נופים בערפל


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
לידיה גרינפלד

תערוכת צילומים של אייל מילר בגלריה במרפאת כללית. " מאמין שהאור יגיע, גם אם לעיתים רואים רק מסכי ערפל."

כפרניק me2 נופים בערפל

תערוכת צילומים של אייל מילר בגלריה במרפאת כללית. " מאמין שהאור יגיע, גם אם לעיתים רואים רק מסכי ערפל."

 

אייל מילר, נופים בערפל (צולמו בסביבת כפר ורדים)

ביום ג', 9 במאי, התקיימה בגלריה במרפאה פתיחת תערוכתו של אייל מילר, צלם, יליד 1980. בפתיחה נכחו בני משפחה ותושבים אוהבי צילום. האווירה הייתה אינטימית ונינוחה. ד"ר זאב קלינסקי, שיזם, לפני עשר שנים, את התערוכות בגלריה במרפאה, סיפר על מחקרים שמוכיחים שיש לחשיפה לאמנות השפעה חיובית על מטופלים. הוא הודה לחנות סיפורי בדים על תרומתם הנדיבה. גם סיון יחיאלי אמר דברים בזכות אמנים צעירים בכפר.

 

 

כפרניק me2_0 נופים בערפל

 

 

הצילומים בתערוכה הם צילומים גדולים, והצופה מוזמן לצלול לתוך כל אחד מהם ולהתפעם. הנוף המקומי, שאנחנו, התושבים, מתייחסים אליו בדרך כלל כאל ברור מאליו, הופך בצילומיו של אייל לתמונות מרהיבות שקוראות לנו להתבונן בנופים שלנו בעיניים חדשות. 

אייל מילר נשוי לשירה ואב לנעמי וללביא. עוסק בתוכנה וצלם חובב. גר בכפר ורדים כשנתיים. הגיע בעקבות אשתו, בת למשפחת פולבר, תושבי הכפר.

הוא מחפש, באמצעות הצילום, דרך להציג את הטוב והיפה: "מבחינתי הצילום הוא דרך הסתכלות אופטימית על המציאות. משום כך כנראה אני מצלם בעיקר זריחות. שקיעות, למרות שהן מרהיבות, הן פחות אופטימיות בעיניי."

קשה לו להתייחס לאנשים כאל אובייקטים לצילום משום שהוא ביישן מטבעו. לעומת זאת: "הטבע פתוח לכולם והוא מתמסר למתבונן הסקרן והמסור." נהנה לצלם את נופי הארץ: "מבחינתי יש בכך אמירה ציונית, כך אני מתחבר למהלך הגדול, שאנחנו חלק ממנו, של התחדשות עם ישראל בארצו." בשנים האחרונות הוא מצלם צילומים רבים בשעות הבוקר המוקדמות: "אני קם כשעוד חושך בחוץ, עם ציפייה לאור של יום חדש."

הצילומים שנבחרו לתערוכה מציגים את נופי הגליל, כשהמוטיב החוזר הוא האור שבוקע מבעד הערפל: "אני מנסה ליישם גישה זו גם בחיים ואני מאמין שהאור יגיע, גם אם לעיתים רואים רק מסכי ערפל."

האתר של אייל מילר: www.eye-miller.co.il

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן