מורשת הדרוזים בינוח


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

ראש מועצת ינוח-ג'ת, מעדא חצבאני: הקמת בית המורשת יהיה מנוף כלכלי, חינוכי ותרבותי לכל האזור.

כפרניק DSC_2156 מורשת הדרוזים בינוח

ראש מועצת ינוח-ג'ת, מעדא חצבאני: הקמת בית המורשת יהיה מנוף כלכלי, חינוכי ותרבותי לכל האזור.

 

בשבוע שעבר נערך בינוח, סמוך לבניין המועצה המקומית ינוח-ג'ת, טקס רב משתתפים להנחת אבן הפינה ל"בית מורשת הדרוזים", בהשתתפות השרה מירי רגב, נכבדי העדה, אנשי הרשות המקומית ותושבים רבים.

בשיחה עם ראש מועצת ינוח-ג'ת, מעדא חצבאני, הוא מברך על היוזמה, ומצפה כי תביא לאזור שגשוג כלכלי, חינוכי ותרבותי.

"עם תכנית עסקית נכונה, ושיתוף פעולה של משרדי החינוך, התרבות, התיירות, האקדמיה, הביטחון ובטחון הפנים – נוכל להביא לכאן אלפים רבים, מישראל והעולם, שיפקדו את המקום, ילמדו על תולדות העדה הדרוזית, ייהנו מהנוף ומהפסיפס האנושי – ויתנו תנופה לכל האזור", אומר חצבאני. "בית המורשת הדרוזית, עוגן בחוק בכנסת. הוקצבו עבורו 30 מיליון ₪ במסגרת תכונית החומש, והוא ישלב בתוכו מוזיאון, מרכז מורשת ומחקר וארכיון. המרכז ימוקם קרוב לבית המועצה, בנוף עוצר נשימה, וישתרע על פני כ-11 דונם עם 3,000 מטר בניה. המוטיב המרכזי יהיה 'מנהרת זמן', והתכנון נעשה על-ידי אילן צבי וצוות תוכן ואדריכלים, חלקם מבני העדה הדרוזית. הנחת אבן הפינה היתה גם הכרזה על הקמת מועצת מרכז המורשת, בה 21 נציגים בראשות ד"ר כמאל שופאניה משפרעם".

 

 

 

כפרניק DSC_2156_0 מורשת הדרוזים בינוח

 

 

מרכז המורשת הדרוזית, הינו חלק ממספר מוקדי פיתוח לאומיים במגזר הדרוזי, כמו מרכז המדעים בירכא, כפר הילדים בחורפיש, האצטדיון בדליית אל-כרמל ועוד.

מרכז המורשת ישמש למחקר, כמו גם לשימור והטעמת מורשת הדרוזים בקרב בני העדה, תושבי המדינה וכל משפחת העמים.

לדברי חצבאני (תא"ל מיל.), כבר בשירותו הצבאי חשב כי המורשת הדרוזית איננה מקבלת מקום ראוי בשיח הציבורי והישראלי, ושזהו מחדל של המנהיגות הדרוזית והמדינה כי טרם הוקם מרכז מורשת שכזה. כיום, לאחר הנחת אבן הפינה, הוא מרגיש כי נעשה צדק היסטורי. לדבריו, לוח הזמנים שנקבע להקמת המרכז עומד על שלוש שנים, אולם בכוונתו לעשות מאמץ לקיצור משמעותי עד לחנוכת מרכז המורשת הדרוזית בינוח-ג'ת.

**

צילום: בן עמי מוסק


0 תגובות

  1. שרון הגב

    סיון… צא ולמד כיצד מביאים תקציבים
    בלי קומבינות של תב”ר.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן