מזניחים את העורף


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

מעלים שכר לשרים וח"כים, ואין תקציב למיגון. סיון יחיאלי בכנסת: במלחמה יש לפנות תושבים

כפרניק kn מזניחים את העורף

מעלים שכר לשרים וח"כים, ואין תקציב למיגון. סיון יחיאלי בכנסת: במלחמה יש לפנות תושבים

 

השבוע נערכה בכנסת ישיבה של ועדות החוץ והביטחון והכספים בנושא תפיסת המיגון ופערי המיגון והתקצוב, במסגרת "יום מוכנות העורף לחירום", המצוין בכנסת ביוזמתו של ח"כ עמיר פרץ – המחנה הציוני.

לדיון הוזמנו גם ראשי רשויות מקו העימות בצפון ובדרום.

סיון יחיאלי, ראש מועצת כפר ורדים ויו"ר פורום יישובי קו העימות, אמר שהנחת העבודה שבמקלט ציבורי או מקלט משותף בבניין אפשר לשהות 5 ימים – איננה ריאלית, משום שאין במקלט אוכל ושירותים. "זה לא ריאלי לממ"ד, ועל אחת כמה וכמה למקלט ציבורי", אמר יחיאלי.  "ב-15 שניות של התראה, אף אחד לא יודע להביא אספקה. צריך להסתכל לתרחיש בעיניים, להגיד שצריך לפנות את האנשים במלחמה, ובמקביל להקצות כסף לממ"דים".

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית גליל עליון, אמר כי עלות ממ"ד קדמי היא פחות מ-200 אלף ₪, והסבסוד מהמדינה הוא עשרת אלפים בלבד.

בני בן מובחר, ראש מועצה אזורית מבואות החרמון, שאל היכן תכנית הצפון המדוברת? "הגענו למעלות, מילאו אותנו בהבטחות ובורקסים, ושום דבר לא קרה", אמר בן מובחר. "עמד שם ראש הממשלה, ישבו שם שר האוצר והשר לפיתוח הנגב והגליל, והבטיחו לנו כסף. אם ייתנו רק 50% כבר פתרנו את כל פערי המקלוט".

 

ח"כ פרץ, המכהן כיו"ר ועדת המשנה למוכנות העורף בוועדת החוץ והביטחון: הממ"ד האישי הוא המפתח להצלת חיים ולביטחון האישי, שיאפשר לעורף להתמודד. העורף הוא הבטן הרכה וההצלחה בקיום חיי שגרה בתקופת חירום היא קריטית. פערי המיגון בצפון בלתי נסבלים ועלותם 2-6 מיליארד ₪, וגם הפערים במיגון תשתיות חיוניות גם הם בלתי נסבלים. חייבים לקדם את חוק העורף.

בצלאל טרייבר, ראש רשות החירום הלאומית (רח"ל): אני בטוח שראש הממשלה והשרים מודעים לפערים ויעמידו לנו עוד משאבים מעבר למה שניתן.

אל"מ גולן ואך, ראש מחלקת מיגון בפיקוד העורף: מיגון הוא חשיבה ארוכת טווח, שכן מה שיושקע בו היום, ילווה אותנו במאה השנים הקרובות. כאמור, מתבצע מיגון של תשתיות לאומיות, של מוסדות רווחה, של מוסדות בריאות, גם מיגון ספציפי למבנים המכילים חומרים מסוכנים.

עלי בינג, אגף תקציבים במשרד האוצר: בתקציב 2019 – הוקצו 150 מלש"ח למיגון מבנים. אנחנו ממשיכים בדיאלוג מול פיקוד העורף ומשרד הביטחון, כדאי לבנות תכנית עורף רב שנתית".

ח"כ חיים ילין (יש עתיד): עד שלא תיפול רקטה של 500 קילו על בית במטולה, לא יקרה כלום. המלחמה השתנתה לגמרי והעורף הפך לחזית וחייבים לתת לאזרח את הכלים לנהל את מצבי הקיצון. אין שום סיבה למה לא לקחת את המודל של עוטף עזה וליישם אותו בצפון.

מוטי יוגב (הבית היהודי): האיום בצפון כבר איננו סוד. הוא פי 10 מהאיום מעזה אך ההשקעות בו הן חלקי 10. אם השקיעו מיליארדים במיגון הדרום, אז אין ספק שחייבים גם בצפון. 150 מיליון לחיזוק מבנים זה כסף קטן.

ח"כ גפני (יהדות התורה): אם האוצר רוצה לבוא ולהגיד שיש אילוצי תקציב, אני לא מזלזל בהם, אבל לא לדבר על בשורה. עוטף עזה הוכיח שהתקציבים הללו מעמידים ישובים שלמים על הרגליים, ואם אנו רוצים שתושבים יבואו לצפון כמו שבאים היום לעוטף עזה, צריך להשקיע בהתאם.

ח"כ אורן חזן (הליכוד): אם יהיה סקר שהצפון מוחק מפלגה כזו או אחרת, אז אני מבטיח לכם שתקבלו מיליארדים. אתם לא יכולים, בשביל התושבים שלכם, לדבר בשני קולות. אל תבואו לכאן ותאשימו שלא נותנים ואז לבוא ולחבק אותם ולחלק תעודות הוקרה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אבי דיכטר (ליכוד): הקצאת תקציבים היא שם משחק מאוד מרכזי וזאת – בתכנון רב שנתי, ולא במתכונת של טפטוף חד פעמי ל-2019. מדינת ישראל חייבת להבטיח שהעורף לא יהיה חזית.

 

צילום: מ.מ. כפר ורדים


0 תגובות

  1. יאיר הון הגב

    תצביעו ביבי תקבלו זיבי
    תתעוררו

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן