מועצה וקהילה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

גאים ומוקירים את ועדת חיילים, דנים בהנצחת המייסדים.

כפרניק 20170515_200344_0 מועצה וקהילה

גאים ומוקירים את ועדת חיילים.

 

דנים בהנצחת המייסדים.

 

מברכים את משפחות וקנין וגרינפלד.

 

משתתפים בצער משפחת ברששת.

 

*

 

לישיבת מליאת מ.מ. כפר ורדים שנערכה אמש, הגיעה נציגות מכובדת של ועדת החיילים. ראש המועצה, סיון יחיאלי, ציין כי ועדה זו פועלת בכפר כבר שנים רבות ותואמת את ערכי הקהילה: לעודד ולתמוך בשרות משמעותי בצה"ל. הוא ציין תמיד היה קונצנזוס במועצה על תקציב הועדה.

רוני שפריר, נירה ישראלי, הדסה אנצל ודורית ברן – שהיו שנים רבות במרכז העשייה של הועדה, עושות "צעד אחורה" ומעבירות את השרביט לחדווה הרפז ואריאלה שפי זלצר.

יחיאלי הודה לעושות במלאכה והעניק לחברות הועדה שי צנוע. חברות הועדה שיבחו את הקשר והעזרה של המועצה, כמו גם את השתתפות מוסדות החינוך בכפר באריזת השי לחיילים וחלוקתו בבתי החיילים.

חדווה הרפז ציינה כי נקראה לעזור במסיבת המתגייסים הקרובה ("15 שנה בכפר. הבכור לקראת גיוס") ומשראתה שיש צורך להשתתפות מרכזית בוועדה, החליטה להתנדב לכך.

(מסיבת מתגייסים לבוגרי י"ב תתקיים השנה במצאי שבת- 24/6. אם אתם אוטוטו בוגרי י"ב או הורים לבוגר י"ב ונציג מועדת חיילים עדין לא יצרה עמכם קשר טלפוני בנוגע למסיבת המתגייסים, צרו קשר על אריאלה- 052-2888369 או חדווה- 054-2326829.)

 

 

כפרניק 20170515_200344 מועצה וקהילה

 

**

בהמשך הישיבה נדונה הצעת ההחלטה של מאיר גרינפלד לתכנון והקמת "גן מייסדים".

רקע:

1. בדו"ח סיכום ישיבת ועדת שמות והנצחה 30/08/2015 נאמר:

 "… גן המייסדים – דבירה הציגה פנייה של נורית דניאל להקמת פינה בה יונצחו כל ותיקי הכפר.

החלטה: הועדה ממליצה לפרסם לציבור כי היא מעוניינת לשפץ את גן המשחקים שבכיכר 1 (קירוי ודשא סינטטי) ובמקום יוצב שלט להנצחת יקירים שהמשפחות החליטו לתרום לטובת מטרה זו. כל משפחה שתהיה מעוניינת להשתתף בפרויקט חשוב זה תתרום 10 אש"ח……".

2.  בבדיקה שבוצעה ע"י הנהלת המועצה ונציגי המשפחות נמצא שהמיקום שליד כיכר אחד לא מתאים בשל מבנה השטח. מאז ועד היום נבדקו מס' אופציות, הן לגבי המיקום והן לגבי אופן ההנצחה; והאחרונה שבהם באיזור הר דפנה בחלק המערבי בצמוד לרחוב חרמון. בבדיקה שנעשתה נמצא שניתן להביא לאיזור מים וחשמל במידת הצורך.

3. בדיוני תקציב בינואר 2017 סוכם על תב"ר על סך 30,000 ₪ לצורך פיתוח והנצחה בהר דפנה במימון קרנות הרשות.

 

הצעת החלטה:

יוקם, תוך 30 יום, צוות שיכלול את מנכ"ל המועצה (ראש הצוות), שלושה נציגים של המשפחות, שני חברים מוועדת הנצחה, נציג מח' הנדסה. הצוות בסיוע אדריכל/ית נוף יבחן אלטרנטיבות שונות לאופן ההנצחה ב"גן המייסדים". צורת ההנצחה תשתלב בטבע ותמשוך משפחות לטייל בו. וכן תשתלב בתוכניות הקיימות לפיתוח הר דפנה.

סכום של עד 5 אש"ח יוקצה להכנת הסקיצות ע"י האדריכל. הצוות יגיש את המלצותיו לוועדת הנצחה ומליאת המועצה תוך 3 חודשים.

בברכה, מאיר גרינפלד יו"ר ועדת הנצחה וחבר במ.מ. כפר ורדים

 

ותיקות הכפר (והאלמנות), חגית זאב, נורית דניאל ודבורה קסנר הציגו בפני חברי המליאה את עקרונות ההנצחה, כפי שגיבשו: יונצחו ותיקי הכפר שהגיעו עד לשלב הקמת המועצה (1994, כאשר מונה מוטי דביר לראש המועצה. בעשור הראשון ניהל את הישוב ועד מקומי במסגרת מ.א. מעלה יוסף), כאשר תודגש רוח החלוציות וההתנדבות. "למעשה, כולנו התנדבנו בעצם החיים החלוציים והקהילתיים שניהלנו", הסבירה זאב.

ציפי דיקמן: ומי שהגיע אחר כך, לא יונצח? זו הגדרה מקשה.

יואב ניצב: הר דפנה הוא מיקום לא מוצלח. עלול להיות שטח גדול עם בעיות תחזוקה. לחשוב על הנצחה ערכית עם שילוב של נטיעות או שבילים בתוך הכפר. צריך להיזהר מויכוחים מי כן ומי לא יונצח.

זאב: שהועדה תחליט מי יונצח. בנוגע לתחזוקה, חשבנו שהמשפחות תתרומנה סכום מסוים.

יורם איילון: בצבא היו דילמות קשות על הנצחה. נושא רגיש ומורכב. במקום גן, מציע מצגת או סרטים שירוצו בלופ בספריה וכך יוכל גם דור ההמשך להיחשף למורשת הכפר.

אילן עמרם, גזבר המועצה: אפשר גם להכין קלסר יפה.

יחיאלי: מציע לשלב מולטימדיה.

דבירה גזית: מציעה בגבעת האנטנה (מעל רחוב רותם, לא הרחק מחורשת הבר-בת). גן מסביב והנצחה במבנה שיש לו משמעות לוותיקי הכפר וממנו פעלה הטלוויזיה הקהילתית.

עופר כהן: אולי ניתן למצוא מקום קטן ליד מועדון הגמלאים?

מאיר גרינפלד: בשביל זה הקמנו ועדה שתדון בכל האפשרויות. לא ממציאים את הגלגל. גני מייסדים כבר הוקמו בישובים אחרים.

מנכ"ל המועצה אביעד כהן: לאחר שתוקצב התכנון הראשוני, מחלקת ההנדסה קצת בלחץ עד ספטמבר בשל סיום תיכון אמירים.

גרינפלד: תמצאו פתרון.

 

הצעת ההחלטה אושרה פה אחד במליאה.

*

בפתח הישיבה אמש ברך ראש המועצה, סיון יחיאלי, את חברי המועצה איריס (ומשה) וקנין להולדת הנכד, ומאיר (ולידיה) גרינפלד לנישואי הבן.

בהמשך הביע יחיאלי תנחומים למשפחת ברששת, ליזה וחיים, לפטירת בתם מיכל ברששת (25) ז"ל.

הלוויה ב-16/5/17, 16:00 בכפר ורדים.

**

המשך דיווח מהישיבה: שריפות, ארנונה מתפן, מעיינות זיו ועוד.

 


0 תגובות

  1. טובה פריאל-שטרן הגב

    מתגייסים ומנציחים
    תודה גדולה לרוני שפריר, נירה ישראלי, הדסה אנצל ודורית ברן מועדת חיילים שהתנדבו במשך הרבה שנים להכין מידי שנה מסיבת גיוס. במשך 10 שנים ועד המועדון נרתם ותרם את שקי הכביסה לצעירים. גם השנה המתגייסים יקבלו שק כביסה מותיקי הכפר.

    לגבי הנצחה וגן מייסדים.גם וגם וגם.גן מייסדים שיהווה עוד מקום מפגש (יש גני מייסדים בארץ),גם שימוש במולטימדיה,מאגר של סיפורי ראשונים. הקמת ארכיון רציני.במהלך 32 השנים נאגר חומר.גן מייסדים לא חייב להיות צמוד למועדון הזהב.שיהיה בהצלחה לעושים במלאכה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן