לא מפחדים ממזג האוויר

92 אזרחים ותיקים בטיולים של מועדון הזהב כפר ורדים לירושלים ויהודה עם ד"ר ירון עובדיה

משתתפים רבים נטלו חלק בשני טיולים לירושלים מטעם מועדון הזהב כפר ורדים. המחזור ראשון התקיים באמצע מרץ עם 42 מטיילים והמחזור שני שבוע לאחר מכן עם 50 מטיילים.

כך סיכם המדריך, ד”ר ירון עובדיה, את הטיולים:

אחרי שלושה ימים עמוסים, קרים, אך נטולי גשם (כמעט), אני מסכם את הדברים, ומודה לעליזה כ”ץ שלמרות איומי החזאים, החליטה לצאת, וזה הוכיח את עצמו.

כפרניק WhatsApp-Image-2022-03-25-at-12.47.01-scaled לא מפחדים ממזג האוויר
מועדון הזהב כפר ורדים בטיול לירושלים

את היום הראשון הקדשנו להרי ירושלים.

התחלנו באנדרטת מגילת האש, אותה יצר נתן רפפורט המחונן, בצורת מגילה המספרת את סיפור עם ישראל בעת החדשה (עם נגיעות לעת העתיקה) בדגש על שואה, תקומה וגאולה. את האנדרטה הציב רפפורט בראש יער הקדושים בשנת 1972 ושם היא ניצבת עד היום.

כפרניק WhatsApp-Image-2022-03-25-at-12.47.03-scaled לא מפחדים ממזג האוויר

לאחר מכן נסענו להר הטייסים השרוף והמלבלב. שם בראש ההר, ניצבות שתי אנדרטאות של חיל האוויר, וסביבן שמורת טבע קטנה ובה עצי חורש ים תיכוני ומגוון סחלבים. ראינו גם את האנדרטאות וגם כיצד עצי חורש טבעיים כמו אלון, קטלב, אלה ואחרים מתחילים לצמוח מחדש מהגדם, ולעומתם, עצי אורן לא מתחדשים אחרי שריפה.

כפרניק WhatsApp-Image-2022-03-25-at-12.47.05-scaled לא מפחדים ממזג האוויר

הפסקה קצרה בקניון הראל והמשך סיור לאורכו של שביל ירושלים ממוצא לעין כרם. לאורך השביל ראינו את פרוייקט כביש 16, הכניסה החדשה לירושלים ואת סכר בית זית המלא. בין לבין, טבע, פריחה, בוטניקה, אקולוגיה ועוד.

היום השני היה בירושלים – אקטואליה שהתרכזה בעיקר במזרח העיר.

התחלנו בסיור בהר הבית, שם ראינו את מסגד אלאקצא, את כיפת הסלע, את כיפת השלשלת ואת קברו של עבד אלקאדר אלחוסייני.

דיברנו על קדושת הר הבית ליהדות ולאסלאם ועל המשמעות הפוליטית של הר הבית כיום.

כפרניק WhatsApp-Image-2022-03-25-at-12.47.01-2-scaled לא מפחדים ממזג האוויר
ד”ר ירון עובדיה מדריך את ותיקי כפר ורדים בירושלים

המשכנו לכותל הקטן ולאורכו של רחוב הגיא עד שער שכם. משם נסענו לתצפית בארמון הנציב (גבעת מצפתל) ולראות את התורמוסים. המשכנו לשכונת נוף ציון בתוך שכונת ג’בל מוכבר וסיימנו חלק זה בביקור בקבר רחל.

לאחר הפסקת צהרים בקניון מלחה נסענו לשרידי הכפר דיר יאסין בבית החולים כפר שאול לסיפור הקרב והשלכותיו לימינו. ושם גם הזכרנו את הלווייתו של עבד אלקאדר אלחוסייני שהתרחשה בזמן שפליטי דיר יאסין הגיעו לשיח’ ג’ראח ולהר הבית.

כפרניק WhatsApp-Image-2022-03-25-at-12.47.02-scaled לא מפחדים ממזג האוויר
בן עמי מוסק נתפס “על חם”

היום השלישי החל בסיור קצר ברמת רחל. ראינו את פסל הזיתים של רן מורין והמשכנו עם דותן מהקיבוץ לחפירות הארכיאולוגיות ברמת רחל, אתר מסוף תקופת המלוכה, מראשית (מאות 8-6 לפנה”ס) תקופת הבית השני (מאות 3-5 לפנה”ס) וכמו כן כנסייה מהתקופה הביזנטית (מאה 5 לספירה). סיור ברוח עזה וקרה, אבל באומץ לב מצד הקבוצה.

כפרניק WhatsApp-Image-2022-03-25-at-12.47.04-scaled לא מפחדים ממזג האוויר

משם דרומה לגוש עציון ולחברון. סיבוב קצר בנווה דניאל ובמצפה האלף וביקור בחברון: בתל רומיידה ובמערת המכפלה.

סיימנו בסגירת מעגל מהיום הראשון והשני בח’אן שער הגיא, וחזרנו לנושא 1948, אותו הזכרנו גם בהר הטייסים וגם למחרת בדיר יאסין.