מוריד כפפות


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

ליצמן לד"ר ברהום: התנהלות כלכלית כושלת וגרעונית. החלטת להשליך אבן לבור שמשקה את בית החולים.

כפרניק Image_00543-page-004 מוריד כפפות

יעקב ליצמן לד"ר מסעד ברהום: התנהלות כלכלית כושלת וגרעונית. החלטת להשליך אבן לבור שמשקה את בית החולים.

 

אמיר ירחי: שר הבריאות עוסק יותר בסנקציות על תושבי הגליל המערבי מאשר במציאת פתרון לעיוות נורא שעולה בחיי אדם.

 

מטה המאבק: תושבי הגליל חיים 8 שנים פחות בגלל מדיניות ליצמן, הם שילמו בחייהם והוא צריך לשלם בכיסאו.

 

שר הבריאות במכתב לד"ר ברהום: התנהלות כלכלית כושלת וגרעונית. החלטת להשליך אבן לבור שמשקה את בית החולים

 

על רקע המאבק לשיפור שירותי הבריאות בגליל המערבי וההתקפות האישיות על שר הבריאות, יעקב ליצמן, כולל קריאה להעמידו לדין בגין "גרימת מוות ברשלנות", שיגר אתמול שר האוצר מכתב חריף לד"ר ברהום:

 

לכבוד, מכובדי הנעלה, ד"ר מסעד ברהום, מנהל ביה"ח נהריה.

שלום רב,

הנדון: שירותי הבריאות בצפון הארץ.

 

לאחרונה, אני נחשף לקמפיין מתוזמן וממומן שנועד להכפיש את ההשקעה הרבה שאנו במשרד הבריאות משקיעים בפיתוח שירותי הבריאות בפריפריה.

כמי שחרט על דגלו את שיפור מערכת הרפואה בפריפריה, והשוואת מעמדה למרכז הארץ, נדהמתי לקרוא את הפרסומים, וזימנתי ללשכתי פגישה יחד עם כל גורמי המקצוע בכדי לדון בנושא.

מעבר לנתונים שאת רובם הכרתי, שמוכיחים על שינוי ושיפור משמעותי, אני רוצה להסב את תשומת ליבך כי בית החולים נהריה זכה לתקצוב אקסטרה, מעבר לשוטף, של 287 מיליון ₪, עבור בינוי ופיתוח בשנים האחרונות.

סכום עתק זה הועבר על ידי במהלך הקדנציה הקודמת שכיהנתי כסגן שר, וכן במהלך הקדנציה הנוכחית, בכדי להדביק את הפערים בין הפריפריה למרכז הארץ, ולמרות זאת אני ממשיך לקרוא כי אני לא פועל מספיק עבור הפריפריה, ואף אני גורם למוות אזרחים, על פי הפרסומים.

ראשית, אבקש את עיונך לטבלה המצורפת שמציגה את הנתונים במלואם.

כמו כן, אבקש את התייחסותך לכך שלמרות שבית החולים תוקצב ברבע מיליארד ₪ מעבר לבסיס התקציב, עדיין בית החולים מתנהל כלכלית בצורה כושלת וגרעונית.

 

להזכירך, בפגישה שנערכה אך לפני חודש בה השתתפת לצד אנשי מחלקת התקצוב במשרד הבריאות, אמרת כי תקציב הרכש של בית החולים המאושר לך עומד על 220 מלש"ח, שבפועל אתה תסיים את השנה עם 310 מלש"ח!

אנשי המשרד באו לקראתך ואישרו לך כחריג העלאה לסך של 247 מלש"ח עבור רכש, ואישרת זאת.

לאחר מכן, נעלמו עקבותיך, והחלטת להשליך אבן לבור שמשקה את בית החולים בצורה יוצאת דופן, למען המטופלים תושבי הפריפריה.

כפי שפתחתי את מכתבי, צוות מינהל רפואה וחטיבת בתי החולים במשרד הבריאות עמל בימים אלו על הכנת דו"ח סופי ומדויק על ההתנהלות הכלכלית הבלתי מאוזנת בשנים האחרונות, מה שהביא למצב הקיים.

בנוגע לפצועים הסוריים, ברור כי לא ניתן לומר שהם אלו שגורמים לחוסר האיזון התקציבי.

כפי שידוע לך בוודאי, אחוז המאושפזים הסורים בבית החולים עומד על5.5% בלבד, ורק בשנה זו קיבלת תוספת ממשרד הבריאות של 18 מלש"ח עבור הפער שנוצר בתחשיב לעומת השנה הקודמת, וכן הוסדר מנגנון תשלום לפי עלות בפועל ל 2017.

כמו כן, ניתן לראות כי בבית החולים זיו בצפת, שמטפל אף הוא בפצועים הסורים, לא נרשמה חריגה וחוסר איזון תקציבי.

לאור האמור, אבקש את בדיקתך לנתונים, ועריכת חשבון נפש האם הנך יודע לתת מענה הולם למצב אליו נקלע בית החולים, מבלי לפגוע ברמת המטופל.

 

בכבוד רב,

 

הרב יעקב ליצמן, ח"כ. שר הבריאות

 

העתק:

מר משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות

ד"ר ורד עזרא, ראש מנהל רפואה משרד הבריאות

ד"ר אורלי ויינשטיין, ראש חטיבת בתי חולים  משרד הבריאות

מר ודים פרמן, סמנכ"ל כלכלה ופיתוח בחטיבת בתי החולים משרד הבריאות

 

 

 

כפרניק Image_00543-page-001 מוריד כפפות

 

**

 

מהמרכז הרפואי לגליל סירבו להגיב למכתבו של ליצמן, אולם מנכ"ל עמותת ידידי בית החולים העביר דברים אלו:

 

תגובת שר הבריאות לא הפתיעה אותי- מתחילת המשבר הוא עוסק יותר בסנקציות על תושבי הגליל המערבי מאשר במציאת פתרון לעיוות נורא שעולה בחיי אדם, כמו הסיפור של הקמת בית חולים בקרית אתא שנשלף ממגירת ההיסטוריה. אנחנו עומדים מאחורי מנהל בית החולים, שאגב אינו שותף למהלכי המחאה, ויודעים שגם אם היה מוחלף – המצב לא היה שונה.

מדובר בפערים היסטוריים כמו חוסר של 400 מיטות אשפוז ומחסור במאות רופאים, אחיות ואנשי צוות נוספים. רק בשבוע האחרון שמענו איך המרכז הרפואי לגליל מדורג בצמרת בתי החולים הממשלתיים במדדי איכות שבדק משרד הבריאות עצמו, ובית החולים קיבל את תקן jci  הבינלאומי והיוקרתי, כך שניהול הוא לא הבעיה כאן.

הטענה על חלקו של הטיפול בסורים בגירעון לא נכונה ואף מקוממת – בשנתיים האחרונות, כפי שליצמן יודע היטב, כמעט כל הסורים טופלו בנהריה, ולכן אי אפשר להשוות לבית חולים אחר. לפני כן בית החולים היה תמיד מאוזן תקציבית. הנושא נידון בוועדות הכנסת וקיבל תמיכה מלאה.

אמיר ירחי, מנכ"ל עמותת ידידי המרכז הרפואי לגליל

**

 

מטה המאבק פרסם הודעה זו:

 

המחדל הקטלני של הפקרת חייהם של תושבי הגליל המערבי נמשך למעלה מעשור, וכעת מנסה שר הבריאות להטיל את האחריות לכשלונו האישי על מנהל בית החולים ד״ר ברהום המתמודד עם תקציב נחות, עם מרבית הפצועים הסורים המגיעים למדינת ישראל (בהתאם להחלטת הממשלה) שטיפולם לא מתוקצב ועם אפליה מזעזעת המונעת מבית החולים מיטות, רופאים וציוד בהיקף דומה לזה שיש במרכז הארץ.

דו״חות משרד הבריאות קובעים מפורשות שהאחריות למחדל היא של ממשלת ישראל, ומזעזע לגלות שכעת מנסה השר ליצמן להפיל את התיק על ד״ר ברהום שהפך לשק החבטות הפרטי שלו במשבר הזה. 
נראה אותו מתנהל באותה שפת איומים והשמצות כלפי מנהלי הדסה, לניאדו, קפלן או בתי חולים אחרים. 
לא ניתן לערוף את ראשו של מנהל בית החולים! לא יסיטו אותנו מהמאבק! אנו דורשים טיפול במיידי בהשוואת כמות המיטות, הרופאים והציוד לבתי החולים במרכז הארץ.

תושבי הגליל חיים 8 שנים פחות בגלל מדיניות ליצמן, הם שילמו בחייהם והוא צריך לשלם בכיסאו.

 

**

בכתבה של רותם אליזרע שהתפרסמה היום באתר וינט, נאמר כי המרכז הרפאי לגליל נמצא על סף קריסה כלכלית, מנהל הכספים זומן לשימוע לפני פיטורין על ידי משרד הבריאות והוחלט להצמיד למוסד חשב מלווה. עוד צוין, ששר הבריאות לא יהסס להעביר גם את ד"ר ברהום מתפקידו, באם לא יכול שיפור מיידי בתפקוד בית החולים.


0 תגובות

  1. דוד הגב

    סיון מחכים לתגובתך

    סיון אתה אשף בהודעות לעניין התושבים מצפים מיו”ר פורום ישובי הצפון להגיב.

  2. משה הגב

    לראש המועצ

    ממתינים לתגובתך. נסעתי באוטוסוס להפגין. ומצפה לקריאתך לשר על פעילותך בנדון

  3. דודיק הגב

    לדודו מתגובה למה לשמיץ לא הגדרת נכון את התפקיד
    ראש המועצה ויו”ר פורום קו העימות בצפון‏ ב-‏מועצה מקומית כפר ורדים‏

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן