30% פחות אשפה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מ.מ. כפר ורדים

כפר ורדים דורגה במקום הראשון בארץ: "המחזורית המצטיינת" לשנת 2016

כפרניק pm3-001 30% פחות אשפה

כפר ורדים דורגה במקום הראשון בארץ: "המחזורית המצטיינת" לשנת 2016

 

בשבוע שעבר נערך טקס "מחזורית מצטיינת לשנת 2016" במסגרת כנס סביבה 2050. מ.מ. כפר ורדים זכתה במקום הראשון ברשימת הישובים הממחזרים בקטגוריה: הישובים עם המחזור הגבוה ביותר לנפש במחזור בקבוקי ליטר וחצי. הטקס נערך בחסות אל"ה תאגיד המחזור.

יור אל"ה נחמה רונן ומנכ"ל אל"ה חיים זרביב כתבו בהודעת הזכייה: "נתון זה מעיד על מחויבות המועצה ותושביה להתגייס ולהשקיע על מנת לשמור על הסביבה, ולדאוג לעתיד טוב יותר עבורם ועבור הדורות הבאים".

בכפר ורדים החלו למחזר פסולת כבר בתחילת שנות ה-2,000. עם כניסתו של סיון יחיאלי לתפקיד ראש המועצה ובעקבותיו – המעבר לפינוי פסולת ביתית פעם בשבוע בלבד, קיבל נושא המחזור "דחיפה" משמעותית, הושקעו משאבים רבים בחינוך והסברה ונרשמה עלייה חדה בכמות הפסולת הממוחזרת.

"מחזור, ובעיקר קומפוסטציה, הינה הדרך היעילה והזולה ביותר לטיפול בפסולת ביתית", מספר מוטי מזרחי, מנהל מחלקת איכות הסביבה במועצת כפר ורדים. "אם בשנת 2006 הטמנו 2,000 טון אשפה, הרי שבשנת 2016 הטמנו בכפר ורדים רק 1,450 טון אשפה – ירידה של מעל 30% בכמות הפסולת הביתית המוטמנת, כאשר המגמה הארצית היא עלייה בכמות ייצור האשפה הביתית. עשינו עבודה מדהימה עד היום ויש לנו עוד לאן לשאוף."

מוטי מבקש לעודד את התושבים שעדיין לא הצטרפו למחזור אריזות בשקית הכתומה: "אני קורא לכם לקחת חלק במהפכה שלנו – המהפכה הירוקה – שמטרתה להפוך את כפר ורדים למקום נעים, ירוק וידידותי יותר".

 

ראש המועצה המקומית כפר ורדים, סיון יחיאלי: "כפר ורדים הופך למקום ירוק יותר והמודעות של התושבים לנושא הסביבה מהווה דוגמא ליישובי האזור. השקעה במחזור היא השקעה שחוזרת ישירות אל התושבים.

"בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לתושבי כפר ורדים ולעובדי מחלקת איכות הסביבה במועצה בראשות מוטי מזרחי על השותפות בחזון ובעשייה. אנו נמשיך ונפעל על מנת שהפעילות הסביבתית תהפוך לחלק משגרת חיינו".

**

ארכיון: בגנות המיחזור!

 


0 תגובות

  1. עבודה בעיניים הגב

    תקראו את ההסבר ותבינו מדוע מדובר בהונאה של תעשיית המחזור.
    אות המחזורית המצטיינת יוענק ע”י גב’ נחמה רונן יו”ר תאגיד המחזור אל”ה והמנכ”לית לשעבר של המשרד להגנת הסביבה.

    בכפר ורדים וכפר שמריהו יש אותו אחוז של מחזור של בקבוקים.
    אלא מה ?
    אממה!
    $בכפר ורדים קונים יותר נוזלים בבקבוקי פלסטיק.
    $קונים יותר מים מינרלים במקום לשתות מים מהברז.
    $קונים מיצים משומרים עם חומרים משמרים המביאים לסרטן ולהפרעות שב וריכוז במקום לאכול או לסחוט אשכוליות מנדרינות ותפוזים.

  2. עדנה הגב

    מיחזור וקיימות בכפר
    רק דבר אחד לא מוזכר: גזם, שהוא משאב חשוב ביותר למיחזור למען הקיימות נחשב בכפר וורדים לאשפה שצריך להפטר ממנה בכל מחיר. (הדגש על בכל מחיר!!!)

  3. אריק הגב

    כרגיל סיון עובד על אנשים בעיניים
    תרדו לבית העלמין…אתר פסולת של אשפה עם כל הגזם שסיון הקים במו ידיו.
    לגבי פרויקט פינוי שקיות כתומות..שימו לב כיצד מפנים את השקיות ולאן הן מושלכות לאחר מכן…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן