825 אש”ח לפיתוח


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

המועצה אישרה תב"רים לבית העלמין, תכנונים שונים, כריתת עצים, מערכת שליטה בחירום, בלונים וציוד למתנדבים.

כפרניק IMG_9633 825 אש"ח לפיתוח

המועצה אישרה תב"רים לבית העלמין, תכנונים שונים, כריתת עצים, מערכת שליטה ובקרה בחירום, שדרוג משטח הבלונים וציוד אישי למתנדבים בחרום.

 

מאיר גרינפלד, איריס וקנין וציפי דיקמן: פעילות המועצה צריכה להיות מבוקרת וללא הוצאות "גלובליות".

 

סיון יחיאלי, אילן עמרם ואביעד כהן: חייבים לאפשר חופש פעולה, הרגולציה והבירוקרטיה חונקות אותנו.

 

**

בישיבת מועצת כפר ורדים שנערכה אמש אושרו, פה אחד, התב"רים (תקציב בלתי רגיל) הבאים:

 

* 300 אש"ח לפיתוח חלקות נוספות בבית העלמין. במימון קרנות הרשות.

 

* 250 אש"ח להגדלת תב"ר "תכנונים שונים" עבור תכנון מרכז הכפר (אזור המרכז המסחרי וסביבתו, בו יש חוסר התאמה בין הבינוי לתב"ע), מתנ"ס, "קול קורא" של קק"ל ותכניות מגירה, תיקי תורם ומדידות שונות. מימון מקרנות הרשות.

 

* 150 אש"ח לכריתת עצים, גיזום ופינוי לקראת הקיץ (למניעת התפשטות שריפות). מימון מקרנות הרשות. יעשה ניסיון להשיג תקציב מקק"ל וגורמים אחרים.

 

* 60 אש"ח לרכש מערכת שליטה ובקרה לחירום. מימון משרד הפנים.

 

* 35 אש"ח להגדלת תב"ר לשדרוג משטח הבלונים. במימון קרנות הרשות. (התב"ר אושר בעבר לתאורה ומשטח. אבל כל הכסף הוצא על תאורת לדים חסכונית, ולכן נדרש אישור להגדלת התב"ר).

 

* 30 אש"ח לרכש ציוד אישי למתנדבים בחרום. מימון משרד הפנים.

 

סך הכל תב"רים ב-825 אש"ח.

 

במרכז הישיבה התנהל דיון סוער הנוגע לאישור התב"ר התכנוני (250 אש"ח). בעוד שסיון יחיאלי, ראש המועצה, מבקש שהתב"ר יהיה בעל אופי "גלובלי" ויאפשר תגובה מהירה לצרכים והזדמנויות, טענו חברי ה"אופוזיציה" (מאיר גרינפלד, איריס וקנין וציפי דיקמן. נעדרו: יורם איילון ויואב ניצב / וגם דבירה גזית חברת ה"קואליציה") כי המליאה חייבת להגדיר שימושים ספציפיים. דיקמן וגרינפלד הדגישו במיוחד את החשיבות בטיפול הדחוף במבנה של מועדון הזהב (50+).

יחיאלי השיב כי הטיפול במבנה דורש קודם כל הסדרת התב"ע של מרכז הכפר (המרכז המסחרי וסביבתו. אין תאימות בין התב"ע למציאות בשטח…), ובחינת אלטרנטיבה לשילוב המועדון בתוך המבנה העתידי של המתנ"ס.

אביעד כהן, מנכ"ל המועצה, אמר כי כל הליך תכנוני, כמו גם הגשת "קול קורא" והכנת "תיק תורם", דורש מדידות והוצאות אחרות – ולכן יש לאפשר למועצה יד חופשית וגמישות ל"תכנון ראשוני" בהתאם להזדמנויות שצצות לעיתים מהיום למחר.

אילן עמרם, גזבר המועצה, ציין כי למשרד הפנים מנגנון מעקב קפדני שאיננו מאפשר חריגה ממטרת התב"ר כפי שהוגדרה.

איריס וקנין, שאלה על המקורות הכספיים (עמרם: "עמלה גלובלית" שנקבל מפיתוח שלב ג') והציעה לדחות תכניות פיתוח ("עשינו מספיק").

נורית שפירא אמרה כי למרות ההתקדמות בשנים האחרונות, כפר ורדים עדיין מפגר מאוד בתשתיות ומבני ציבור, ויש לקדם את התכניות במהירות האפשרית.

לבסוף אושר התב"ר פה אחד, משום שמטרותיו הוגדרו (תכנון מרכז הכפר ומועדון הזהב, מתנ"ס וקול קורא קק"ל), אולם הוא נכנס לתוך תב"ר קיים ששמו "תכנונים שונים", דבר המאפשר גם גמישות מסוימת בעת הצורך.


0 תגובות

  1. חא חא הגב

    אין תב”ע – מילות המפתח להתחמקות מעשייה – חא.חח.חחח.חחחח.
    דיקמן וגרינפלד הדגישו במיוחד את החשיבות בטיפול הדחוף במבנה של מועדון הזהב (50+).

    יחיאלי השיב כי הטיפול במבנה דורש קודם כל הסדרת התב”ע של מרכז הכפר (המרכז המסחרי וסביבתו. אין תאימות בין התב”ע למציאות בשטח…), ובחינת אלטרנטיבה לשילוב המועדון בתוך המבנה העתידי של המתנ”ס.
    חברי המועצה שומעים את השטות ומחרישים.אתם אשמים ולא סיוון.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן