נפתלי וג’ני


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מ.מ. כפר ורדים

הביאנלה למעצבי חינוך בישראל: שר החינוך והמנכ"ל ביקרו בביתן "חלונות על הגליל" של הגן הניסויי.

כפרניק 11_26 נפתלי וג'ני

הביאנלה למעצבי חינוך בישראל: שר החינוך והמנכ"ל ביקרו בביתן "חלונות על הגליל" של הגן הניסויי.

 

היום, יום חמישי, 8/6/17, התקיימה הביאנלה למעצבי חינוך בישראל. במסגרת הביאנלה הציגו עשרות יזמים ואנשי חינוך יוזמות חדשות ומוצרים פדגוגים מבוססי ידע וניסיון יישומי בגנים, בבית ספר, במכללות, ברשויות המקומיות, באקדמיה במשרד החינוך ובמגזר השלישי.

אשכול גנים כפר ורדים הציג את פרויקט "חלונות אל הגליל – הגן הניסויי". הסביבה הלימודית בגן "חלונות אל הגליל" מעוצבת בדרך המדגישה את מהותם של העקרונות החינוכיים שאותם הגן מייצג. הגן מעוצב כבית גלילי, שבו בתי מלאכה ומוקדי עבודה, המאפשרים למתגוררים בו לקיים את עצמם. הרעיון הוא לחוות עשייה משותפת, המאפשרת לקבוצת הילדים לקחת חלק פעיל בעשייה ולהתנסות בקיום קבוצתי עצמאי (ללא תלות בגורמים חיצוניים לקבוצה), כפי שהיה נהוג בחברה המסורתית בעבר, שבה היה כל אחד תורם את חלקו לחיים המשותפים ומקבל מהאחרים לפי צרכיו.

בנוסף למרחבי פעילות שאותם אפשר למצוא בכל גן, כמו מרכז בנייה, מרכז משפחה וספרייה, בגן "חלונות אל הגליל" יש מרחבי פעילות מגוונים מסוג אחר: לול תרנגולות, מתפרה, טחנת קמח, מוקד אריגה, מוקד נגרות ועוד.

 

 

כפרניק 22_2 נפתלי וג'ני

 

 

שר החינוך חה"כ נפתלי בנט, יחד עם מנכ"ל המשרד שמואל אבואב, בחר לפתוח את הביקור בביאנלה בביתן של חלונות לגליל וקבל הסבר מקיף מהגננת ג'ני שעתל שהטיבה לתאר את מטרות הגן ואת החוויה אותה עוברים הילדים. השר התרשם מהיוזמה והתעניין בחוויה הפרטית של הילדים.

ראש המועצה במקומית כפר ורדים, סיון יחיאלי: "אני שמח ששר החינוך שבא מעולם ההייטק בחר להתחיל את הבוקר בביאנלה דווקא בחלונות אל הגליל שלנו שמייצג חלק מהכמיהה לעולם פשוט ותמים יותר. הילדים שלנו חשופים לטכנולוגיות מיום היוולדם ולעיתים נדמה שהדבר היחידי בו הם נוגעים הוא מסך מגע. אנחנו רוצים שהם יגעו בחומר שיחוו וירגישו. חלונות אל הגליל מגשים את ייעודו  הוא פרויקט קהילתי – שותפות בין גורמים שונים בקהילה ובהם מחלקת חינוך, חנות סיפורי בדים ותושבים רבים שתרמו מכספם וממרצם להצלחת הפרויקט.

"תודה לג'ני שיזמה את הפרויקט ומובילה אותו בהצלחה רבה, לאיריס לביא מנהלת אשכול הגנים, וכל צוות הגננות והסייעות שעושות עבודה נפלא באשכול הגנים שלנו. תודה למירי משה ולמפקחת שרון דהן, שהכינו את הביתן והציגו את הפרויקט בביאנלה".


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן