ריבלין בנהריה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
חגי עינב

נשיא המדינה בביקור במרכז הרפואי לגליל: הטיפול בפצועים הסורים, זו ההוכחה שאת העולם בונים בחסד.

כפרניק rr3 ריבלין בנהריה

נשיא המדינה בביקור במרכז הרפואי לגליל: הטיפול בפצועים הסורים, זו ההוכחה שאת העולם בונים בחסד.

 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ביקר אתמול (יום א') במרכז הרפואי לגליל בנהריה, ונפגש עם צוות העובדים, ביחד עם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום.

מאז תחילת 2013 הגיעו אל המרכז הרפואי לגליל בנהריה יותר מ-1,500 פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה, כשליש מהם ילדים ותינוקות.

את ביקורו פתח הנשיא במפגש עם עובדי המרכז הרפואי באודיטוריום המרכז לחינוך לבריאות ע"ש אנגל,  שם דיבר על ייחודו של בית החולים הנותן שירות לאזור כולו: ״העשייה שלכם היא גאווה. גאווה ישראלית. גאווה יהודית. היא ההוכחה שאת העולם בונים בחסד. ישראל תמשיך לעשות כל שהיא יכולה באחריות ובתבונה, על מנת להקל על סבלם של האנשים שחווים טבח יום יומי כאן מעבר לגדר".

בביקורו במחלקה בה מטופלים הפצועים ממלחמת האזרחים בסוריה שוחח עמם הנשיא באמצעות מתורגמן וקיבל סקירה מקיפה ממנהל היחידה לפה ולסת פרופ' סאמר סרוג'י אודות הסיוע ההומניטרי אותו מעניקה מדינת ישראל בשנים האחרונות בשיתוף פעולה בין צה"ל וצוותי בית החולים.

מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר מסעד ברהום: "זו הייתה עבורי הזדמנות להציב בפני ארבעה עשר אלף איש באולם בו התקיים כנס איפא"ק, ובפני עוד כמה מיליונים שצפו בנאום בערוצי התקשורת השונים, את פניה היפים של מדינת ישראל. איך הפכנו בעיני אותם פצועים סורים מאויב לאוהב. הטיפול בפצועים הסורים הפך את מערך הטראומה שלנו לאחד המנוסים בישראל וגם מהמובילים בעולם, במתן מענה לפצועי מלחמה מורכבים וקשים וזו גאווה גדולה. אבל לא ייתכן שהמרכז הרפואי לגליל יישא לבדו בנטל עלויות של פרויקט לאומי שנולד בהחלטת ממשלה.

"אנו ביחד עם משרד הבריאות והמנכ"ל משה בר סימן טוב שכיבד אותנו בנוכחותו, פועלים מול כל הגורמים כדי להביא לכיסוי כלכלי של הפעילות שעלותה מסתכמת במאות מיליוני שקלים. הטיפול מהווה נטל כבד על תקציב המערך הרפואי ואין צורך לפרט יותר. כבוד הנשיא, אני פונה לעזרתך בקידום הסדרת נושא חשוב זה".

**

צילומים: סוכנות ג'יני


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן