בשבוע שעבר תלמידי חט”ב נכויות פיזיות ( CP), בביה”ס תפן, הציגו בפני ההורים את הפרויקטים בנושא מי אני?
בשלב הראשון התלמידים התבוננו וחקרו את עצמם. שאלו מי הם? מה הם אוהבים לעשות? הכוחות, השאיפות והחלומות שלהם, חקרו את התכונות וההתנהגויות שהם אוהבים בעצמם ומשרתות אותם ובמקביל חקרו תכונות והתנהגויות שמעכבות ומחלישות אותם. כל תלמיד חקר לעומק את הנכות והאתגר שעמו הוא מתמודד.
בהמשך התלמידים נחשפו למודל סנגור עצמי ובו למדו להביע את המחשבות והרגשות בנחישות, לבחור ולהחליט מה נכון ומה פחות. להגדיר במה הם רוצים להצליח, מהו הקושי ומה הם מציעים.
בנוסף, נחשפו למודל אפר”ת ( אירוע, פרוש, רגש ותגובה ). התלמידים למדו להתבונן על הפרושים שהם נותנים לאירוע, על הרגש שעולה ומציף ועל ההתנהגות. בהמשך אף למדו לתת פירושים אחרים. דרך הפרושים התלמידים למדו לזהות את האמונות המגבילות שלהם.
תוצרים: כל תלמיד יצר ת.ז ייחודית לו, חוברת המאגדת את כל התהליך, תובנות ומסרים שהודפסו על גבי מגנט, משחקי התבוננות ופיבאן.
חני יאיר מנהלת אגף החינוך: “הוזמנתי לחזרה הגנרלית של הילדים לקראת הפרזנטציה לפני ההורים, התרגשתי לשמוע על התהליך הכל כך עמוק שעברו, כל אחד עם עצמו ויחד כקבוצה ומהתוצרים הנפלאים שלהם. תודה לסימה אלוש רכזת החנ”מ בבית ספר תפן ולכל הצוות המדהים שמלווה את הילדים”.
השארת תגובה