אשכול גליל מערבי עם המפונים

כאלף מפונים מהצפון קיבלו סיוע מ"גלגליל" * ורדה קורן: זכות גדולה * מירב בן שימול: נערכים כבר ליום שאחרי המלחמה * כרגע המענה טלפוני בלבד


 

אשכול גליל מערבי יחד עם קרנות הביטוח הלאומי הקימו יחד לפני שנה את מיזם “גלגליל”, מרכז נייד וראשון מסוגו המגיע באופן פיזי אל תושבי האשכול ומסייע במיצוי זכויות.

עם פרוץ המלחמה עלו צרכים חדשים שבו המיזם יכול לתת מענה לאזרחים בגליל. 60% מההשקעה בפרויקט –הביטוח הלאומי דרך אגף הקרנות.

 

כפרניק VAR-scaled אשכול גליל מערבי עם המפונים
מימין: סימה אבישר חבר וורדה קורן

 

הביטוח הלאומי יחד עם הרשות לפיתוח הגליל ואשכול גליל מערבי, הרחיבו את הסיוע לכל תושבי הגליל שפונו מביתם ושוהים בבתי מלון ברחבי הארץ בעקבות מלחמת “חרבות ברזל”. הארגונים שילבו את המשאבים יחדיו כדי לתת את מענה והנגשה של מידע וזכויות למפונים תוך קיצור הליכים בירוקרטיים. מרכז נייד “גלגליל”, הגיע היישר אל המפונים והעניק שירות פרונטלי ואישי – כולל ייעוץ וסיוע במילוי טפסים, בקשות יציאה לחל”ת, מענקי מפונים, זכויות לאנשי מילואים ובני משפחותיהם, ערעורים לרשויות ועוד.

מיצוי זכויות המבוטחים נמצא בלב העשייה של הביטוח הלאומי, וחמשת קרנות הביטוח הלאומי הן הגוף המוביל בפיתוח שירותים חברתיים בקהילה המסייעות לעשרות אלפי נכים, קשישים, ילדים, ומשפחות במצוקה חברתית כלכלית. הקרן למפעלים מיוחדים של הביטוח הלאומי, שכאמור סייעה במימון ב-60% בפרויקט כ-1.2 מיליון ₪, מפתחת מענים לשירותי רווחה ניסיוניים וחדשניים לקבוצות אוכלוסייה בסיכון.

מתחילת חודש ינואר, המיזם נתן מענה פרונטלי וטלפוני ל-934 פניות וביקור ב-104 מלונות ברחבי הארץ שבהם שוהים מפונים. עיקר הנושאים שבהם טיפלו עסקו: בפיצויי מלחמה (471), חל”ת מלחמה (161). כמו כן התקבלו 48 פניות בנושא זכויות נכים ו-42 בנושא דיני עבודה.

בשלב זה, בעקבות סיום מענקים ומימוש חל”ת, הוחלט כי המיזם של מיצוי הזכויות אצל מפונים מהגליל ימשיך לעבוד רק במתכונת של מענה טלפוני 8732*. כמו כן, חשוב לציין כי המיזם “גלגליל” ממשיך לפעול במתכונתה הרגילה, 5 ימים בשבוע, ליישובים שבגליל המערבי.

 



 

מורן מזרחי, מנהלת אגף קרנות הביטוח הלאומי: “מיצוי זכויות נמצא בליבת העשייה של הביטוח הלאומי, ובפרט בתקופה מורכבת זו. הקרן למפעלים מיוחדים של הביטוח הלאומי עוסקת בפיתוח מענים לשירותי רווחה חדשניים ומותאמים לקבוצות אוכלוסייה בסיכון. בימים אלו, הורחב המיזם למתן שירות אישי למפונים במלונות ברחבי הארץ תוך שיתוף פעולה עם אשכול גליל מערבי והרשות לפיתוח הגליל. קרנות הביטוח הלאומי סייעו ב 1.2 מליון ₪ למיזם זה, אשר מהווה נדבך נוסף בעשייה העניפה של הביטוח הלאומי להגברת מיצוי זכויות בכלל ובפריפריה החברתית והגיאוגרפית בפרט.”

 

כפרניק VARD-scaled אשכול גליל מערבי עם המפונים

 

ורדה קורן, מנהלת מיזם “גלגליל”: “הייתה לנו זכות גדולה להיות שותפים במאמץ המלחמתי בתחום בו אנו נותנים מענה מקצועי בשוטף.  מיזם ‘גלגליל’ עשה הסבה מתבקשת ממתן זכויות לתושבי רשויות האשכול ביום יום ועמד לרשות מפוני כלל הגליל. מתגובות התושבים, אנו מגלים כי נתנו שירות משמעותי ונמשיך לעמוד לשירותם גם במוקד הטלפוני”.

מירב בן שימול, מנכ”לית אשכול גליל מערבי: “הפעלת המיזם של ניידת מימוש הזכויות הניבה הצלחה גדולה בסיוע לתושבים המפונים, ריכזנו את כלל גורמי הממשל על מנת להבין מהן הזכויות המגיעות לרשויות עצמם ולפרט. אנו ממשיכים בכל עת לגייס משאבים חיצוניים על מנת להמשיך ולתת את המענה הטוב ביותר לתושבי הרשויות והאזור במצב החירום בו אנו נמצאים ונערכים כבר מעכשיו ליום שאחרי על ידי תהליכי שיקום במרחב, אם בעזרת קידום התעסוקה, פיתוח כלכלי, שיקום חברתי וחיזוק מאמצי ההנהגה במרחב האזורי.”

מ”מ מנכ”ל הרשות לפיתוח הגליל רובי לוזון: “מאז פרוץ המלחמה הרשות פעלה במגוון תחומים ופרויקטים מגוונים לטובת התושבים תוך שילוב ידיים מקיף עם הכוחות הפועלים בשטח. בפרויקט חשוב זה בו טופלו מעל ל-1,000 איש שמחנו לשתף פעולה עם קרנות הביטוח הלאומי ואשכול גליל מערבי. המלחמה הוכיחה לכולם ששיתופי הפעולה האזוריים הם קריטיים לטובת האזור ונמשיך ביחד עם הרשויות המקומיות, האשכולות, והארגונים השונים לפעול ולהביא את הגליל לנקודת זינוק הטובה ביותר ליום שאחרי”.

 

צילומים: הדס אלעד

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן