קול יוצר


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

יגאל אוחיון במעבדת פיס במעלות-תרשיחא: יגל יעקב, קול כלי, נוער, קול שיר, אישה פנימה ועוד

כפרניק ko2 קול יוצר

עוד שנה במעבדת פיס במעלות-תרשיחא: יגל יעקב, קול כלי, נוער, קול שיר, אישה פנימה ועוד

 

מעבדת פיס לתרבות "קול יוצר" מסיימת שנת פעילות רביעית ומוצלחת: המעבדה, בניהולו המוסיקלי של יגאל אוחיון, פועלת לשנות את נוף התרבות המקומית במעלות-תרשיחא והגליל המערבי ולתת במה ובית ליוצרים וליצירה מקורית מקומית.

 

 

כפרניק ko3 קול יוצר

 

 

בימים אלו מסיימים את שנת הפעילות שישה פרויקטים בהובלת המעבדה וחושפים את תוצריהם לקהל המקומי והאזור:

"אנסמבל קול יוצר": סיבוב הופעות עם המופע המרגש "יגל יעקב" ויופיעו אף בפסטיבל "מנגנים עולם" במעונה בחודש אוגוסט. קבוצת האמנים עובדת במרץ על הפקה חדשה ומקפיצה עם אמן הגיטרה המקומי אלי בוטבול ועם איילת בניטה ויובל טובי, מופע אשר ישלב מוסיקה אלקטרונית למוטיבים אתניים שורשיים בהפקתו של המנהל האמנותי יגאל אוחיון.

 

"אנסמבל קול כלי": קבוצת לימוד ייחודית למוסיקה מהמזרח התיכון והבלקן, אשר נפגשת אחת לשבוע ללימוד של יצירות חדשות. הקבוצה נמצאת בסיבוב הופעות עם המופע "מאיסטנבול לישראל". המופע כולל יצירות חדשות מטורקיה דרך הפיוט הישראלי ויצירות מקוריות. האנסמבל הופיע בנווה זיו, קיבוץ אילון ומצפה הילה ומתכונן להופעה גדולה בחודש יולי במעלות-תרשיחא ובאוגוסט בפסטיבל "מנגנים עולם" במעונה. האנסמבל זוכה לאהדה גדולה בקרב הקהל המקומי ומשקף את המוסיקליות הגלילית על גווניה.

 

"אנסמבל הנוער" של קול יוצר סיים תהליך יצירה ארוך ומרתק עם המופע "יוצרים בראש 2"  במתנ"ס גרס במעלות תרשיחא. המופע שילב חומרים מקוריים שכתבו החברים באנסמבל עם מחווה ייחודית לזמר הנשמה סטיבי וונדר. כמידי שנה, גם השנה, יצאו חברי האנסמבל להופיע בירושלים במסגרת פסטיבל "כפיים" ודאגו שאף אחד לא ישב במהלך ההופעה. המופע  "יוצרים בראש" ייצא לסבב הופעות באזור הצפון במהלך הקיץ ויופיע במסגרת "לילה לבן באכזיב" עם אמנים מהשורה הראשונה.

 

"מעלות הסלסול": פרויקט ייחודי לקידום זמרים בז'אנר הים תיכוני. האמנים המקומיים עובדים במרץ על מופע מחווה ענק לזמרים שלמה ארצי וזוהר ארגוב. המופע ישלב את השירים הגדולים של שני העולמות לחוויה תרבותית מיוחדת, אשר תחבר בין זמרים מקומיים לעיבודים חדשים. המופע יעלה בחודש אוגוסט ופרטים יפורסמו בתקשורת המקומית.

 

"אנסמבל קול אישה ופעימה": אנסמבל ריתמי ווקאלי לנשים, אשר נפגשות אחת לשבוע לחקור וליצור יחד, כשהכלי המרכזי הוא הקול הנשי בשילוב עם כלי הקשה. האנסמבל עובד לקראת הפקה מקורית של קומפוזיציות שבטיות מיוחדות ונמצא בתהליך של הקלטות וצילומים לקליפ.

"קול שיר": מקהלת הנשים המקומית, בניצוחה של מירב יוסף, מסיימת שנה ראשונה בעבודה על מופע מקורי שכולו על טהרת שירים ממשפחת בנאי. המקהלה קולטת זמרות חדשות וכדאי מאוד לעקוב אחר פעילותה.

כיום פעילים קרוב ל-100 משתתפים בפרויקטים השונים שמפעילה המעבדה ובשנה הבאה תורחב הפעילות באופן משמעותי.

למידע נוסף ולהצטרפות לפרויקטים: "קול יוצר- מקדמים יצירה מקורית".


0 תגובות

  1. אהרן פריאל הגב

    גליל מערבי? מערב הגליל?
    המעבדה פועלת לשנות את נוף התרבות המקומית במעלות-תרשיחא והגליל המערבי? כפר ורדים גם נמצאת במערב הגליל עם פעילות מוזיקאלית עניפה כמו אנסמבל אקורדיאונים חלילי צד קלרינט ופסנתר ומקהלה השרה ב 5 קולות עם המנצח זולי פרנק ולא שמעתי שיש שיתוף פעולה עם “קול יוצר”.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן