49.12 מיליון ₪


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

בעד: סיון יחיאלי, דבירה גזית, נורית שפירא, עופר כהן, יואב ניצב, איריס וקנין ויורם איילון. נמנעו: ציפי דיקמן ומאיר גרינפלד.

כפרניק tt17 49.12 מיליון ₪

מליאת מועצת כפר ורדים אישרה אמש את תקציב המועצה לשנת 2017 והוא יעמוד על 49,120,000 ₪.

 

תמכו בהצעה: סיון יחיאלי, דבירה גזית, נורית שפירא, עופר כהן, יואב ניצב, איריס וקנין ויורם איילון.  נמנעו: ציפי דיקמן ומאיר גרינפלד.

 

יחיאלי: שיעור גביית הארנונה עומד על 99%. עומס המלוות קטן באופן דרמטי.

 

**

הצעת התקציב של מ.מ.כפר ורדים ל-2017, על סך 49,120,000 ש"ח, עלתה אמש להצבעה לאחר דיונים רבים במועצה וכן שתי ישיבות מליאה בהן סקרו מנהלי המחלקות את סיכום 2016 ותכנית 2017: הנדסה, תחזוקה, גזברות ואיכות הסביבה / חינוך, רווחה ומתנ"ס.

 

במהלך הדיון עלו בעיקר שתי התנגדויות:

יואב ניצב אמר כי שלח לראש המועצה מספר הערות ולא קיבל כל התייחסות. בבירור שנערך במקום התברר כי בשל "טעות סופר" נוסף עוד אפס להצעת ניצב (200,000 במקום 20,000) ויחיאלי חשב כי מדובר בסוג של "התרסה" כללית….

בהמשך הרחיב ניצב ודיבר על החשיבות בתקצוב אזור התעסוקה החדש (שלב ג'). הוא מחה על כך כי הגינה הקהילתית לא תוקצבה וטען כי המתנ"ס נמצא בעודף תקצוב.

גזבר המועצה, רו"ח אילן עמרם, הסביר כי כאשר "מפרקים" את פעילות המתנ"ס לגורמים השונים (תקורות, פעילות, ספורט וכו') אין חריגה בתקצוב בהשוואה לשנה קודמת, להוציא שני גופים שבעבר לא תוקצבו: תנועת הנוער נוע"ם (נוער מסורתי) –  20 אש"ח, וחבורת הזמר מעלות כפר ורדים – 15 אש"ח.

ניצב שאל למה נוע"ם לא מקבלת כמו הצופים, ויחיאלי השיב כי באופן היסטורי הצופים נחשבת לתנועה של המועצה ויש לה זכויות רבות בותק ובפעילות, כמו גם במספר החניכים הגדול. לדבריו, נוע"ם תוקצבה רק לאחר מספר שנות פעילות מוצלחות ומעורבות מצוינת בקהילה, והסכום נקבע בשיתוף עמם.

 

מאיר גרינפלד (חבר ועדת ביטחון זו הקדנציה השניה), ביקש לשנות את השימוש בכספי אגרת השמירה, באופן שתיפסק פעילות חברות האבטחה בכפר, והחיסכון יופנה להצטיידות וטכנולוגיה חדשה. לדבריו, הסיורים צריכים להיות מופעלים על-ידי מתנדבים ותהיה לך היענות ציבורית רחבה.

עמרם ויחיאלי השיבו כי "אגרת השמירה", כפופה לרגולציה קפדנית ומורכבת של משרד הפנים; ומשנקבעו השימושים, יהיה קשה לשנותם בשנה הקרובה. כן נאמר שהוגשה בקשה לנקודת שיטור קהילתי בכפר שגם לה, במידה ותאושר, תהיה השפעה על אפיוני האבטחה בכפר.

גרינפלד: חברות השמירה הן בזבוז כסף. במידה ולא נשנה את המדיניות, אתנגד בעתיד לאשרור אגרת השמירה.

גרינפלד גם דרש להקטין את תקציב החגים והאירועים ב-50 אש"ח (התקציב המקורי: 300 אש"ח), אולם נתקל בהתנגדות גורפת לבקשתו.

יחיאלי הבטיח לחברי המועצה כי בתקציב 2017 נקבל גם 250 אש"ח ממועצת תפן, לאחר החלטה שעליה להעביר לרשויות השכנות חלק מכספי הארנונה.

 

כאמור, התקציב אושר ברוב של 7 חברי מועצה ובהימנעות של שני חברי סיעת אופק: דיקמן וגרינפלד.

 

 

 

כפרניק IMG_8840 49.12 מיליון ₪

 

 

בהודעה שפרסם ראש המועצה הבוקר, הוא מציין כי בנוסף לתקציב השוטף, מנהלת המועצה תקציבים בלתי רגילים (תב"ר) בהיקף של מעל למאה וחמישים מיליון ₪.

עוד נאמר בהודעה, כי זהו "תקציב מאוזן ואחראי, הלוקח בחשבון את סדרי העדיפויות של המועצה והקהילה מתוך מטרה להביא לקידום הישוב ואיכות חיי התושבים. ראוי לציין כי בשנים האחרונות פחת עומס המלוות של המועצה קטן מ 50% בשנת 2008 וצפוי לפחות לכ 10% בשנת 2017.

"בצד ההכנסות – גביית הארנונה עומדת על כ18 מיליון ₪ ושעור הגביה נטו בשנים האחרונות עומד על מעל ל99%. השתתפות הממשלה בתקציב עומדת על כ23.5 מיליון ₪, מתוכם 20.6 מיליון ₪ לחינוך ו2.2 מיליון ₪ לרווחה. בצד ההוצאות – חינוך ורווחה מהווים כ 63% מהתקציב 30,729 מיליון ₪".

ראש המועצה גם ביקש להודות למליאה על אישור התקציב, ועל השותפות לעשייה בישוב. "העשייה רבה וניכרת" סיכם יחיאלי. "שיתוף הפעולה והישגיו אינם מובנים מאליהם. אני רוצה להודות לצוות העובדים של המועצה על המלאכה הרבה שהושקעה בהכנת התקציב".

**

בתחילת הישיבה הזכיר יחיאלי את התכנית לפיתוח הצפון שהציגו אתמול במעלות ראש הממשלה נתניהו והשרים כחלון ודרעי. לדבריו, ישנם בה מרכיבים טובים וגם לא מעט חוסרים, אבל בסופו של דבר "הפודינג נבחן באכילתו".

**

לשאלתה של חברת המועצה איריס וקנין, הנוגעת למצב הביטוח של המתנדבים בכפר ורדים, אמר יחיאלי כי המתנדבים מבוטחים כראוי. יחיאלי ביקש שלא להרחיב בנושא התביעה שהוגשה נגד צוות מפ"א (מאיר ויצמן, פרץ אביטן ואמיר ברלב) על פציעת משתתפת באירוע שארגנו, וזאת בשל היות העניין בהליך משפטי.


0 תגובות

  1. שלב ב הגב

    פנייה לראש המועצה לקרוא את ….. לסדר

    לא יתכן ש….. יהיה שותף לפגיעה קשה באיכות החיים של כל תושבי שלב ב' ומעבר לכך. ….. בשלב ב', מחזיקים בטרקטורון שטח בחצר ביתם ומעת לעת יוצאים לרכיבות שטח או סתם לשוטט בכפר. כל יציאה וחזרה שלהם מלווה בקולות מפלט רועמים הנשמעים כמטוס סילון בגובה נמוך ומרעידים את כל הסביבה כאשר הדבר גורם לא פעם לחרדה ובהלה, בעיקר אצל ילדים רכים. מבדיקה עם חברה בשכונה ו' מסתבר שגם הם שומעים את הרעש בעוצמה גבוהה, אולי בשל הואדי שבאמצע המגביר את הצליל וההרים שמסביב. על כל פנים, ומעבר למטרד הרעש, שוחחתי עם משטרת ישראל, והתברר כי בכלל אסור לטרקטורון לנוע על הכביש אלא רק לחצותו וזאת בניצב לכביש. כאן מדובר על נסיעה של ממש, לעיתים בחבורה של מספר טרקטורונים, בתוככי הכפר ולמרחקים ניכרים. אמנם אנחנו נקראים כפר, אך אין אנו ישוב חקלאי ומי שמעוניין לרכב בשדות, שיתכבד ויחזיק מקום חניה לטרקטורון מחוץ לכפר. כך גם מי שחפץ בסוס מחזיקו באורווה חיצונית, וכך גם בעל משאית גדולה מחנה אותה מחוץ לכפר. עדיף לסגור את העניין באופן מכובד בתוך הקהילה מבלי להזדקק לגורמי אכיפת החוק. חג אורים שמח ושקט

  2. בני הגב

    קנטרנות לשמה !!!
    זה נשמע די קטנוני ולא רציני הרי:
    1. מדובר במספרים זניחים של טרקטורונים שמקיימים נסיעה פעם בשבוע במקרה הטוב.
    2. לא קיימת תנועה אינטנסיבית שמצדיקה התנקלות והתבכיינות.
    3. אנשים צריכים ללמוד לתת קצת יותר מרחב ולא לחפש את השכן.
    4. מרבית התושבים נמצאים שעות רבות בעבודתם במהלך השבוע וחסר רק שעכשיו יתחילו להתנקל גם לחובבי הטרקטורונים הבודדים שאלמלא הכתבה לא הייתי יודע שהם קיימים (אני 20 שנים בכפר, לא מחזיק טרקטורון)
    5. קצת יותר נחת ואחווה לא תזיק…קחו נשימה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן