נוע”ם על המפה


המניין המשפחתי, קונסרבטיבי, מסורתי בכפר ורדים.
אביתר פרוחי

תנועת הנוער של המניין המשפחתי-מסורתי התגייסה לעזרה בימי השביתה.

כפרניק  נועם 4 נוע"ם על המפה

תנועת הנוער של המניין המשפחתי-מסורתי התגייסה לעזרה בימי השביתה.

 

מחפשים מחליף לרב אבי נוביס דויטש.

עופר דוד החליף את אסנת אור בראש הועד.

**

בשבוע שעבר, הכריזו ראשי הרשויות שאם לא יימצא פתרון לבעיית הקיצוץ בהטבות המס, יפתחו העיריות בשביתה ללא הגבלת זמן, החל מיום ראשון.

שביתה שכזו משמעותה – ילדים רבים ללא סידור, והורים עובדים ואבדי עצות.

כנוער פעיל בכפר, וכחלק מהקהילה, לא יכולנו להתעלם מהמצב.

לאחר התייעצות עם צוות המדריכים, תאום עם ראש המועצה סיון יחיאלי ואנשי המניין המשפחתי, החלטנו להזמין את ילדי הכפר לפעילות פתוחה לכל ילדי כפר ורדים.

מבנה קהילת המניין המשפחתי (מעל בכיכר 8) הוסב ברגע למעין מתנ"ס וביום ראשון ושני, החל משמונה בבוקר ועד אחת בצהריים שיחקנו, רקדנו, היכנו עבודות יצירה ופיתות על הטבון עם עשרות ילדים שהגיעו ונהנו בפעילות.

אם לומר את האמת, אני מאוד מתרגש וגאה להיות חלק מצוות מדריכים שכזה!

יכולנו לישון עד מאוחר ביום החופש שהגיע אלינו בהפתעה, אך בחרנו לקום ולעשות מעשה, לתת את חלקנו במאבק של כפר ורדים ויישובי קו העימות.

בפעילות הזו ישנה אמירה: אנחנו אמנם בני נוער, אבל אנחנו יכולים להיות פעילים חברתית ולתת את חלקנו, על מנת לסייע ולהשפיע על הקהילה והסביבה בה אנחנו חיים. אני גאה לחיות במקום שיש בו נוער משמעותי, ואני בטוח שנמשיך להיות חלק פעיל בכפר ובמתרחש בו.

בשם צוות מדריכי נועם אני מודה לנילי ולקהילת המניין המשפחתי שנתנו לנו גב ותמיכה בארגון וביצוע פעילות זו.

אביתר פרוחי.

**

כפרניק  נועם 4_0 נוע"ם על המפה

 

 

יש לציין כי סניף נוע"ם בכפר ורדים, הוקם לפני כשנתיים (במקביל ובנוסף לעמותה, וכהמשך לחוג חלו"ם). נוע"ם הינה תנועת הנוער של התנועה המסורתית וכיום סניף כפר ורדים הינו הגדול בצפון, ובין המובילים בארץ. מנהלת הסניף – נילי אלדר, ביחד עם צוות מדריכי נוער מסורים מובילים פעילות ענפה לכל אורך השנה ובמחנות קיץ.

 

שינויים פרסונליים:

בימים אלו עזב הרב אבי נוביס דויטש את העמותה ועלה לירושלים להנהיג את בית המדרש לרבנים של מכון שכטר. הרב אבי שירת את הקהילה בארבע השנים האחרונות וקהילת המניין מסורתי-משפחתי מודה לו על תרומתו ופעולתו בכפר ובסביבה.

באסיפה הכללית של העמותה שהתקיימה בתחילת אוקטובר, נבחר עופר דוד לשמש כיו"ר העמותה. הוא החליף את אסנת אור שעמדה בראש הועד בארבע השנים האחרונות.

יחד עם דוד משרת ועד מתנדבים בתחומים שונים לטובת קהילת כפר ורדים.

התנועה המסורתית הינה ההתגלמות הישראלית של היהדות הקונסרבטיבית בארה"ב.

המניין המשפחתי המסורתי בכפר ורדים הוקם לפני שנים כיוזמה של מספר משפחות מהכפר.

המניין הינו עמותה רשומה ומוכרת לצרכי מס, הפועלת בכפר ורדים מתוך מגמה לתרום לחיי הקהילה והכפר בתחומים רבים. העמותה פועלת במבנה בית הכינוס ובית הכנסת מעל חטיבת הביניים. העמותה מקיימת שגרת תפילות, פעילות הרצאות, בר ובת מצווה ולהבדיל לוויות לכשצריך.

העמותה מופעלת ע"י מתנדבים ולרוב מעסיקה רב כמנהיג הרוחני של הקהילה.


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן