונית פינצ’וק אלט בפסק הדין: “למעשה, למעט דבריו שלו, לא הביא הנתבע כל ראייה או עד התומכים בטענותיו החמורות כנגד התובעים, וממילא לא הוכיח אותן…אני דוחה את טענת הנתבע כי הדברים שפרסם היו אמת…”.

בהמשך פסק הדין מוסיף בית המשפט: “מחומר הראיות שלפני עולה כי הנתבע אינו חוסה תחת הגנת תום הלב מעצם כך שהתנהגותו אינה עולה על הדרישה לתום לב…הנתבע נקט בפרסומים בלשון בוטה ובהאשמות פליליות, והנתבע ביצע את הפרסומים בתפוצה רחבה ביותר, ומנגד לא טרח לפנות לרשויות שתפקידן לבדוק האשמות מסוג זה. הנתבע לא היה מעוניין בבירור האמת אלא בהפצת דברי בלע על התובעים, ושעה שהתובעים אינם אנשי ציבור.”

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן