50 מלש”ח לאיכות הסביבה


בוחבוט: כל תושב בגליל המערבי יבחין בשדרוג. יעל רון: תחום קלאסי לשיתוף פעולה בין רשויות

כפרניק e4 50 מלש"ח לאיכות הסביבה

40 מיליון ₪ להחלפת פחים, בניית מסתורים לפחים, הקמת תחנות מעבר לפסולת, התקנת מצלמות לאיתור ומניעת השלכת פסולת במקומות אסורים, התקנת טכנולוגיות חדשות לשקילת פסולת.

10 מיליון ₪ יוקצו להקמת מתקנים למיון ומחזור פסולת בניין וגרוטאות.

 

שלמה בוחבוט: כל תושב בגליל המערבי יבחין בשדרוג.

יעל רון: תחום קלאסי לשיתוף פעולה בין רשויות.

יורם ישראלי: בקרוב תאורת רחוב חסכונית בעכו, מעיליא, פסוטה, בית ג’אן, כפר ורדים ומטה אשר.

**

אשכול רשויות גליל מערבי, בו חברות 12 ערים ומועצות מהגליל המערבי, סיים השבוע תהליך אינטנסיבי של גיוס תקציב חסר תקדים מהמשרד להגנת הסביבה על סך 50 מיליון ₪ לטיפול בפסולת ברמה אזורית.

תחום הפסולת הוא אחד הנושאים המרכזיים המשפיעים על איכות החיים. באזור השופע נכסי טבע ותיירות, כמו הגליל המערבי, הנושא משמעותי אף יותר. ההשקעה המתוכננת, ביחד עם פעולות נוספות בתחום איכות הסביבה, צפויה להביא לשיפור דרמטי בשירותים הניתנים לתושבים ולאיכות הסביבה בכלל. בנוסף, תכנית ההשקעות צפויה להוזיל את הוצאות הערים והמועצות בסעיפי איסוף ופינוי פסולת, הטמנת פסולת וניקוי שטחים פתוחים.

כפרניק e5 50 מלש"ח לאיכות הסביבה

בשנת 2018, האשכול צפוי לגייס תקציבים משמעותיים נוספים לטובת פרויקטים אסטרטגים, תוך ניצול יתרון הגודל ואיגום המשאבים לרווחת כלל תושבי הגליל המערבי.

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו”ר האשכול: “פרויקט פינוי הפסולת הוא משמעותי וחשוב וכל תושב בגליל המערבי יבחין בשדרוג שייעשה בתחום. אני מודה לשר זאב אלקין ולצוות משרדו על מתן המשאבים והתקציב ליישום התכנית ולמנכ״לית האשכול, יעל רון.”

יורם ישראלי, ראש מ.א. מטה אשר ויו”ר תחום איכות סביבה באשכול: “תחום איכות הסביבה בראשו אני עומד כולל שני צוותי עבודה. לשמחתי, צוות התייעלות אנרגטית גייס תקציב ממשרד הכלכלה להחלפת תאורת רחוב לתאורה מתקדמת, כפי שנעשה במעלות תרשיחא. בשבועות הקרובים האשכול יוצא לביצוע בעכו, מעיליא, פסוטה, בית ג’אן, כפר ורדים ומטה אשר. צוות ניהול הפסולת גייס את מלוא התקציב ליישום תכנית ההשקעות שגובשה. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה בתחום איכות הסביבה לרווחת האזור כולו.”

יעל רון, מנכ”לית האשכול: “תחום איכות סביבה הוא תחום קלאסי לשיתוף פעולה בין ערים ומועצות שכנות, שכן יש לנושאים השונים, מעבר להשפעות המקומיות, השפעות אזוריות חוצות גבולות מוניציפאליים. גיבוש תכנית השקעות ל-12 ערים ומועצות מצריכה שיתוף פעולה בכל הדרגים. אני שמחה על ההישג של האשכול מול המשרד להגנת הסביבה, שזיהה את הפוטנציאל בשותפות האזורית מהרגע הראשון. נחל ביישום תכנית ההשקעות והדבר יורגש בישובים השונים כבר בחודשים הקרובים.”


2 תגובות

  1. רק לא סיון הגב

    איפה סיון

    מחר שנתעורר יגיד שהכל רעיון שלו

  2. מייקאובר לניקיון ומיתוג הכפר | כפרניק הגב

    […] עבודתה ברחבי הכפר. המכונית, בעלות של כ-600 אלף ₪, נרכשה במסגרת תקצוב מיוחד של המשרד להגנת הסביבה (90% מימון) לפעי…. על המכונית מותקן איתוראן למעקב ולימוד המסלול. בעוד […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן