בלי הקלות ליזמים


אייל שמואלי: ניצמד לתב”ע ללא הקלות * שמוליק צ’אושו ועופר כהן: מציגים את החממה ליזמות * יואב ניצב: די לריסוסי הראונדאפ

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-04-09-at-19.29.381 בלי הקלות ליזמים
מליאת מ.מ. כפר ורדים אפריל 2019

 

 

מליאת מ.מ. כפר ורדים החליטה בישיבתה השבוע להקים “ועדת בינוי” שתפקידה לדון בתכניות הבינוי בכפר ורדים ולגבש המלצות/ תיקונים ליזמים וכן להביא את הדברים בפני המליאה.

ראש המועצה אייל שמואלי אמר, כי החליט גם על מדיניות של “היצמדות לתב”ע ללא הקלות”, אולם הוסיף כי סמכויות המועצה מוגבלות וכי היזמים יוכלו לפנות לועדות התכנון המוסמכות לדון בכך.

הדיון נערך על רקע בקשתו של יואב ניצב, כי תכניות להיתרים למתחמי בינוי ומבני ציבור יקבלו הסכמת מליאת המועצה לפני שיאושרו ע”י גורמי המועצה המוסמכים.

ניצב הסביר, כי ההקלות שנתנו בעבר, כמו גם בחינה לקויה של התכניות, גרמו לקטסטרופות תכנוניות בנושאי חניה ותחבורה. הוא ציין כי מתחם הדיור המוגן יהיה בסופו של דבר “גוש בטון” שאושר בשיטת הסלאמי.

עופר כהן הזכיר כי סמכויות אישורי הבניה אינן בסמכות המועצה, אלא בוועדה המקומית לתכנון ובניה.

עופר חלה אמר כי שיתוף התושבים היה בעייתי בעבר ויש להביא בפני המליאה והציבור את תכניות הבינוי.

 

המנכ”לית, ורד אמר, הזהירה כי עיכוב תכניות מצד המועצה, עלול לחשוף אותנו בפני תביעות מצד היזמים.

היועץ המשפטי, עו”ד עדי הרטל, הסביר כי ועדת הבינוי הינה “מייעצת” ולא “מחליטה”.

שמואלי ציין כי ועדת הבינוי, שתורכב מאנשי מקצוע, תוכל להעביר ליזם הצעות ורעיונות לתיקונים ושיפורים בתכניות, בהנחה שרוב היזמים ירצו לשמור על יחסים טובים עם הרשות. לדבריו, המטרה איננה “להתנגד” אלא “לשתף”.

 

**

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-04-12-at-08.50.51 בלי הקלות ליזמים
שמוליק צ’אושו מציג במליאה את תכנית חממת היזמות. עם ברוך דגן ויוסי שן צור

 

חממת היזמות

 

עופר כהן ושמוליק צ’אושו הציגו בפני המליאה את התכנית להקמת חממה טכנולוגית-קהילתית בכפר ורדים, פרויקט שתוקצב לפני מספר שבועות המועצה.

חני יאיר, מנהלת מחלקת החינוך, ציינה כי זהו חלק מתכנית “פדגוגיה מוטת עתיד” של מערכת החינוך בכפר.

כהן ביקש שהפרויקט ינוהל במסגרת מערכת החינוך ולא המתנ”ס, משום שמדובר במודל החינוך העתידי שיתמקד ברובו ביזמות ובמקצועות שאנחנו עוד לא מכירים. עוד הוסיף, כי מדובר במפגש של ילדים, בני נוער ומבוגרים, בעיקר מתנדבים-פנסיונרים – עם תרומה קהילתית בין דורית. הוא גם עדכן על פגישה עם עמותת “יוניסטרים” המפעילה חממות דומות ברחבי הארץ, ובחינת שיתוף פעולה.

שמוליק צ’אושו, המלווה כבר מספר שנים את תחום היזמות בכפר, סיפר על פיילוט שנערך בכיתות ב’-ד’ להקמת חדרי בריחה, שנבנו בעזרתו של ז’אק בן זקן. כן נערך פרויקט בניית רחפנים לתלמידי כיתות ז’-ח’. הוא ציין כי בכפר ורדים תשתית מעולה ליזמות וכי החממה הטכנולוגית יכולה לתת תנופה לבני נוער יקימו כאן סטרטאפים.

מספר חברי מועצה העירו כי המושג “חממה טכנולוגית” עלול לאיים על ילדים חסרי אוריינטציה ריאלית או מדעית, ועלו הצעות לקרוא למיזם: חממה ליזמות חינוכית.

צ’אושו השיב כי בהקמת חדרי הבריחה לא היתה כמעט טכנולוגיה, אלא הרבה מאוד יצירתיות ודמיון.

 

**

כפרניק WhatsApp-Image-2019-04-09-at-19.29.382 בלי הקלות ליזמים
אייל שמואלי: מברך את מעורבות הנוער

 

עדכוני ראש המועצה:

לאחר פניית תושבים לטוביה ארז, נתנה הוראה להפסיק לרסס מדרכות בראונדאפ. במקביל, ישנם תושבים המתלוננים על עשביה במקומות מסוימים וחוששים מנחשים וכו’. לאחר בחינת הנושא סוכם לאסור לפי שעה ריסוס המדרכות כנגד עשביה היוצאת בין האבנים המשתלבות, ולאפשר ריסוס בשטחים אחרים. הועדה לאיכות הסביבה גם תבחן האם ואיך לערוך פילוט באחד הרחובות בו כן ירססו. בנוסף, יערך סיור בכרמיאל, לבחון כיצד ואיך מתמודדת העירייה עם העשביה.

יואב ניצב התנגד לפיילוט וטען כי ידוע היום שהראונדאפ הוא חומר מאוד רעיל ומסוכן ויש להימנע מכל שימוש בו. הוא גם מחה על כך שבעבר נעשה פיילוט ברחוב חצב, אולם איש לא עקב אחריו באופן מקצועי.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-04-09-at-19.52.091 בלי הקלות ליזמים
יואב ניצב (משמאל באדום): להפסיק לרסס בראונדאפ

**

 

שמואלי בירך את נציגי מועצת הנוער שהשתתפו בישיבה, ואמר כי מוזמנים להיות מעורבים בפעילות המועצה וכן להעלות נושאים לדיון.

 

**

יום המעשים הטובים צוין בכפר ורדים במגוון אירועים בגילאים ובמוסדות שונים. “ואוו גדול ותודה לכל המתנדבים והעושים במלאכה”, אמר שמואלי.

 

**

מנהלת איגוד ערים גליל מערבי לאיכות הסביבה, הציגה בפני ראש המועצה נתונים מעולים על רמת המיחזור בכפר ורדים, מקום ראשון באזור!

בתוך כך, נמצא כי בתחום תאורת הרחוב הכפר מאוד בזבזני וגם איחר את הרכבת לתקציבים להסבת התאורה למנורות לד חסכניות, שניתן היה לגייס בשנה שעברה דרך אשכול גליל מערבי. כרגע בוחנים כיצד ניתן לטפל בנושא.

 

 


תגובה אחת

  1. שומרים על כפר ורדים ומתנגדים ליזמים | כפרניק הגב

    […] קבוצת “שומרים על כפר ירוק” כולה תקווה שהמועצה תהיה חלק ממגישי ההתנגדות וקיבלה עידוד לכך מהצהרתו של ראש המועצה, אייל שמואלי, כי ל… […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן