שורשים באמירים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
ליאת לביא

מה הסוד שבתיבה? תשאלו את תלמידי שכבת ז'!

כפרניק sor1 שורשים באמירים

מה הסוד שבתיבה? תשאלו את תלמידי שכבת ז'!

 

ביום ראשון בערב, ה-28/5/2017, נפגשו ההורים והתלמידים של שכבת ז' באמירים לערב חגיגי בנושא "שורשים". בערב זה סיכמנו את המסע המופלא שעברנו במהלך השנה. מסע בו שאלנו שאלות, וחיפשנו תשובות הקשורות לזהותנו: אנחנו, משפחתנו הגרעינית והמורחבת, חברינו, קהילתנו וארצנו. המבואה בכניסת בית הספר לבשה חג, ובה הוצגה התערוכה בשם: "הסוד שבתיבה". בתערוכה הוצגו תיבות של התלמידים, אותם הכינו בעקבות תובנה שלהם בקשר לחפץ המשפחתי או למסורת משפחתית. התערוכה הוכנה על ידי התלמידים בניצוחן של צוות האמנות ומחנכות השכבה.

 

 

כפרניק sor1_0 שורשים באמירים

 

 

לאחר הסיור בתערוכה נערך טקס חגיגי, שבמהלכו שמענו את נגני השכבה, צפינו בריקוד יפה של בנות השכבה, ושמענו קטעים נבחרים מתוך מצגות השורשים. כל חלק התווסף לפאזל הגדול של עם ישראל:

ארז פורן סיפר לנו את הסיפור מאחורי מתן שמו הפרטי. הוא קרוי על שם מפקד צבא נערץ שנהרג במלחמה.

ליבי ריצ'ארד שיתפה אותנו בסיפור בר המצווה של סבה שהתבטל בעקבות "ליל הבדולח" ושיתפה את כולם בתובנה שעלתה לה בעקבות החקר, שלא צריך לקחת שום דבר כמובן מאליו, ושיש להעריך את מה שיש.

אופיר כ"ץ כתבה מכתב שבו סיפרה על העלייה של סבתא רבא שלה לארץ וההתאקלמות שלה בה.

אדם טריף, נינו של השיח' אמין טריף, סיפר לנו את הסיפור המרגש מאחורי התמונה המשפחתית שבחר ועל התובנה שלו בעקבות החקר, שלא חשוב כמה המשפחה גדולה היא תמיד תהיה מאוחדת.

וטל גראציאני הסבירה לנו על הפאזל שאותו הרכיבה מתוך תקווה כדי שמדינתנו תהיה מאוחדת.

לאחר הטקס המשכנו לחגיגה בכיתות האם, שם נערכו תחרויות היתוליות בין ההורים לילדים ושם טעמנו ונהנינו מן המאכלים המשפחתיים האהובים.

היה טעים, מלמד, מאחד ומרגש ביותר!

 

כתבה: ליאת לביא, רכזת שכבת ז'.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן