תמונות בתערוכה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עידית אוהל

תלמידי אמירים ב"מסע ישראלי": כל אחד מאיתנו עובר מסע אישי משלו, ולכל מסע יש מקום.

כפרניק mi8 תמונות בתערוכה

תלמידי אמירים ב"מסע ישראלי": כל אחד מאיתנו עובר מסע אישי משלו, ולכל מסע יש מקום.

 

תערוכת אמנות מחברת בין דורות

 

ביום ראשון 7.5.2017 ביקרו תלמידי שכבת ח' מבית ספר "אמירים" בתערוכה "מסע ישראלי", תערוכה של אמני הכפר שהוצגה במשכ"ל בכפר ורדים.

במהלך ביקור זה חוו הילדים מסע אישי ומיוחד. הם סיירו בין עבודות אמנות, עבודות שאמנם שיקפו מסע אישי ופרטי של כל אמן, אך יחד יצרו מרקם שלם של תרבות וקהילתיות. במהלך הסיור קיבלו התלמידים דף הכוון והתבקשו להתבונן ולהתייחס כל אחד ואחת לעבודה אחת באופן מעמיק. כל עבודת אמנות לוותה בטקסט המספר את סיפורו האישי של האמן, התלמידים התבקשו לחבר בין הטקסט ליצירת האמנות.

 

 

כפרניק ek1_0 תמונות בתערוכה

 

 

המפגש עם ארבע אמניות: אסתי כץ, נחמה באר, חנה ניר ודינה שחר, ששיתפו את הילדים בסיפורם האישי, היה עוצמתי ואיפשר לילדים לחוש חיבור ליצירה האומנותית ולבחון ולהבין אותה ואת האדם העומד מאחוריה מנקודות מבט נוספות.

המפגש והשיח עם האמנים לא רק שהעצימו בפני הילדים את חשיבות התערוכה, אלא לימדו אותם אף שיעור או שניים לגבי ההיסטוריה הישראלית ואת החשיבות של העברתה לדור הבא. הם העבירו תחושה של קהילתיות ומעל הכל הבהירו לילדים, כי כל אחד מאיתנו עובר מסע אישי משלו, ולכל מסע יש מקום, אך הביחד של כל אותם המסעות הוא שיוצר את החיבור שלנו כעם וכקהילה.

תערוכה זו הינה, ללא ספק, משאב חשוב הקיים בקהילת כפר ורדים, ושיש בו כדי להעניק לתלמידי בית הספר חוויה אישית וייחודית.

 כן יירבו עוד מפגשים המשלבים אמנות, תרבות ושיח בין תושבי הכפר גדולים וקטנים גם יחד.

תודה לאוצרת דינה שחר, שאפשרה לנו לחוות קצת מהעשייה האמנותית בכפר, לצוות המורים בשכבת ח', שליווה את התלמידים ובמיוחד לליאת משגב שהיתה שותפה לחשיבה ולביצוע.

כתבה: עדית אוהל, רכזת אמנות בחט"ב "אמירים".

*

אריה שטרן על פתיחת התערוכה.

אייל כץ ממליץ בחום על "מסע ישראלי".

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן