אושרר מתקן התפלה בגליל המערבי


ועדת המשנה לעררים: נדחה הערעור על מיקום מתקן ההתפלה סמוך לשבי ציון * מטה אשר: נמשיך במאבק

 

כפרניק 8890223 אושרר מתקן התפלה בגליל המערבי
מתקן התפלה סמוך לשבי ציון. צילום מסך מפת גוגל

 

 

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות עו”ד שמרית גולן, החליטה השבוע פה אחד לדחות את הערר שהוגש על ידי המועצה האזורית מטה אשר, על החלטת הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הולחוף), לאשר את התוכנית להקמת מתקן התפלה בגליל המערבי סמוך לשבי ציון.

מתקן ההתפלה ביוזמת הרשות הממשלתית למים וביוב, להקמת מתקן ההתפלה הגדול ביותר שיוקם בצפון, ושצפוי בשלב הסופי להתפיל כ-200 מלמ”ק מים בשנה. זאת.

בהחלטה נאמר כי הוולחוף הפעילה את סמכויותיה ואת שיקול דעתה כנדרש, והתכנית מצמצמת ככל האפשר את פגיעתה בסביבה החופית. הוועדה דחתה את טיעוני מועצה אזורית מטה אשר כי על הוולחוף להורות על תסקיר השפעה על הסביבה ביחס לחלופות נוספות באזור מפרץ עכו.

ועדת הערר קבעה כי לא נפל פגם בהחלטת הוולחוף והיא בחנה את התוכנית, תוך שנתנה דעתה לצורך בשמירה על הסביבה החופית, במסגרת מכלול השיקולים התכנוניים ולרבות שיקולי תשתית.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-10-03-at-11.00.14 אושרר מתקן התפלה בגליל המערבי
היכן יוקם מתקן ההתפלה? באדיבות מ.א. מטה אשר

 

 

עוד נאמר, כי במסגרת שיקוליה, ראתה הולחוף דחיפות בהקמת המתקן שיספק מים ליישובי הצפון נוכח מצוקת משק המים בישראל. במסגרת הדיונים בולחוף, הוצג כי הוועדה לתשתיות לאומיות (הות”ל) בחנה חלופות רבות למיקום המתקן, הן במרחב מפרץ עכו והן במרחב שמצפון למפרץ. צוות התכנון פירט את הסיבות שהובילו לפסילת חלופות מפרץ עכו, ונציגת משרד הבריאות הסבירה את הנימוקים להתנגדות משרד הבריאות לחלופת מיקום במפרץ עכו. הוולחוף השתכנעה שחלופת מפרץ עכו אינה ישימה לאחר שהפעילה שיקול דעת עצמאי, ולא מצאה לנכון להתערב בשיקול הדעת של הוות”ל בעניין זה.

 

 

תגובת מ.א. מטה אשר לדחיית הערעור:

מאוכזבים מאד מהחלטת הולחוף שלא להתערב בשיקולים המקצועיים של הות”ל בכדי להגן על רצועת החוף היפה והבתולית באזור שבי ציון.

לאורך ההליך כולו מתעקשת המועצה, יחד עם תושבי היישובים, כי על המדינה למצות את הבדיקות גם בחלופת מפרץ עכו, זאת לאחר שחלופה זו נפסלה ללא בדיקה מעמיקה של איכות המים ובניגוד לבדיקות ניטור מי הים באזור ועמדות מומחים מתחום ההתפלה המצביעות כי לא תהיה בעיה להתפיל מים אשר ישאבו מחוץ למפרץ.

נמשיך במאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו בכדי להביא להקמת מפעל ההתפלה במקום המתאים לו ביותר. באזור תעשיה ולא בצמוד למגורי חיילים, ישובים חקלאיים וסביבה חופית וימית טבעית.

 

כפרניק 1564312893.189788 אושרר מתקן התפלה בגליל המערבי
מטה אשר: נמשיך להיאבק על מיקום מתקן ההתפלה רק באזור תעשיה

2 תגובות

  1. מרים הגב

    שלום,
    כבר אין רצועות חוף רבות שממלאות תפקיד חשוב בנופש לכלל האוכלוסיה.

    אם יוקם מתקן התפלה מתוכנן לקום בקירבתו בעתיד תחנת כוח ומכאן לאזור תעשיה הדרך קצרה.

    חבל לעשות זאת ולקלקל את רצועת החוף הקצרה שיש לכולנו.

    חייבים למצוא פיתרון אחר ונכון יותר
    אם לא זו תיהיה בכיה לדורות

  2. רן הגב

    אישית איני מתכוון לגור בסמוך למפלצת הזו ומעתיק את מגוריי לאיזור אחר

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן