אהבה בימי קורונה


מועדון הגמלאים שופץ בעזרת מתנדבים רבים * חוגים ופעילויות נערכו בזום * מעריץ אלמוני תרם עציצים * מתחם התאווררות

 

כפרניק 228903-scaled אהבה בימי קורונה
מימין: איתן זגר וגבי כ”ץ משפצים ונהנים

 

 

חברות ועד מועדון הזהב כפר ורדים משמשות בתפקידן זה 15 שנה. הן זוקפות לזכותן ניהול מצטיין, שהודות לו המועדון משגשג ומשרת אוכלוסיה גדלה והולכת של פנסיונרים בכפר ורדים. עליזה כ”ץ, טובה פריאל, מרגיט שפטלוביץ, רחל אגררי ונורית גלעד המשיכו בתפקידן גם כאשר המועדון הפך לחלק מעמותת גיל הזהב שקמה לא מכבר. עליזה וטובה חברות בוועד המנהל של העמותה.

כאשר הקורונה הכתה, ננטש בניין המועדון וכולם עברו לסגר בבתים. אבל אסון הקורונה לא ריפה את ידיהן של חברות הוועד והן גילו דרכים יצירתיות להמשיך ולתקשר עם החברים ולספק להם שירותים דרך האינרנט והזום וכן בעזרת מתנדבים לפי הצורך. כמו כן נוצרה הזדמנות לבצע עבודות תחזוקה וניקיון במבנה המוזנח.

בתמיכת ציון דרור וליאור פרי מהמועצה החלו התיקונים שתוכננו חודשים קודם לכן, עם תקציב מהמועצה. איתן זגר, המתנדב בתחום האחזקה, יחד עם גבי כ”ץ, הכינו את המבנה לצביעה, הורידו תמונות הסירו וילונות, מראות ומדפים, הוציאו ברגים ודיבלים, הזיזו רמקולים. באותה הזדמנות, רכזי החוגים שאחסנו ציוד בארונות נקראו לעשות סדר ופינו חפצים אין חפץ בהם. כמות גדולה של פריטים מיותרים נזרקו לאשפה. אז נכנסו עובדי המועצה לצבוע את המועדון, כולל את חדר הלימוד וחדרי השירותים.

 

כפרניק 223117800000000000-scaled אהבה בימי קורונה
ז’אן בן זקן ואיתן זגר בנגריה הקהילתית

 

 

רינה סטרוד, אמנית הבית, הציעה שהקיר עם החלונות ייצבע בצבע ירוק, בשונה משאר הקירות. איתן זגר ביצע. אחרי הצביעה, לקחו על עצמם איציק דרור ורינה סטרוד את הניקיון מכתמי הצבע והלכלוך, מלאכה לא קלה ולא נעימה.

דקלה גרציאני חידשה את לוח המודעות המרכזי והלוחות הנוספים. ציפתה אותם בבד מיוחד ומסגרה מחדש.

הותקנו סרגלים לאורך הקירות להגנה משריטות ומכות. איתן זגר וז׳אק בן זקן מהנגרייה הקהילתית הכינו את הסרגלים וחיברו, הכול בהתנדבות.

ויום אחד, לא לפני זמן רב, הגיעה עליזה למועדון וגילתה, מול הכניסה, שלושה עציצים גדולים עמוסי פרחים, תרומה ממעריץ אלמוני. המועדון לבש חג למרות הקורונה!

 

כפרניק 2231890-scaled אהבה בימי קורונה
עציצים ממעריץ אלמוני

 

 

בד בבד עם השיקום הפיסי, הותנעה היוזמה לפעול במישור הבינאישי –  יצירת קשר עם האנשים הספונים בבתיהם. טובה ועליזה מתקשרות באופן קבוע ל-15 קשישים כדי לשמוע על מצבם וצורכיהם בימים חריגים אלה. גם חלק מהמדריכים היו נחושים להמשיך להעביר את החוגים. בעזרתו של שמוליק צ’אושו, רכז החממה ליזמות קהילתית בבי״ס אמירים, החלו הכנות קדחתניות לנהל חוגים מהבית. החוגים שעברו את המהפך הם החוג ליוגה בהדרכתה של דלית גור, החוג לפילאטיס של שרון דשא, החוג לערבית בהדרכתו של עאמר סלמן והחוג לאלגברה. עו”ד בוב חן שולח תרגילים לקבוצת הלימוד שלו באלגברה, שכוללת 8 תלמידים. אומר בוב חן: ״אני עובד מול כל משתתפת לפי קצב ההתקדמות שלה. חלק השלימו עד עכשיו בערך חצי החומר והחלק שני-שליש. אם הסגר יימשך יש סיכוי לסיים בצורה זו את כל החומר.״

גם מועדון קפה בוקר, מוסד בפני עצמו, שקיים למעלה מ-15 שנים, לא ננטש. לקפה בוקר היו מגיעים פעמיים בשבוע כ-20 מבוגרים, רובם בני שמונים ותשעים. ביוזמתה והדרכתה של מיכל וינטראוב, עברו המשתתפים לפגישות בזום בהנחיית הצוות. הרצון להיפגש, לשוחח, ולעשות התעמלות, גבר על הקשיים הטכניים.

וכיוון שאי אפשר להפסיק לנגן, ממשיכה מקהלת “צליל בכפר” לשיר, פעם בשבוע עם המנצח זולי ופעם עם הפסנתרנית אולה, בזום ובשיחות וידיאו בוואטסאפ. קבוצות קטנות של חברי המקהלה מתאמנות ביצירות בהכנה: “הללויה” של סזאר פרנק, “לך עמי” ישעיהו של ויוולדי.

 

כפרניק 2234177800000 אהבה בימי קורונה
עבודת פסיפס של חנקה ברק

 

בעקבות משבר הקורונה, רבים מהתיאטראות, המוזיאונים, אולמי הקונצרטים ואמנים מתחומים שונים מאפשרים לציבור הגלובלי לצפות במופעים ולשמוע קונצרטים חינם אין כסף. חברי הוועד של מועדון גיל הזהב מנצלים את ההזדמנות ומפיצים את המידע, כולל הרצאות, חוגי העשרה והתעמלות, וכן סיורים וירטואליים בתערוכות.

גם פעילות אקטיבית איננה נעדרת מסדר היום בסגר. ערכות פנאי שמומנו ע״י המחלקה לשירותים חברתיים במועצה הוכנו בעזרת עפרה גולן. הערכות, בדרגות קושי שונות, אוגדו בקלסר עם חבילת עפרונות צבעוניים, דפי צביעה, מנדלות, תשבצים, סודוקו, תפזורות, מצא את ההבדלים, ופתגמים בתמונות. הערכות חולקו בעזרת רחל ברניס, מצוות קפה בוקר, בבתיהם של כ-40 אזרחים ותיקים שהביעו התעניינות בנושא. בנוסף, לפני חג הפסח ובמהלך חול המועד חולקו יותר מ-50 ערכות יצירה בפסיפס. המארז כלל אבני פסיפס, דבק, צבע, ולוח להדבקת האבנים. כבר נתקבלו עבודות פסיפס מוגמרות ואין כמוהן להעיד על הצלחת התכנית.

העובדה שיש בכפר ורדים מתנדבים רבים מאפשרת לוועד מועדון גיל הזהב להמשיך ולקיים פעילויות מגוונות עבור האוכלוסייה המבוגרת הזקוקה לתמיכה בימי הקורונה. המעשים והרצון הטוב שהמועדון מקרין מצדיקים את כותרת המאמר הזה, שאומצה לימי הקורונה, ברוח ספרו של גבריאל גארסיה מארקס, אהבה בימי כולרה.

 

לידיה גרינפלד

על סמך חומרים של עליזה כ״ץ וטובה פריאל

 

**

 

בימים האחרונים מופעל מתח התאווררות לאזרחים הוותיקים, ליד כיכר 1 (צומת המפה)

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-14-at-21.07.47-1-scaled אהבה בימי קורונה

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-14-at-21.07.46-1-scaled אהבה בימי קורונה

צילומי מתחם התאווררות לעיל: בן עמי מוסק.

 

 

 

 

צילום עליזה כ”ץ

 


3 תגובות

  1. בן עמי הגב

    מעולהההההההה

  2. עליזה כ"ץ הגב

    כתבה על “אהבה בימי הקורונה” נכתב:”טובה ועליזה מתקשרות באופן קבוע ל-15 קשישים כדי לשמוע על מצבם…”.
    ברצוני לדייק ולציין שהקרדיט והפרגון מגיע לכל חברי הנהלת עמותת גיל הזהב שיזמו את הפרויקט ונענו לו בשמחה ובהנאה.
    מתנצלת ומכבדת

  3. פנסיונרית הגב

    שמחה שעברתי לגור בפר ורדים
    כל הכבוד לעושים במלאכה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן