שביל בוואדי, פרק ב’


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
לידיה גרינפלד

המים הרסו את השביל בוואדי הקסום, מנחם שני עזר במציאת תוואי חדש וציון דרור "השאיל" באגר למשימה

כפרניק wk שביל בוואדי, פרק ב'

המים הרסו את השביל בוואדי הקסום, מנחם שני עזר במציאת תוואי חדש וציון דרור "השאיל" באגר למשימה

 

ביום שישי 24/5/13, בשעה 17:00, "נחנך השביל החדש בוואדי הקסום. בטקס גזירת הסרט נכחו תושבים רבים, משפחות וילדים. ראש המועצה והפרויקטורית של הוואדי נשאו דברים, ואז יצא הקהל לטיול עליז בשביל, כשדורון גזית מנגן באקורדיון והולך לפני המחנה."

ציטוט זה הוא מהכתבה שנכתבה לפני ארבע שנים.

מאז ירדו מים רבים בוואדי ואבוי, תוואי השביל שנחנך נשטף. יותר נכון, המים "אימצו" את השביל ועברו לזרום בתוכו.

השנה הוחלט לחדש את השביל ולמצוא תוואי חלופי, שלא יהיה לאורך אפיק הזרימה. ומי הכי מתאים לתכנן תוואי כזה? לא אחר מאשר מנחם שני, האיש שחידש את בירכת איסקנדר, בתקווה שתהפוך לאתר מושך מבקרים. הבירכה גם תשמש, לפי חזונו של אליעזר אוליבר, למאגר מים להשקיית הערוגות בגינה הקהילתית.

לפני כחודש, מנחם שני לקח על עצמו את המטלה למצוא תוואי חדש לשביל בוואדי הקסום. ציון דרור מהמועצה השאיל לו באגר ליומיים ומפעיל הכלי היה יעקוב ממעיליה. אלה הנפשות הפועלות ואנו שולחים להם מאתר כפרניק, תודה גדולה.

השביל תוכנן כך:

–           בכניסה לוואדי, ליד זקיף האבן ברחוב תבור, קרוב למדרגת העץ הנמוכה ביותר, השביל חוצה את ערוץ הזרימה הראשי, ומגיע לקבוצת האורנים שבגדה הצפונית.

–           השביל חוצה את הוואדי אל הגדה הדרומית בנקודה נוחה ושטוחה, ונצמד למסלעה הגדולה התוחמת את השכונה הטבעתית ברחוב צאלים.

–           בדרכו בצמוד למסלעה, מגיע השביל לאיזור חורשת האורנים הראשונה.

–           השביל ממשיך בירידה וחוצה את אזור הבוסתן במספר מקומות, תוך חדירה לטרסות שונות, חוזר לגדה הצפונית ומגיע לחורשת האורנים היפה.

–           השביל פונה דרומה, מתלכד עם תוואי השביל הקיים, עד ליציאה לכביש, ברחוב כרמל. התפצלות השביל לשבילון שעובר במעבר המים מתחת לרחוב תבור, לא טופלה עדיין, אבל השבילון קיים.

רוחב השביל כ-110 ס"מ והתוואי שלו נוח למדיי. הוא מתפתל בצורה נעימה בשטח. יש הרבה צל ומקומות מנוחה מוצלים. כמה אבנים גדולות הונחו לאורכו לישיבה ובמקום שאפשר, הונחו גם אבנים יותר קטנות לסימון.

 

טיילנו בשביל החדש, עדנה פישר, דינה בן עמי, ניר גרינברג ואנוכי –  והתפעלנו מיפי הוואדי, אפילו בעונה זו, שהיא כל כך חמה ויבשה. גילינו חצבים רבים שעלו ופרחו ודינה בן עמי קטפה תאנים אחרונות כדי להכין עוגה (ראו צילום למטה). השביל לא גמור עדיין ויש עוד הרבה עבודה כדי שישמש את ההולכים בו בצורה מיטבית. יש המון אבנים במסלול ואפילו סלעים, יש ירידות שקשה לרדת אותן, יש שיחים שלא נעקרו. אלא מה, לפני שיוצא קול קורא למתנדבים בוואדי, כולל נוער, שיבואו לעזור בגימור השביל, יש לראות איך ינהג החורף בתוואי הטרי. מקווים שהמים לא יהרסו את מה שנבנה בדי עמל.

רק אחרי עונת החורף נדע אם כדאי להשקיע את העבודה הדרושה כדי לשדרוג את השביל כך שיהפוך לדרך המלך בוואדי הקסום. ואז נזמין את התושבים לחנוכה שנייה.


0 תגובות

  1. תושב ירוק הגב

    הואדי הקסום
    לידיה כתיבה יפה מעוררת השראה

  2. תושב וותיק הגב

    וואדי קסום ומתנדבים מקסימים
    כל הכבוד למתנדבים שהופכים את כפר ורדים למקום שנעים יותר לגור בו ובעיקר לחובבי טבע.

  3. תושב טרי הגב

    איזה כיף לנו
    תודה רבה לעושים במלאכה. זכינו שיש לנו תושבים אכפתיים שקמים ועושים מעשה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן