פערי מיגון


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי

סיון יחיאלי, יו"ר קו העימות: המדינה חייבת לספק פתרונות אמינים וישימים בשעת חירום

 

"כולנו מודעים ומודים על ההתקדמות הרבה עד כה, אבל עדין המענה הנוכחי לימי 'מהלומה' – חסר", אמר סיון יחיאלי, יו"ר פורום קו עימות בישיבה משותפת של הפורום ויישובי רמת הגולן. "הפערים גדולים, הן במיגון והן ביכולת להבטיח רציפות תפקודית. המדינה חייבת לספק פתרונות אמינים וישימים, כך משרדי הממשלה וכך מפיקוד העורף ורח”ל שאחראים לתכלל את האירוע. אנחנו מבקשים להגדיר בצורה מדויקת מה הם המענים הניתנים, מי אחראי לספקם, ומה הנושאים בהם לא ניתן לטפל בזמן חירום ויש להמתין לרגיעה. חוסן חברתי וקהילתי ברמה גבוהה יחד עם מוכנות הרשויות והתושבים, יכולים וצריכים להיות המענה ההולם לאיום הביטחוני מצפון – אנחנו עוד לא שם."

הישיבה המשותפת נערכה אתמול (10/12/17 ) בכפר ורדים בהשתתפות ראשי רשויות, אל"מ איציק בר – מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, קציני הגמ"ר ונציגים ממשרדי הפנים, הבריאות, הרווחה ורח”ל.

הדיון עסק בהערכות יישובי קו העימות בגליל ובגולן למערכה הצפונית, בדגש על רציפות תפקודית בימי "מהלומה" בימים הראשונים של הלחימה, כאשר כמות האש הרבה לא תאפשר חלונות זמן להתארגנות אזרחית. לצד עליה מרשימה ברמת המוכנת של הרשויות ניכרים עדיין פערים גדולים ברמות המיגון ובמידת המוכנות של משקי הבית.

במסגרת הדיון הוצג תרחיש הייחוס המעודכן והתקיים דיון מפורט בנושאים הקריטיים הנמצאים באחריות הרשויות בימי מהלומה: חלוקת מים, חלוקת מזון, חלוקת תרופות כרוניות, פריסת מרפאות אחודות, אחריות תושבים – הכנה של ערכת חירום משפחתית, פינוי תושבים בישובים הממוקמים עד 2 ק"מ מהגבול.

יורם ישראלי ראש המועצה האזורית מטה אשר: "אני שב וקורא לממשלת ישראל למצוא את התקציב הנדרש להשלמת המיגון החסר לטובת התושבים, וזאת ע"י בניית מרחבים מוגנים לכל מבני הציבור, בתי הספר ומרבית דירות התושבים הוותיקים ביישובי המועצה."

0

אל"מ איציק בר, מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, השיב כי הפיקוד עובד בשיתוף פעולה באופן מתמיד עם הרשויות המקומיות לאורך השנה, ומתכונן למצבי החירום השונים.

"האתגרים שחונים בפנינו מחייבים אותנו לעבור משיתוף לעבודה משולבת בין כלל הגופים", הוסיף בר. "אני מאמין כי חשוב ליצור את הקשרים האלו עם הרשויות בזמני שגרה, ובכך לדאוג שבשעת הצורך הרשות תהיה מוכנה ככל הניתן על מנת להתמודד עם המצב בצורה המיטבית."

חדשות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן