מריחים את ספטמבר


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מתנ”ס הכפר

סיכום פעילות הקיץ לנוער: "המתחם", 200 נערים עובדים, צפונבורי מוצלח, סיירת הורים ועוד.

כפרניק IMG-20170727-WA0009 מריחים את ספטמבר

סיכום פעילות הקיץ לנוער: "המתחם", 200 נערים עובדים, צפונבורי מוצלח, סיירת הורים ועוד.

 

אנו בחלקו האחרון של הקיץ ומחלקת הנוער במרכז הקהילתי מסכמת עשייה מרובה של פעילות במסגרות השונות:

מחנות הקיץ של תנועות הנוער הסתיימו בנוסף ל-5 שבועות של פעילות אינטנסיבית במתחם הנוער.

ה"מתחם" כולל את מקום ההתכנסות והבילוי של בני ובנות הנוער בחופשת הקיץ, ממוקם בכיכר 9 ופועל מידי יום בשעות הלילה. במתחם: פינות ישיבה, משחקי שולחן, מזנון מוזל, שולחן וטורנירים של פינג פונג, כדורעף ועוד. בנוסף, ה"מתחם" נבנה ומנוהל על-ידי בני הנוער.

בנוסף לפעילויות ברחבת המתחם יצאו הנערות והנערים לטיולים שונים וביניהם שיט קיאקים, ימית 2000, לונה פארק תל אביב ובטיול זריחה להר מירון.

טיול הזריחה, אשר התקיים בפעם הראשונה במחלקת הנוער של מרכז קהילתי כפר ורדים, כלל יציאה בשעות הערב, ארוחת ערב סמוך לבית ספר שדה מירון, הדלקת מדורה ופעילויות לילה שונות. ב 4 לפנות בוקר ובלילה נטול ירח החלו בני ובנות הנוער לטפס בהדרכתו וליוויו של עופר יעקב. החבר'ה הלכו בין עצי הקטלב והארזים עד לשביל הפסגה, משם ראו את הזריחה עולה מעל הרי הגולן, הגליל והחרמון. לאחר ארוחת בוקר קלה חזרו לכפר ורדים עייפים אך מרוצים.

עופר יעקב כתב על הטיול: "מדורה, אהוד בנאי בבלוז כנעני התנגן לו ברקע ובשעה 4:30 לפנות בוקר, כמו חיילים, בחושך תדריך קצר- התחלנו לטפס אל פסגת הר מירון לראות את הזריחה… פעילות כמו פעם סביב המדורה- הפשוט מנצח".

בשונה משנים קודמות, השנה נבנתה תכנית ייחודית למסיימי כיתה ו' אשר אינם לוקחים חלק בפעילות המתחם. את הפעילות מדריכה טל מזרחי בסיוע של מטר מטס ויונתן ברוש אשר נפגשים עם הילדים פעמיים בשבוע לפעילות שונות כגון: בישולי שטח, יום מים, חפש את המטמון ופעילויות נוספות. ההפרדה הגילאית מאפשרת מיקוד בפעילויות המותאמות לגילאים השונים הן בתכנים והן בשעות הפעילות.

מלבד פעילות המתחם גם פרויקט העסקת הנוער בשיאו. השנה נרשמו כ-200 בני נוער אשר שובצו לעבוד כעוזרי הדרכה בקייטנות, בגני הילדים, בשיפוצים ואחזקה ובבתי הספר. מדובר בפרויקט ייחודי לכפר ורדים המאפשר לכל נער/ה מגיל 14 ומעלה לעבוד בחופשת הקיץ.

גם בשבט עופר לא נחים לרגע ולאחר צפונבורי מוצלח ביותר, פרידה מהי"בניקים וקורס מסכם למסיימי כיתה ט', ממשיך השבט לקיים פעילויות גם בחודש אוגוסט. בשבוע שעבר התקיים "ערב סרט" ויום ספורט גדודי בו השתתפו עשרות ילדים ובני נוער.

במהלך הקיץ יצאה לדרך גם סיירת ההורים. את הסיירת מובילה קרן מרקו וכעת עיקר הפעילות מתקיימת בסופי שבוע כשמטרתה העיקרית היא לייצר תחושת מוגנות עבור בני הנוער- עדיין לא מאוחר להורים נוספים להצטרף ולהשפיע!


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן