תמיכה קהילתית


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

צוות מורים התנדב ללמד בקיץ את אדר חיים לקראת כניסתה בספטמבר לאמירים.

כפרניק galit תמיכה קהילתית

צוות מורים התנדב ללמד בקיץ את אדר חיים לקראת כניסתה בספטמבר לאמירים.

 

"אלפי ילדים בגילאי חינוך חובה, 3-18, חולים במחלות כרוניות ואינם יכולים להגיע באופן סדיר לבית הספר", אומרת גלית חיים, תושבת כפר ורידם. "לצערי, חלק מהילדים האלו נופלים בין הכיסאות ואינם מקבלים את התמיכה המתאימה ממערכת החינוך. אדר, בתי בת ה-12, נעדרת לפחות 50 אחוז משעות הלימוד מאז שנכנסה למערכת החינוך. לקראת המעבר שלה לחטיבת הביניים אמירים, זכינו להירתמות קהילתית לעזרה בהשלמת החומר בחופש".

אדר, בתם של גלית ואבי חיים, נפגעה במערכת החיסונית. לעיתים קרובות סובלת מחום גבוה, עייפות ותסמינים אחרים שאינם מאפשרים לה ללכת לבית הספר. במשך השנים הרבות צברה אדר פערים לימודיים גדולים, והמשפחה עושה מאמץ בימים אלו להשלים את החומר הלימודי, כך שתוכל להתחיל את חט"ב אמירים ברגל ימין.

 

 

כפרניק galit_0 תמיכה קהילתית

 

 

לאחרונה נפגשה גלית חיים עם מספר מורות פנסיונריות, דרך ועד מועדון הזהב וביוזמתה של טובה פריאל, וזאת במטרה לנסות ולרתום מורים ומורות שיוכלו לעזור לאדר. הבקשה לעזרה עברה גם בצינורות אחרים, ורבים מקהילת כפר ורדים נענו לאתגר והציעו את עזרתם. בינתיים מרים מלניק עוזרת לאדר בתחום המדעים ובקרוב המורה הפנסיונרית מרגלית וילהלם תעבוד עם אדר בצמוד לשיעורי התפירה שעושה אצל תמי שוורצמן (גלית: אדר מאוד אוהבת תפירה ואופנה, וזו דרך מצוינת להתחיל לעבוד איתה).

"לצערי, מצבה של אדר איננו מאפשר כרגע לממש את מלוא העזרה שהוצעה לנו", אומרת גלית. "אבל אנחנו מאוד גאים בקהילת כפר ורדים ומקווים להגביר בהמשך הקיץ את מערכת השיעורים הפרטיים".

 

גלית גם פעילה מאוד בפורום של הורים לילדים החולים כרונית. לדבריה, ארגון "קדימה-מדע" של אורט העולמי אמור להפעיל, מטעם משרד החינוך, תכנית לימודים לילדים חולים בביתם. לטענתה, שירות זה איננו ניתן בצורה מספקת וקבוצת הורים פועלת בימים אלו להעלות את המודעות לזכויות הילדים החולים.

 

מ"קדימה למדע" נמסר כי מפעילים את תכנית "שלבים" –  שירותי חינוך לילדים חולים עבור כ-5,000 ילדים בכל שנה וזאת בעזרת מאות מורים, מטפלים וסייעים. לדבריהם, נכון להיום, משפחה אחת (ילד אחד) בלבד מכפר ורדים זכאית ומקבלת את שרותי תכנית 'שלבים'. הילד מגיע ממערכת החינוך הממלכתית הרגילה, וקיבל מ"קדימה מדע" עזרה משלושה מורים (אנגלית, מתמטיקה ומחשבים).


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן