מכה לתכנית הטורבינות


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

מ.מ. יאנוח-ג'ת מתנגדת לטורבינות רוח בשטחה. עו"ד חן: הטורבינות סכנה להליקופטרים. הדיון לא חוקי

כפרניק bo מכה לתכנית הטורבינות

המועצה המקומית יאנוח-ג'ת החליטה להתנגד להקמת טורבינות רוח על שטחה

 

ההתנגדות גורפת, כולל על סלילת דרכים והעברת קווי חשמל בשטח המועצה, ואיסור על ראש המועצה להיפגש עם כל גורם המבקש להקים טורבינות בשטח המועצה

 

עו"ד בוב חן פנה למשרדי הביטחון והתחבורה ולמינהל התעופה האזרחית בדבר הסכנה והפגיעה במנחת ההליקופטרים בתפן; וכן לועדה מחוזית לתכנונן ולבניה על כך שהדיון בתכנית הטורבינות איננו חוקי

 

**

 

בימים האחרונים חלה התפתחות דרמטית בנושא מיזם טורבינות הרוח בגליל המערבי, כאשר המועצה המקומית ינוח-ג'ת הצטרפה למועצות משגב, כפר ורדים וכיסרא סמיע – בהתנגדות גורפת להקמת טורבינות בשטחה.

"לנוכח הדיון המתקיים כיום בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בנצרת בבקשות יזם פרטי לבניית טורבינות רוח בתחום השיפוט של המועצה המקומית יאנוח-ג'ת, מחליטה המועצה בזאת כי לא יוקמו טורבינות רוח בתחום שטח השיפוט של המועצה המקומית יאנוח-ג'ת", אומרת ההחלטה. "בכלל זה לא ייבנו מתקני עזר כלשהם לטורבינות, לא יסללו דרכי גישה אליהן ולא יונחו קווי חשמל המחוברים אליהן בתחום השיפוט הנ"ל. ולמימוש ההחלטה הנ"ל יבוצעו סעיפים (א'-ד' בהצעתו לסדר מצ"ב) של חבר המליאה מאג'ד עבדאללה".

ארבעת הסעיפים מסנדלים למעשה את המועצה ואת העומד בראשה, מעדא חסבאני, משום שמחייבים אותו להעביר את ההחלטה לוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ולהתייצב בכל דיון בנושא ולהצביע בכל פורום שהו כנגד הטורבינות. כן מטילה ההחלטה חובת דיווח גורפת על ראש המועצה או נציגיו להעביר לחברי המועצה כל מכתב, דיווח או פרוטוקול בעניין, וכן אוסרת על חסבאני לקיים כל קשר עם כל גורם המבקש להקים טורבינות רוח בשטח מועצה מקומית ינוח-ג'ת.

יש לציין כי חסבאני, טרם היבחרו לראש המועצה, היה מעורב ביזמות בתחום טורבינות הרוח באזור. לדבריו, מאז פנה לחיים הציבוריים, איננו מעורב בשום צורה במיזם, המובל על-ידי חברת זודיאק.

התכנית של זודיאק הינה, בין היתר, להקים חוות טורבינות רוח ליצור חשמל בין אזור התעשיה תפן וכפר ורדים. מדובר ב-10 טורבינות, בגדלים שונים במרחק של מאות מטרים מבתי תושבי כפר ורדים (הקרובה ביותר במרחק של 170 מטר משכונת מעלה הלבונה). חוות נוספות, של זודיאק ואנלייט, בתכנון באזור לפידות, ינוח ועוד.

 

 

כפרניק bo_0 מכה לתכנית הטורבינות

 

 

במקביל להחלטת מליאת מ.מ. ינוח-ג'ת, פנה לאחרונה עו"ד בוב חן, תושב כפר ורדים, למספר גורמים במטרה למנוע את הקמת הטורבינות.

השבוע פנה לשרי הביטחון והתחבורה, וכן למנהל התעופה האזרחית. תחת הכותרת "סיכון בטיחותי חמור לכלי טייס", כותב חן: כי בתפן, בסמוך לגבול הצפון, קיים מנחת הליקופטרים. לאחרונה הוגשה לוועדה המחוזית לתכנון ובניה בנצרת בקשה להקמת טורבינות רוח בגובה 160 מטר בסמוך מאד למנחת הנ"ל, דבר  אשר יסכן מאד את ההליקופטרים העושים שימוש במנחת.

עו"ד חן, מומחה במשפט מינהלי, גם פנה לפני כשלושה חודשים לאורי אילן, יו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובניה בנצרת, ב"דרישה להפסקת דיון בלתי חוקי וחסר סמכות". לדברי חן, למגישת התכניות, חברת זודיאק, אין מעמד חוקי בשטח.

לדברי חן, מכתבו לאילן טרם נענה, אף כי חלף המועד האחרון הקבוע בחוק – ולכן שלח לאחרונה מכתב התראה נוסף בו ציין כי במידה ולא יקבל תשובה, לא יהסס לפנות לבית המשפט ולמבקר המדינה.

מהלכים אלו של מועצת ינוח-ג'ת, יחד עם פעילות של חן וגורמים אחרים – יכולים לעצור את הקמת הטורבינות בגליל המערבי.


0 תגובות

  1. עושה רוח הגב

    בשורות טובות מאוד
    קבורת חמור לתכנית

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן