20 למניין המשפחתי


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
אסתי דוד

יזהר הס וסיון יחיאלי ברכו, צבי ברגר קיבל הוקרה מיוחדת כ"רב אמריטוס" והרבה נטלי לסטרג'ר הנחתה

כפרניק min5 20 למניין המשפחתי

יזהר הס וסיון יחיאלי ברכו, צבי ברגר קיבל הוקרה מיוחדת כ"רב אמריטוס" והרבה נטלי לסטרג'ר הנחתה

 

בהתרגשות רבה, ולאחר עבודה מאומצת של מספר חודשים, שהפכה לאינטנסיבית בשבוע האחרון, הגענו לרגע הגדול בו הוארה סביבת בית הכנסת באור נגוהות והקהל הרב שבא לחגוג עמנו התחיל להגיע.

אירוע מכונן ומרגש לקהילתנו ולחברינו שעבדו סביב השעון בהרכבת הפאזל של בנית התוכנית, הכנת סרטוני נוסטלגיה מהתמונות הרבות שנצברו במשך השנים, נבירה בדפי ההיסטוריה והכנת רשימות של בנים ובנות שחגגו את היותם בני מצוה בקהילתנו מתחילת הדרך, תורמים מהארץ ומחו"ל, ברור עלויות ועיסוק בנושאים טכניים שונים.

תכנית הערב נבנתה לפי ראשי הפרקים: מייסדים, הרב צבי ו"סוכת שלום", חוג "חלום" ונוע"ם שצמח בעקבותיו, תיקון עולם וחסד של אמת והוקרה לפעילים כיום, והקיפה כמעט את כל העשיה הרבה של המניין שלנו, שבכל עת נושאים חבריו בעול בהתנדבות מלאה.

פגישות המשתתפים הרבים היו מאד מרגשות ומחממות לב. חברים שבאו מרחוק, חברים מהתנועה המסורתית, חברים ותומכים לאורך השנים התקבצו ברחבה המקושטת והמרווחת שלפני בית הכנסת שלנו והתכבדו בקפה, תה, עוגות ופרי.

הטקס התחיל בהקדשת הבניין לקרן המשפחתית ע"ש פאולין ומקס זימר מקליפורניה, זו שתמכה וממשיכה לתמוך במניין המשפחתי כמו במפעלים נוספים בכפר, והסרת הלוט מעל השלט שלצד הכניסה הראשית לבנין. ברך והודה עופר דוד יו"ר העמותה ונינל חייט אשר באמצעותה ובעזרתה אנו זוכים לתמיכה זו, והבטיחה בדבריה המשכיות לתמיכת הקרן.

הטקס המרכזי נערך בתוך בית הכנסת המקושט בלוחות (המזכירים את הלוגו החדש והצבעוני) ועליהם שמות בני ובנות המצווה שחגגו את יומם הגדול החל בשנת 1996 ועד 2017. גם רשימות תורמים, מהארץ ומחו"ל, שאותם אנו מעריכים ובלי סוף ומודים.

דברי פתיחה וברכה נשאו ראש המועצה סיון יחיאלי ומנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית יזהר הס. ידידים טובים וחברים ושניהם עוזרים ותומכים בקהילה שלנו לאורך כל הדרך. אנו אסירי תודה לשניהם על ידידותם ותמיכתם.

 

 

 

כפרניק min5_0 20 למניין המשפחתי

 

 

כל סרטון פתח פרק בתוכנית, הושמעו דברי ברכה והוענקו תעודות הוקרה לחברים. הפרק המרגש ביותר היה ללא ספק הפרק של הרב צבי ברגר שהיה רב הקהילה במשך שלוש עשרה שנים, חביב ואהוד מאד בכפר ורדים. הוא זה שבעצם התווה את הדרך לקהילה הצעירה כשהגיע לכאן עם אשתו לינדה, לשמש כרב של המניין המשפחתי בכפר, ולצורך הגברת הפעילות המסורתית באזור הגליל המערבי. "סוכת שלום" היא פרי חלומו ועשייתו, וגולת הכותרת. הקשר שנרקם בינו לבין מנהיגי העדות השונות: דרוזים, נוצרים ומוסלמים החיים בסביבתנו חי ונושם עד היום!.

תואר של "רב אמריטוס" ותעודה ממוסגרת המעידה על כך הוענק לרב צבי מטעם הקהילה, וכן אלבום תמונות שהוכן מהתמונות הרבות והמשמעותיות שצולמו בתקופת היותו רבה של הקהילה. ואחרון אחרון שמחנו להעניק לו טלית חדשה נתונה בתיק ששמו רקום עליו ומצדו השני הלוגו של שנת העשרים. הוא התעטף בטלית ובמשך כל הערב לא נפרד ממנה. הנאום שהכין היה מרגש מאד, והוא קרא אותו בקול רב וברור. דברי ברכה נשא גם ידידו וחברו הוותיק השייח המכובד נימר נימר מחורפיש שכדרכו הפליא את כולם בדבריו ובשפתו. את תודתם הביעו הרב צבי ולינדה בהענקת כוסית כסף לקידוש לקהילה. הקהל כיבד את הרב צבי בתשואות רמות, מחיאות כפים ועמידה לכבודות במהלך כל החלק הזה של הטקס.

הנחתה בחן רב ובחיוכה הנפלא הרבה נטלי לסטרג'ר, ותרמה לכל פרק את הפרשנות הקצרה, ברכה במקומה והעניקה תעודות ההוקרה לחברים שפעלו בתחומים השונים.

הטקס הסתיים בשירת התקווה, ונפתח האוהל רחב הידיים ובו התכבדו האורחים בארוחת ערב טעימה, בכלים נאים ושולחנות יפים ומקושטים.

הרמת כוסית וברכה לקראת השנה החדשה סיימה את האירוע, והחלו עבודות הפרוק. תודה חמה לכל העושים במלאכת ההכנה, התכנון והביצוע. אין ספק שההתנדבות לא פסה במניין שלנו. גאים ושמחים נמשיך ברוח זו לשאת את דרך התנועה הקונסרבטיבית כאן ובאזור.

אנו מודים למועצה המקומית ולעובדיה על העזרה שהגישו לנו, וכמובן לרבה נטלי שאין ערוך לתרומתה לתכנון האירוע ובבצוע.

ההתרגשות נמשכת גם כעת, לאחר שכבר חלפו מספר יממות! זרם התמונות והתגובות גם הוא אינו פוסק והרבה דברי הערכה שהושמעו על האירוע יישארו עמנו לאורך זמן.

בברכת שנה טובה ומאושרת וגמר חתימה טובה לכולם.

 

**

בשם כל מקבלי תעודות ההוקרה על התנדבות ופעילות בקהילה, אני מבקשת להודות לצוות הפקת חגיגות ה-20, על שבחרו להקדיש את הרגע הזה למתנדבים והפעילים. אמנם כל העשיה אינה על מנת לקבל פרסים. כשלעצמה יש במעשה התנדבות לא מעט סיפוק לצד קצת תסכולים פה ושם.

אך ההכרה, הבעת תודה וההערכה,  הם עידוד שנותן כח להמשיך.

בהזדמנות זו אנו רוצים להודות לחברי הועד לאורך השנים, לחברי ועדות הביקורת, ולכל העושים, שארגנו, תכננו והפיקו מאז ועד היום – רשימה ארוכה של חברים שלא ניתן לכבדם ולהזכיר שמותיהם, אחד אחד!

 ולהביע הערכתנו לכל החברים  בקהילה ומחוצה לה על תרומותיהם, השתתפותם ותמיכתם הרבה לאורך השנים.  חברים שתרמו לבניין, לארון הקודש ונר התמיד, שולחן התפילה, המנורה המיוחדת, ארונות המטבח, מיזוג האוויר, המערכת האור קולית, קלנועית, פרוכות, שמלות לתורה והרבה תרומות כספיות קטנות כגדולות שבזכותן אנחנו משפרים חזות ותפקוד.

תודה גדולה לרבה נטלי הרוח החיה בהפקת חג העשרים שלנו ולצוות ההפקה כולו על המסירות, הרעיונות והרבה שעות העבודה שהושקעו בביצוע.

אסיים בתקוה ובברכה שהקהילה תעלה ותפרח, תתעשר במשפחות צעירות ובמתנדבים רבים, ותחגוג בשמחה גם בעוד עשר ועשרים שנה ומעבר לכך…

אמן כן יהי רצון.

 

צילום: עינת דוד.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן