הגל הירוק בכביש 4

ראשי רשויות בגליל המערבי לשרת התחבורה: עומסי תנועה וסיוט יומיומי * נתיבי ישראל: התאמנו התזמונים ברמזורים * אופק פרץ: נדרש טיפול יסודי


 

הנוהגים בימים האחרונים בכביש 4, בקטע שבין נהריה לעכו, חוו פקקי תנועה קשים – בעיקר לנוכח 4 רמזורים רצופים וצפופים: מזרעה, שבי ציון, רגבה, והרמזור החדש נס עמים/ 859 (859 – הכביש החדש בין כביש 70 באזור בית העבק לכביש 4 באזור נס עמים). נראה כי התזמונים של הרמזורים לא היו מסונכרנים, כך שנוצרו פקקים קשים כמעט במשך כל שעות היום.

 

כפרניק 175111455_2930627233889111_5653291956051154677_n-scaled הגל הירוק בכביש 4
שבעה ראשי רשויות בגליל המערבי בפניה למירי רגב

 

 

אתמול שלחו שבעה ראשי רשויות מכתב לשרת התחבורה, מירי רגב, מכתב חריף בו נאמר, בין היתר, כי ארבעת הרמזורים הרצופים יצרו תוצאה בלתי סבירה ועומסי התנועה באזור הוחרפו והפכו לבלתי נסבלים ולסיוט יומיומי עבור תושבי האזור.

על המכתב חתומים ראשי הרשויות: רונן מרלי מנהריה, משה דוידוביץ ממטה אשר, אייל שמואל מכפר ורדים, שמעון גואטה ממעלה יוסף, פואד עווד ממזרעה, ארקדי פומרנץ ממעלות-תרשיחא וגבי נעמן משלומי.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-04-20-at-08.52.39-scaled הגל הירוק בכביש 4
צילום: יחידת הרחפנים של מטה אשר

 

 



 

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: “גורמי המקצוע של חברת נתיבי ישראל ובכללם מהנדסי תנועה ורמזורים בשיתוף עם אנשי המקצוע של עיריית נהריה, פועלים לשפר את זרימת התנועה בכביש 4 במטרה להקל על עומסי התנועה בכביש.

“משרד התחבורה עושה מאמצים רבים לספק פתרונות לפקקים בכביש והחל ממחר תוטמע בכביש תכנית חדשה לתזמון הרמזורים שנועדה להקל באופן משמעותי על עומסי התנועה ולאפשר זרימה מהירה ושוטפת של התנועה”.

 

גם מנתיבי ישראל נאמר כי “התאימו את תזמוני זמן הירוק ברמזורי הצומת” וכי הבוקר התנועה זרמה בצורה חלקה.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-04-20-at-08.08.14-scaled הגל הירוק בכביש 4
נתיבי ישראל: תנועה חלקה על כביש 4

 

שמואלי פרסם אמש כי תושבי כפר ורדים מודים למרלי, דוידוביץ ולניסים פרץ מנכ”ל נתיבי ישראל.

“רק שיתוף פעולה וראיה מתכללת אזורית תביא לרווחת תושבי הגליל המערבי כולם וכך פועלים רונן ומשה”, כתב שמואלי. “יישר כח רונן ומשה ואנחנו לעזרתכם ככל שנדרש”.

מרלי פרסם כי הנהלת עיריית נהריה נמצאת בקשר יומיומי מול משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל שאחראית על הכבישים הבינעירוניים, וכי בקשר הדוק עם מנכ”ל נתיבי ישראל שאף הגיע למקום והנחה לקדם פתרון מהיר גם במרחב כביש 89 וב-859 החדש.

 

 



 

כפרניק 175195814_2927684860808639_1675563043577922034_n-scaled הגל הירוק בכביש 4

 

 

אגב, גם בימים רגילים, התשתיות בצפון ישראל (שלא לומר “דרום לבנון”…) לא משהו. כביש 6 עדיין רחוק מאוד מאחיהוד, כברי או שלומי. שלא לדבר על התשלום הגבוה לעומת הדרום שבחינם.

כבישי הרוחב 854 (כפר ורדים תפן כרמיאל) ו-864 (לכיוון פקיעין, בית ג’ן, ראמה) צרים ומסוכנים וגם 89 מזרח לא משהו.

נכון שפתחו את 89 צפון (מחבר את צומת כברי לאזור סער וצפון נהריה), אבל הפניה לנוסעים דרומה (מכיוון מזרח-כברי) מחייבת נסיעה צפונה ופרסה בכיכר בקיבוץ סער –  דבר היוצר פקק אדיר בעיקר למי שבא מצפון (ראש הנקרה).

שאלנו את משרד התחבורה בנוגע להסדרת הצומת והאם ישנן תכניות להסדרת הצומת? איך ומתי? והובטחו תשובה בעוד מספר ימים.

נמתין לבשורות. אולי גם טובות.

 

 



 

**

 

אופק פרץ, תושב נהריה, פרסם לאחרונה נתונים מעניינים על מצב התחבורה בגליל המערבי בכלל, בכביש 4 בפרט.

 

כפרניק 175702028_10215328100514650_5019730259096991440_n-scaled הגל הירוק בכביש 4
אופק פרץ: נתונים ממפת גוגל, תתכן סטיה קלה

 

 

לדבריו, במקטע כל כך קצר (17 ק”מ) – החל מהרמזור החדש של שכונת אכזיב ועד לצומת מילואות רגע לפני העלייה לכביש 22 יש 21 רמזורים (!) ו-3 מעגלי תנועה – בממוצע כל 800 מטר יש רמזור שעוצר את זרימת התנועה. וזאת בנוסף לכפילויות רמזורים וחוסר סנכרון.

“מהנתונים האלו בקלות אפשר להבין שאומנם הצומת החדש יצר פקקים נוראיים אבל זה  לא הסיבה העיקרית של הפקקים שאנחנו חווים שנים”, כותב פרץ. “תודה לרונן מרלי על הפעילות המהירה לבצע סנכרון של הרמזורים וליצור גל ירוק ארוך יותר, אבל יש צורך בתוכנית ארוכת טווח שתאפשר לנו לעלות על כביש ראשי, לא לעצור וליהנות מהדרך ומאיכות חיים.

“ידוע לי על התכנון של כביש 6 – כביש 6 זה לא פתרון, זה חלופה אחרת, חלופה שתעלה לנו כסף נוסף. הוא מוגדר כביש מהיר בעוד שכביש 4 (בחלק עליו אנחנו מדברים) מוגדר ככביש בין עירוני ויש לתת לו פתרון משלו. תחבורה ציבורית זה באמת פתרון טוב, כשהיא טובה, אבל תחבורה ציבורית לא צריכה להגיע לפני תשתיות בסיסיות.

“תקציבים דלים? ברכישת רכב חדש אנחנו משלמים 83% מס רכב + 17% מע”מ, כלומר 100% מעלות שווי הרכב (ואני לא נכנס למס רכבי יוקרה), נראה לי שזה מיסוי שמצדיק את הדרישה שלנו מבחינה כלכלית, תוסיפו על זה טסטים, דלק ואגרות למיניהן”.

 

 




תגובה אחת

  1. אריק הגב

    העיקר ששמואלי ממשיך להודות…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן