מכה חזקה בכנף


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

נכבדי ינוח, אנשי הדת והתושבים: נגד הקמת טורבינות רוח. חרם חברתי ודתי על מי שיתמוך בפרויקט

כפרניק ya2 מכה חזקה בכנף

נכבדי ינוח, אנשי הדת והתושבים: נגד הקמת טורבינות רוח בשטחנו. חרם חברתי ודתי על מי שיתמוך בפרויקט

 

לאחר החלטת מ.מ. ינוח-ג'ת לפני מספר שבועות בדבר התנגדות גורפת להצבת טורבינות רוח, נראה כי השבוע התרחקו הטורבינות מהאזור עוד מרחק רב:

בכנס תושבים גדול שנערך בסוף השבוע בבית העם בינוח, הוחלט פה אחד להתנגד לפרויקט. עוד הוחלט על הטלת חרם חברתי ודתי על מי שיתמוך בהצבת הטורבינות באזור.

למערכת כפרניק נמסר, על-ידי אחד הפעילים המקומיים, כי הוקם בינוח ועד ציבורי להתנגדות לטורבינות, ובו אנשי מקצוע מתחומים שונים. הועד פועל זה זמן לגבש התנגדות קולקטיבית לפרויקט וזאת מטעמים בריאותיים, פגיעה בטבע ובנוף וכן צמצום אפשרות הרחבת הכפר בעתיד.

ועד הפעולה פנה לנכבדי העדה ואנשי הדת (הוואקף) בראשות שייח' יוסף פארג' – ואלו נענו והשיבו כי במידה ויוכח שהטורבינות מזיקות, יתנו יד להתנגדות.

בשבת האחרונה זימן ועד הפעולה את תושבי הכפר, ראש המועצה מעדא חסבאני, אנשי ציבור, נכבדים ואנשי הדת למפגש בבית העם. למקום הגיעו גם נציגים של חברת הטורבינות זודיאק וכן בעלי עניין שונים מחוץ לכפר, אלא שכל מי שאיננו תושב ינוח לא הורשה להיכנס לדיון.

בסופו של דבר ולאחר הדיון, הוחלט כאמור, פה אחד, על התנגדות גורפת לטורבינות ועל חרם חברתי ודתי למי שיתמוך.

לדברי אחד המשתתפים בכנס, לקח לתושבים זמן להטמיע ולהבין את הנזקים מהטורבינות, אבל עכשיו תושבי ינוח מציגים חזית אחידה וברורה בנושא, ומקווים שכל יישובי האזור יצטרפו לעמדה זו.


0 תגובות

  1. לבקוביץ שמעון הגב

    התנגדות תושבי יאנוח לטורבינות רוח
    כל הכבוד לנכבדי ותושבי יאנוח ,על התנגדותם הנחרצת להקמת טורבינות רוח סמוך ליאנוח,החלטתכם האמיצה תימנע אסון בלתי הפיך ליאנוח ולכל ישובי הסביבה.
    אני מקווה מאוד ,שתצליחו לעמוד בלחצים שכנראה יגיעו מצד חברת זודיאק ,אשר אותם מעניין רק לעשות כסף ,על חשבון בריאותם ורווחתם של כל תושבי האזור.
    ושוב ,כל הכבוד לכם תושבי יאנוח וישר כח.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן