אלימות במרכז הרפואי לגליל


חמישה אנשי צוות הותקפו על-ידי בת משפחה לאחר שהתבשרה על מות נער שאושפז שבעה חודשים

 

חמישה עובדים מהמרכז הרפואי הותקפו על-ידי בת משפחה של אחד המאושפזים, עם קבלת הבשורה על מותו ביחידה לטיפול נמרץ כללי ונשימתי. המנוח, נער בן 18 שסבל ממחלה קשה, טופל במקצועיות ובמסירות רבה במשך שבעה חודשים. העובדים המותקפים הם שלושה אחיות ואחים (כולל מתאמת ההשתלות של המרכז הרפואי), כוח עזר ואיש ביטחון. הוגשה תלונה במשטרה.

המקרה החמור התרחש ביום חמישי האחרון, עם מותו של הנער ביחידה לטיפול נמרץ. בעקבות הבשורה על מותו, התפרצה לפתע בת משפחה לעבר כמה מאנשי הצוות במכות ובגידופים. היא חנקה עובדת כוח עזר, התנפלה באגרופים על אחד האחים ביחידה והיכתה את מתאמת ההשתלות של המרכז הרפואי, שהגיעה כדי לשאול את בני המשפחה אם יהיו מוכנים לתרום את קרניות עיניו של יקירם.

מתאמת ההשתלות, איווה שטיינר, בת 66, נזקקה לקבלת טיפול רפואי בחדר המיון, לאחר שנדחפה באלימות והוטחה על הרצפה.

שטיינר: “זו חוויה קשה מאוד, שאני לא מאחלת לאף אחד. אפילו לא הספקתי לגשת למשפחה כדי לשאול את מה שרציתי. הייתי כמו עציץ עבורם שנמצא מאחורי הדלפק, והם הוציאו עלי את זעמם. היה לי מזל גדול, מכיוון שאם הייתי נופלת 2 סנטימטר הצידה, ראשי היה מוטח בדלפק, ולא בטוח שהייתי יכולה לדבר עכשיו. במשך למעלה מ-40 שנות עבודה במרכז הרפואי, שמעתי על מקרי אלימות רבים, אך מעולם לא חוויתי זאת בצורה כה מוחשית וקשה כפי שהיה עכשיו. אני מבקשת להודות להנהלת המרכז הרפואי על החיבוק החם והסיוע שקיבלתי”.

מנהל המרכז הרפואי, ד”ר מסעד ברהום: “מדובר במקרה חמור ביותר. יש לנו אפס סובלנות למקרי אלימות נגד צוות מטפל. הצוותים שלנו עובדים בתנאים לא פשוטים ובתקופה קשה ביותר, וממשיכים לגלות מקצועיות ומסירות עד אין קץ. אני סמוך ובטוח שהמשטרה תדע למצות את הדין עם התוקפים”.

 


תגובה אחת

  1. חוששים מרצח | כפרניק הגב

    […] 02/08/2020 15:41 אלימות במרכז הרפואי לגליל […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן