על סף פירוק


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

יוסי סולטן, מנהל קבוצת הכדורגל (המודח): 19 משפחות תומכות בי. עדכון: חזרו לפעילות סדירה.

כפרניק ky2  על סף פירוק

יוסי סולטן, מנהל קבוצת הכדורגל (המודח): 19 משפחות תומכות בהמשך כהונתי בהתנדבות.

 

דבורה ברוך:  איני מוכנה לשתף פעולה עם הורים המוכנים לפגוע בילדיהם.

 

שי מינסטר, מנהל מחלקת הספורט: לא נאפשר התערבות של הורים בתחום המקצועי.

 

סיון יחיאלי: לא יתקיים דיאלוג תחת סחטנות.

**

עדכון 4/1/17:

קבוצת הכדורגל חזרה לפעילות סדירה.

הנושאים השונים ילובנו בפגישות ובדיאלוג מסודר בהמשך.

דבירה גזית, יו"ר ועדת ספורט יישובית.

**

 

סוף שבוע סוער עבר על מחלקת הספורט של מתנ"ס כפר ורדים, כמו גם על כ-20 משפחות מהאזור, אנשי ציבור ועיתונאים…

שמחת החנוכה וליל השנה האזרחית החדשה התערבבו עם טלפונים, מיילים, הודעות וטסאפ והחלטה דרמטית של רובן הגדול של משפחות שחקני קבוצת הכדורגל (ילדים) יאנוח כפר ורדים שלא להתייצב למשחק שהיה אמור להיערך אתמול (שבת) בכפר מנדא, וכמובן: הפסד טכני וזימון לבית דין משמעתי.

ההתחלה, לפני כשנה וחצי, נראתה דווקא מאוד מבטיחה: קבוצת כדורגל אזורית בה משחקים בצוותא דרוזים, יהודים, נוצרים ומוסלמים מהאזור. את הקבוצה ניהל בהתנדבות יוסי סולטן, שבנו משחק בקבוצה.

 

 

כפרניק ky2_0  על סף פירוק

 

 

לאחר פתיחה מוצלחת, החלה שנת הפעילות הנוכחית בחריקות: סולטן עבר לעבוד במרכז הארץ והיה פחות זמין לנהל את הקבוצה, פריד סעיד מיאנוח מונה לנהל את הקבוצה ביחד עם סולטן ובמשך הזמן נוצר מתח בין מנהלי הקבוצה למאמן, איתן לוי.

דבורה ברוך, שבנה משחק בקבוצה אומרת כי השניים נהגו להתייצב בכל משחק על הספסל, לתת הוראות למאמן הקבוצה, להתערב בשיקולים מקצועיים ולהפריע לניהולה של הקבוצה.

סולטן מצדו מלא בביקורת על המאמן והתנהגותו האישית והמקצועית ומספר כי בישיבה עם שי מינסטר, מנהל מחלקת הספורט במתנ"ס הציפו את כל הבעיות הקשורות בניהול הקבוצה, כאשר "הפתרון" שניתן היה הדחתם (של שני ההורים) לאלתר מניהול הקבוצה ולקיחת המושכות הניהוליים על-ידי מינסטר עצמו.

"הקמנו קבוצה לתפארת, גייסנו תרומות וניהלנו אותה למופת, וככה זורקים אותנו", אומר סולטן. "במקום לפתור את הבעיות שהתעוררו, מדיחים אותנו? לא יקום ולא יהיה. עובדה כי 19 משפחות מתוך 22 תומכות בנו. מה, הן לא יודעות מה טוב לילדים שלהם? ההדחה שלנו היתה ממניעים פוליטיים."

מנגד, דבורה ברוך איננה מתרשמת מכך שנמצאת במיעוט מבין ההורים (לדבריה יחד עם משפחות שפירא, פרי ומיכאלי) ואומרת, "אכן יש בעיות לוגיסטיות וניהוליות בקבוצה שיש לפתור אותן, אבל השימוש הציני בילדים בשביל 'תפקיד', כבוד ואגו של הורה אינו ראוי".

"אינני מוכנה לשתף פעולה עם הורים אשר מוכנים לפגוע בילדיהם. אנחנו כבר באמצע הליגה, ואם תפורק הקבוצה איני בטוחה שנמצא ל-21 ילדים קבוצה".

 

לדברי סולטן, בשבועיים האחרונים היו דיונים מרתוניים איך לפתור את הבעיה, כולל אפשרות שמנהלי הקבוצה וגם המאמן ילכו הביתה, אולם הדבר לא צלח. בסופו של דבר, בערב שבת, נר שביעי של חנוכה פרסמו החלק הארי של ההורים את המכתב הבא:

להורים שלום רב, היום התקיים מפגש בהשתתפות הורי הקבוצה עקב ההודעה על פיטורים יוסי ופריד מהנהלת הקבוצה. לצערנו, למרות מאמצים כבירים שהושקעו במהלך כל השבוע האחרון למנוע פגיעה בקבוצה, כשלו הניסיונות. לאור זאת החלטנו בלב כבד לא לשלוח מחר את הילדים למשחק.

על החתום:

גיהן פייאד, פריד סעיד, באדי חמדאן, ניזאר חטיב, מגיד סייף, סלמאן דאהר, גאמל חטיב, סייף נאדייה, עימאד סייף, אסנת עקירב, סולטן יוסי, בידר בהייה, כיאד סעד, ליאת שרף, אבירם חשמונאי ועותמן עלי.

העתק: סיוון יחיאלי

 

למחרת, שבת קודש, ז' חנוכה, השיב מינסטר:

מאז כניסתי לתפקיד, כמנהל מחלקת ספורט במרכז הקהילתי כפר ורדים, ניהלתי אין ספור שיחות, פגישות וניסיונות למציאת פתרונות אמתיים לבעיות שהתעוררו שוב ושוב בנושא שבנדון. בתחילה, חשבתי שנכון יהיה להשאיר את המצב כפי שהיה, לא לבצע שינויים דרמטיים ובמקביל לבחון את הטענות שנשמעו בנושא ניהול הורים והרעש הבלתי פוסק סביב הקבוצה.

במהלך השבועות האחרונים הלכו והחמירו הבעיות הניהוליות תוך התערבות בוטה של הורים בתחום המקצועי. התערבות אינה מקובלת ומפריעה ביותר להתנהלות התקינה של הקבוצה.

לאחר שבחנתי לעומק את הנושא, יחד עם איתן לוי מאמן הקבוצה, הגענו למסקנה שבלתי אפשרי להמשיך כאשר הורים משמשים כמנהלי הקבוצה. כדי למנוע זעזועים נוספים החלטתי כי הקבוצה תנוהל ע"י מחלקת הספורט, כשאני הלכה למעשה משמש כמנהל הקבוצה עד שימצא האדם הנכון והמתאים לניהולה (לא מקרב ההורים) .

מהרגע שהודעתי לקבוצת ההורים על השינוי נעשו ניסיונות רבים להגיע להסכמות, למרות דרישתם של שניים מקרב ההורים להמשיך ולנהל את הקבוצה. הדרישה היתה חד משמעית ונשמעו איומים ברורים ובוטים על פירוק הקבוצה אם לא אחזור בי מהחלטתי. הצעתי הצעת פשרה והיא כי אחד ההורים (דובר ערבית) יישב יחד איתי על הספסל וזאת כדי לתרגם מעברית לערבית לשחקנים שאינם מבינים עברית בצורה מלאה. גם הצעת פשרה זו לא התקבלה ע"י קבוצת ההורים והם דרשו להשאיר את המצב כפי שהיה. הצטערתי מאוד לשמוע כי זו החלטתם ונאלצתי לבטל את הגעתנו למשחק ליגה שהיה אמור להתקיים היום בבוקר בכפר מנדא.

חשוב לי להדגיש, החלטתי הינה החלטה מקצועית נטו. טובת הילדים לנגד עיני וברור לי כי הקבוצה לא יכולה להמשיך להתנהל בדרך בה התנהלה עד כה. מצב בו הורים יושבים על ספסל השחקנים, מתערבים מקצועית, מחלקים למאמן הוראות מי יעלה למגרש ומי לא, באיזו דרך נכון לשחק. מנהל קבוצה שנכנס לעימותים מול מנהל קבוצה יריבה תוך כדי משחק,  זו לא הדרך! אני רואה בספורט כלי חינוכי ראשון במעלה זה הקו המנחה את עבודתי ב-30 שנים האחרונות ואין לי כוונה לשנות את דרכי.

מבלי לפרט את דרך ההתנהלות מולי במהלך השבוע האחרון, סגנון הדיבור הבוטה והמשתלח והאולטימטומים שהוצבו בפני, עדיין, כולי תקווה כי קבוצת ההורים תחזור בה מהחלטתה חסרת האחריות על מנת שנוכל להמשיך ולקיים את הקבוצה המיוחדת הזו.

 

לדברי סולטן, המרגיש כי נהגו בו בכפיות טובה, כרגע מעורבים בסיפור רובם של חברי המועצה וחלקם אף רוצים להעלות את הנושא מחר בישיבת המליאה. מחד הוא עדיין מקווה שימצא הפתרון ושהקבוצה המיוחדת הזו תמשיך לפעול, אך מאידך אומר כי לא יהסס להציף את הנושא בכל פורום אפשרי (תקשורת, פוליטיקאים וכו').

סיון יחיאלי כתב הבוקר לחברי המועצה:

אני רואה בחומרה רבה מאוד את העובדה שהורים מתערבים באופן בוטה בפעילות הקבוצה, ומשעה ששמו להם גבולות – עוסקים בסחטנות על חשבון ילדיהם. זוהי התנהלות כוחנית ונטולת ערכים שאין לאפשר. אני מגבה את ההחלטות המקצועיות של שי ושל איתן המאמן. לא ייתקים דיאלוג תחת סחטנות גם אם משמעות הדבר היא פירוק הקבוצה. קודם לקיומו של כל דיאלוג יחזירו את הילדים לפעילות סדירה ללא תנאים!

אני מבקש גם ממך להשאיר את הזירה לגורמים המקצועיים בלבד, לגבות את הצוות המקצועי ולאפשר לכולנו לשמור על גבולות ולצמצם למינימום את הנזק לילדים, שהרי הם לא אשמים בהתנהגות הוריהם. אדאג לעדכן אותך בכל התפתחות.⁠⁠⁠⁠

*

גם אנחנו נדאג לעדכן בהתפתחויות, ונחזיק אצבעות שימצא הפתרון לטובת כולם ובעיקר לטובת השחקנים הצעירים. שנה טובה!

 


0 תגובות

  1. אב לילד בכדורסל הגב

    פוליטיקה נטו

    תתחילו להפנים מדוע סיון רצה מתנ”ס.
    שיוכל לשלוט גם בקהילה בשררה
    אני קורא ל5 חברי מועצה שנותרו שפויים ולא שפוטים
    לעצור ולפרק את המתנס לאלתר.
    קראתי את דברי הבלע . והמעניין שנורית שפירא מסתתרת. ובלכר פיה מלא מים.
    וסיון תיזכר איך פעלת להדיח את בר צורי בסיוע הורים מה שעשית לאורי ביתר שאת בניצול שררה והורים אתה טוען כיום שאין להורים להתערב. אתה האיש שהורס את הקהילתיות ועבודת מתנדבים

  2. שלומי הגב

    ספורט
    הגיע הזמן שהתושבים יבינו שסיון רוצה לשלוט בכל וגם נורית סגרו את האגודה בטענה שלא מתפקדת והביאו מתנס בושה וחרפה סיון מנהל גם את המתנס וכולם בובות שלו

  3. כיף להיות חושב כפר ורדים הגב

    אין כמו סיון – איש יקר המפגין קשיחות מרחבית
    במהירות עוברים מפרשיה לפרשיה והכל דרך המחשב.

  4. לוחם הגב

    רק בכוח
    זה מה שסיון מבין
    עובדה סיון נכנע .
    מקווה שיסביר זאת לנורית ולליאת ולשי.
    לא פוגעים במתנדבים ואמא של שחקן לא תפגין את כוחה כי היא חברת מועצה
    שאפו למלחמה על פעילות מתנדבים

  5. יקיר הגב

    כללי

    תניחו לפוליטיקה ….ההורים חייבים להיות מעורבים הקבוצה היא גם סוג של משמעת וחינוך ובטח שהמאמן איתן לוי צריך לשמש דוגמא …. עכשיו בגיל הזה הילדים לומדים מהר ההתנהגות של המאמן לא דוגמא טובה לפוצץ משחק זו בעית התנהגות חמורה ולא ראויה לקצר אימונים זה לא עונש זה מראה שלא אכפת לו באמת מהקבוצה ומההשגים של הילדים בושה שזה מה שקורה בכפר ורדים

  6. מור הגב

    שמייח
    אין רגע דל בכפר. כל יום צצה בעיה חדשה.סקנדל חדש משכיח סקנדל שהיה לפני יום יומיים.דוגמאות.כבר שנים עוד לא פתרו את הבעיה של אזור הקאנטרי.מה שיך למי, רמו,מועצה והעזובה נראית וצועקת הצילו. המקווה-יש ,אין, הכניסה הראשית. רחוב חרמון הסגור. הכבישים. המתנדבים.בגצים בכל מיני ענינים.שלב ג’.דילול ,גיזום העצים.הריבים בתוך המועצה בין עובדי/חברי המועצה.אנחנו פותחים שנה חדשה.צריך להתפלל שהפארסה הזאת תסתיים. איך ?

  7. אב מודאג-אופטימי הגב

    איך שגלגל מסתובב לו
    עוד יבוא היום, קצת פחות משנתיים ולא נראה כאן את אלופי המחדלים בכל התחומים. כידוע את קבוצת הכדורגל הקימה אגודת הפורט והייתה לה הצלחה סבירה בעונתה הראשונה, שום דבר ממה שידוע לא השתנה מאז, גם פריד וגם סולטן ניהלו את הקבוצה בהתנדבות מלאה, איש לא פצה פה וכולם נהנו, המאמן חושב היום שזה עסק פרטי שלו והוא יעשה מה שהוא רוצה ללא תגובת ההורים אז טעות בידו, הכסף משחק כאן תפקיד לא קטן, מי שמדבר מסולק, מה קרה? למר מינסטר יש זמן לנהל את הכדורגל? קשה בכפר ורדים למצוא מתנדבים שירוצו עם קבוצה שלוש פעמים בשבוע וגם בשבתות, נוח לבוא למשחק בשבת ולמתוח ביקורת כמו הזקנים בחבובות, אלופי המחדלים ימתינו עד סוף העונה ואז שיקבלו החלטה איך וכיצד תראה הקבוצה, מי יאמן, מי ישחק ומי ינהל. איזה סיפור יספרו בבית הדין המשמעתי? שהילדים השביתו את הקבוצה? חחח

  8. מחסידי סיון לשעבר הגב

    פרוק הקבוצה ?
    המתנס יפורק והמועצה תחליך את חבריה
    לפני שהקבוצה תפורק

    כדאי שתפנימו תושבים.
    אני קורה לחברי המועצה ששפויים
    לעשות מעשה ומהר

  9. תושב הגב

    מי שלא הבין

    מי שלא הבין עכשיו הבין
    לפרק את המתנ”ס
    ולהחליף את ראש המועצה

  10. בוגרת הכפר הגב

    אופייני לסיון – לזרוק עובדים מעולים ומתנדבים
    זוכרים את אורי בר-צורי? גם אותו זרקו, משום שמנהלת המתנ”ס לא היתה מוכנה לעבוד עמו – כמובן, מפני שהוא איש שפעל רבות. סיון אינו אוהבת אנשים חזקים, וזו הסיבה האמיתית שזרקו גם את אורי וגם את יוסי סולטן ופריד סעיד. ראש מועצה כושל, שמקיף עצמו באנשים עושי דברו. מתנדבים לא-מעטים בכפר הפסיקו להתנדב בגלל ההתנהלות של סיון.

  11. סבתא לשחקנית...תאטרון הגב

    מי זה אורי בר צורי ? ומאיפה הוא פוטר ?
    .

  12. מבוני הישוב ומיסדו הגב

    ,תאטרון
    על אותו משקל: מי מכיר את הסבתא שיש לה נכדה שחקנית תאטרון? לפחות אם היה לסבתא אומץ להזדהות, מה יש לסבתא להפסיד? סבתא: הצטרפת כבר למועדון הזהב?

  13. אב לנער מתבגר הגב

    לילה לבן
    הוא לא טפלוחוסר יכולת ביצוע ומנהיגות
    את הכבישים יגמרו לזפת עוד כמה חודשים
    עבודה מחרידה.
    ונמשיך לנסוע על בורות.
    לא רוצים לשלם חסר כסף בקופה ומחפשים תירוצים
    יאלה מספיק הבייתה ועכשיו

  14. אב לנער שרגוע לו עכשיו הגב

    אם יש לך בעיה עם הכבישים של הכפר…
    …תמיד תוכל לחזור לגבעתיים…הביתה !!!

  15. תאטרון אבסורד הגב

    יש שיר יפה שהפזמון הולך ככה…
    הביתה…הביתה…הביתה…הביתה…
    וכן הלאה וכן הלאה וכן הלאה…

  16. עבודה בעיניים הגב

    במקום לזרוק את ….

    כך מנהלים ישוב המתנדבים אאוט השררה אין תראו מה עושים לטיולי מוזיאונים.מה עושים לשירה בציבור. כל מי שרוה לפעול מחייבים אותו דרך המתנס ובתנאי שישם 80 אחוז מההכנסות הורסים פעילות מתנדבים

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן