פרס ניהול תקין


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

קיבלו: מעלות-תרשיחא, כרמיאל, מטה אשר, שלומי, נהריה, משגב וכסרא-סמיע. כפר ורדים בחוץ

כפרניק pk1-001 פרס ניהול תקין

קיבלו פרס: מעלות-תרשיחא, כרמיאל, מטה אשר, שלומי, נהריה, משגב וכסרא-סמיע

 

 

כפר ורדים בחוץ

 

**

לאחר מספר שנים בהם זכתה מ.מ. מקומית כפר ורדים ב"פרס הניהול הכספי התקין" (כיום: פרסם ניהול תקין) – השנה אנחנו מחוץ לרשימה הכוללת 107 רשויות מקומיות: עיריית, מועצות אזוריות ומקומיות. למרות השם, "הפרס" איננו כולל שום תגמול כספי, אלא כבוד והוקרה בלבד.

הרשויות השכנות שקיבלו את הפרס: מעלות-תרשיחא, כרמיאל, מטה אשר, שלומי, נהריה, משגב וכסרא-סמיע.

ממשרד הפנים נמסר כי "פרס ניהול תקין ניתן בשל עמידה בקריטריונים שונים. מבדיקה עולה כי בכפר ורדים נמצא ליקוי בנושא התאגידים העירוניים. מועצה מקומית כפר ורדים טרם אישרה את הנציגים שלה בתאגיד המתנ"ס ובתאגיד חוויה, בועדה לאישור מינוי נציגים בהנהלת התאגיד שבמשרד הפנים. כמו כן, לא התקבל פרוטוקול של ישיבת מועצת הרשות בה נדונו הדוחות הכספיים של תאגיד המתנ"ס. שני הליקויים הנ"ל מהווים קריטריון סף לקבלת פרס השר על ניהול תקין של המועצה".

".

 

תגובת מ.מ. כפר ורדים:

אין למועצה ליקויים כלל, לא בניהול הכספי ולא בכלל.

לגופו של עניין, הסיבה הטכנית בגינה לא קיבלה המועצה את האישור היא שהשאלונים של הדירקטורים המייצגים את הקרן לעזרה הדדית בעמותת חוויה, לא נשלחו לוועדה לבחינת כשירות של דירקטורים בתאגידים עירונים. כהרגלו, קבע משרד הפנים כללים חדשים והשנה כתנאי לקבלת הפרס, דרש משרד הפנים כי כל דירקטור חיצוני בתאגיד עירוני ימלא שאלון ארוך ומייגע ויקבל אישור מהוועדה לבחינת כשירות דירקטורים (אותה וועדה המעכבת כבר שנים את מינויו של יורם איילון כחבר בדירקטוריון מעיינות זיו).

השאלון אותו נדרש חבר הנהלת הקרן לעזרה הדדית – מתנדב ללא שכר – למלא, הינו דרקוני יותר מזה של חברה בורסאית המגלגלת מיליארדים. בנסיבות אלה ההבנה במועצה הייתה כי מדובר רק בדירקטורים חדשים ולא כך היה.

מכל מקום אין למשרד הפנים שום הערה או ליקוי הנוגעים למועצה מקומית כפר ורדים בנושא ניהול הכספי או הניהול בכלל. יתרה מזאת כל דוחות הביקורת של המבקר החיצוני מטעם משרד הפנים נקיים מליקויים.


0 תגובות

  1. שלמה הגב

    שאפו

    אנחנו חלק ממעלות. ממי שטרם הבין. ויש לנו סגן ראש עיר בשכר של ר מועצה. “ניבך” תפנימו שסיון עושה מה שתושבי מעלות מבקשים ולא תושבי הכפר ראו תקציב והגדר

  2. אאא הגב

    מוזר
    מעניין

  3. אנקורי הגב

    למה הכפר מחוץ….

    האם כפר ורדים בחוץ  גם בעניין של סיוע בחגיגות 70 שנה למדינה ? במטה אשר בחנוכה היו איורעים  בחינם או ב-10 ש"ח לקראת חגיגות ה 70 למדינה. האם המנכל שעוזב והמנכלית החדשה של המועצה. עושים משהו בנידון כדי להקטין את ההוצאות על החגיגות. כפר ורדים נמצא מחוץ…. …כבר הרבה שנים  בהרבה ענינים .למה ? כי המועצה לא רוצה/לא יודעת /מתביישת מהיכן להביא כספים שאולי מגיעים גם לתושבי הכפר שהם חלק ממדינת ישראל? ברשתות החברתיות יש סערה גדולה סביב עניין החגיגות לא ראיתי בתשובה של ראש המועצה שהוא מזכיר שיש תמיכה ממשלתית. כשאנחנו  בחוץ,נותנים לנו תשובות מתפתלות ולא מובנות.

  4. מצער הגב

    למה הכפר לא?
    בושה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן