פעמיים בשבוע


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
אביבה זוהר

"קפה בוקר": דוד לבקוביץ על בית יוסף, הלל גלזמן על משבר המים ועידו שפירא על נמיביה

כפרניק kb פעמיים בשבוע

"קפה בוקר": דוד לבקוביץ על בית יוסף, הלל גלזמן על משבר המים ועיד ו שפירא על נמיביה

 

הישוב כבר נכנס לעשור הרביעי. מספר משתתפי "גיל הזהב" וימי הפעילות הוכפלו. בימי ראשון בבית הכנסת של המניין המסורתי-משפחתי בכפר ורדים בשעות 10:00-12:00 פעילות בתנועה, מעגלי שיחה, עבודות יד ומשחקים. וכן מודעות בתנועה עם מיכל וינטראוב, מורה מוסמכת בשיטת פלדנקרייז.

בימי רביעי נפגשים במועדון הזהב ע"ש תמר זגר (50+) בין השעות 10:00-11:00 להתעמלות עם ענת ואן טרינן, מורה מוסמכת בתחום של התעמלות בריאותית למבוגרים ושיטת פאולה. הפעילות בעלות סמלית של 20 ₪ לחודש. כולל הסעות.

בשעה השנייה 11:00-12:00 פעילות לקהילה, הרצאות בליווי מצגות, מוסיקה ועוד.

כשהוקם "קפה בוקר" בניהולה של חיה רוזנטל והמתנדבת הקבועה אסתי פלסיוס, בירכתי על המיזם הקהילתי שנתן מענה לקשישים למפגש חברתי. גם אנו, מתנדבות חנות יד שנייה, תורמות את חלקנו כבר שנים. בשנה זו "התמזל מזלי" ושוב חליתי. הקפאתי את המנוי לקאנטרי מסיבה בריאותית. לאחר כמה חדשים, הצטרפתי ל"קפה בוקר" להתעמלות בהדרכתה של ענת ואן טרינן ונוכחתי שרוב התרגילים מתאימים למצבי ונשארתי גם להרצאות הפתוחות לקהל הרחב, הניתנות בהתנדבות על ידי חברים מהישוב.

בביקורי הראשון והשני חגגו ימי הולדת לחברים מהמועדון המכבדים את כולם בעוגות ושתייה. בתחילת חודש נובמבר חגגו לשלומית הבדרנית במועדון. השני שחגג יום הולדת היה דוד לבקוביץ'. דוד כתב לפני שנים ספר על המושב הראשון שהוקם במסגרת חומה ומגדל – בית יוסף בבית שאן, שם גדל ולחם עם הנערים במלחמת השחרור.

בכניסה למושב הציב שלט הסבר על בית יוסף. את השלט צילם והקריא בגאווה בפני החברים. בן עמי הצלם, המתעד הידוע, התנדב לצלם את האירוע.

 

 

כפרניק kb3 פעמיים בשבוע

 

 

החלק השני ב"קפה בוקר" הוקדש הפעם למשבר המים בישראל והשפעתו על הטבע. המרצה, הלל גלוזמן, עובד ברשות הטבע והגנים ומתנדב בגינה הקהילתית, הציג את הנושא הכאוב בארצנו הקטנטונת, במצגת ששמה דגש על משבר המים וכיצד מטפלים ומתמודדים עם השפעתו על הטבע. בשבוע אחר עידו שפירא, תושב הכפר- אוהב א"י, טבע, נופים בארץ ובחו"ל, המדריך טיולים בקבוצות קטנות, הרצה על נמיביה ארץ ענקית עם אוכלוסיה קטנה. קרובה לדרום אפריקה. לפני שנים הייתה מושבה גרמנית ועד היום רואים את ההשפעה שלה בבניינים, מסורת לבוש ועוד. עידו הציג מצגת צבעונית של נופים, בעלי חיים וסיפר בהתלהבות על טיוליו בנמיביה וגרם לצעירים בקהל לרצות לטייל בארץ מיוחדת זו. עידו מתנדב כמדריך וגם כמרצה במועדון.

 

אחת מהפעילויות הקבועות במועדון נעשית כבר שנים ע"י דקלה גרציאני המלווה את ילדי כיתה ג' מבית ספר "קשת" לפעילות משותפת עם חברי "קפה בוקר". המפגשים עם הסבים, הסבתות וילדי בית הספר, מרגשים ותורמים ערך מוסף לקהילה רב גילאית. תודה למפעילות "קפה בוקר": רחל ברניס, ענת ואן טרינן, אסתי פלסיוס, מיכל ויינטראוב ובס דייוויס.

 

צילום: בן עמי מוסק


0 תגובות

  1. בןשל קשיש הגב

    קפה בוקר

    מדהים איזו השקעה ואיזה כבוד לקשישים
    בכפר ורדים צוות מעולה
    פעילויות מבורכות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן