אשכול גליל מערבי וקבינט הדיור


מנסים למצוא פתרונות לפלונטר התחבורתי * משה דוידוביץ’: הכשלים יביאו לעצירת הבניה * גבי נעמן: לא נסכים להיות בסדר עדיפות אחרון לתשתיות

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-01-03-at-17.07.43-2 אשכול גליל מערבי וקבינט הדיור
ראשי אשכול גליל מערבי וקבינט הדיור מחפשים פתרון לפקקים ולרכבת

 

 

לאחרונה התקיימה פגישה בין ראשי אשכול רשויות גליל מערבי למנהלי קבינט הדיור הלאומי, על מנת לדון בפתרונות לבעיות התחבורה הקשות בגליל המערבי.

נציגי האשכול שנכחו בפגישה: ראש מועצה אזורית מטה אשר משה דוידוביץ’, ראש מועצה מקומית שלומי גבי נעמן, מנכ”לית האשכול יעל רון ומהנדס מועצה אזורית מטה אשר ליאור לוי. מטעם קבינט הדיור השתתפו: ראש מטה הדיור והמועצה הארצית לתכנון ובנייה זאב בילסקי, סגן ראש מטה הדיור ניר מסיקה ומנהלת אגף בכיר תכנון תחבורתי במשרד התחבורה עירית שפרבר.

הנושאים העיקריים שעלו בדיון היו: מסלול מטרונית הצפון, הרחבת כביש 4 צפון, בניית כביש 6 עד לשלומי, הקמת שדה תעופה בצפון ומשבר הרכבות ומינהור הרכבת בחיפה. לנוכח הצפי בגידול באוכלוסיית הגליל והמשבר התחבורתי העמוק כבר עכשיו, מדובר בנושאים בעלי חשיבות גבוהה לפיתוח כלכלי ודמוגרפי באזור.

משה דוידוביץ, ראש מ.א מטה אשר ויו״ר תחום תכנון ואסטרטגיה באשכול, אמר כי הרשויות נערכות לקליטת אוכלוסיה גדולה, אולם במצב הנוכחי, כאשר גורעים רכבות בלי פתרון באופק וגם מתכננים את המטרונית בצורה שתיצור כשל משמעותי עוד יותר – לא תהיה ברירה והבניה תיעצר.

עוד הוסיף, כי כביש 859 (עוקף נהריה מרגבה לבית העמק) התחיל להתקדם במסלול המהיר לאור השת״פ של כלל ראשי הרשויות והתגובה המהירה של משרד התחבורה, וכעת הגיע הזמן לפעול להרחבת כביש 4 ותכנון וביצוע כביש 6 צפונה.

גבי נעמן ראש מועצה מקומית שלומי ויו”ר צוות תחבורה באשכול: “אנו דורשים מהנוכחים בפגישה לגבש תכנית מידית על מנת לזרז את המשך סלילת כביש 6 לשלומי והוספת נתיב לכביש 4, ונעשה הכל כדי לעזור עם כל האישורים הנדרשים בוועדה המחוזית. כמו כן סיכמנו לקיים פגישה משותפת עם אורי אילן, יושב ראש הועדה המחוזית בצפון, על מנת להבין היכן החסמים וכיצד ניתן להסיר אותם, בשיתוף פעולה כולל של כל רשויות הגליל המערבי. לא נסכים שהצפון יהיה בסדר עדיפות אחרון מבחינת חיבורו לתשתיות, בכוונת ראשי המועצות והעיריות באשכול להיאבק על כך”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-01-03-at-17.07.43 אשכול גליל מערבי וקבינט הדיור
זאב בילסקי עם משה דוידוביץ, גבי נעמן ויעל רון

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן