גבי אשכנזי בקו העימות


שר החוץ: אסייע במיגון הצפון ובהטבות המס * גבי נעמן: מצפים שהממשלה תקיים התחייבויותיה

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-08-11-at-18.33.10-scaled גבי אשכנזי בקו העימות
גבי אשכנזי עם פורום קו העימות

 

 

פורום קו העימות אירח היום, יום ג’ 11.8.2020, בשלומי את שר החוץ, ח”כ גבי אשכנזי. בישיבת העבודה, שהתקיימה בבית ספר אורט בשלומי, הציגו ראשי הרשויות בפני השר מספר נושאים הנוגעים לביטחון התושבים ובראשם “תכנית מיגון הצפון”, שיפור התשתיות לצפון והסדרת נושא הטבות המס.

אשכנזי אמר כי בכוונתו לפעול לתיקון עוולות של שנים לישובי קו העימות: “הנושאים שהעליתם חשובים ואעשה את מירב המאמצים לסייע בקידום תכנית ‘מגן הצפון’ והמשך תכניות הבינוי לממ”דים לתושבים, כך שהנטל לא ייפול על התושבים. כמו כן אפעל לקידום הוראת השעה להטבות מס ומתן עדיפות לקידום היישובים במעמד סוציו אקונומי נמוך ובדגש על הישובים הערביים שהם חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מפורום זה. לאורך השנים תושבי יישובי קו העימות הפגינו אומץ לב וחוסן אזרחי ועל המדינה לגמול להם חזרה על עמידתם האיתנה”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-08-11-at-20.00.22-scaled גבי אשכנזי בקו העימות
אשכנזי עם גבי נעמן ומשה דוידוביץ

 

משה דוידוביץ, ראש המועצה ויו”ר פורום קו העימות: “שר החוץ, גבי אשכנזי מכיר את הצפון יותר טוב מרבים, אין צורך  להציג בפניו את האתגרים הכבירים והאיומים הנמצאים לפתחנו. ובכל זאת, אנחנו חייבים להציף את המצב.

“ראשי הרשויות ממשיכים להילחם ולזעוק מעל לכל במה אפשרית לביצוע מיידי של תכנית מיגון הצפון. 100 מיליון ש”ח ראשונים לביצוע מיגון במרחב הציבורי והפרטי יושבים מעל לשנה בקופת המדינה בגלל אי הסכמות עם משרד האוצר. זה לא ייתכן.

“ההכרזה של הממשלה על הארכת הוראת השעה להטבות המס לפריפריה, לא הושלמה, והמשפחות כבר  נפגעו באלפי שקלים במשכורת האחרונה. הצפון חייב לקבל עדיפות”.

ראש עיריית מעלות תרשיחא ארקדי פומרנץ, העלה בפני השר אשכנזי את בעיית המקלטים הפרטיים. לדבריו, בעוד המקלטים הציבוריים שייכים לתחום אחריותה של הרשות המקומית וכולם ערוכים לכל תרחיש, חלק מהמקלטים הפרטיים לא מוכנים. מחד, בעליהם מתקשים לתחזק את המקלטים הפרטיים והם אינם ערוכים לשימוש, ומאידך, הרשויות המקומיות לא יכולות להתערב בשיפוצם.

גבי נעמן, ראש עיריית שלומי: “אנו נלחמים בכל כוחנו על הבטחת מיגון דירתי לכל תושב ותושב בצפון. לא ייתכן שבצפון לא תהיה הגנה לכל אזרח ממש כמו בדרום! אנו מצפים מהממשלה לקיים את התחייבותה לתושבי הצפון ולהשלים בהקדם את פערי המיגון.

“הממשלה חייבת לבצר את הטבת המס לתושבי קו העימות בחוק, בכדי לחזק את ההתיישבות בצפון.”

 

צילום: דוברות מטה אשר

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן