מברזיל לכפר ורדים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
נועה תבור

נגן הג'אז המבטיח מישל נירנברג עצר במרכז המוזיקה ובאמירים. ביחד עם אורי ברכה.

כפרניק mo1 מברזיל לכפר ורדים

נגן הג'אז המבטיח מישל נירנברג עצר במרכז המוזיקה ובאמירים בכפר ורדים. ביחד עם אורי ברכה.

 

כחלק מקידום החינוך המוזיקלי של תלמידי מגמת המוזיקה תיכון אמירים ומרכז המוזיקה בכפר, הזמין ראובן מלאך לקיום סדנא מוזיקלית בשבוע שעבר את הסקסופוניסט הברזילאי מישל נירנברג (הגיע בשבוע שעבר לישראל), שבמסעו העביר גם סדנת אמן במגמת המוזיקה ובמרכז המוזיקה בכפר ורדים. הסדנא הייתה פתוחה לקהל הרחב שמילא את האולם. כפר ורדים לא הייתה כמובן נקודת עצירתו האחרונה של נירנברג, שהמשיך להופיע במספר מקומות בארץ בעת שהותו.

נירנברג בן ה-27, הגיע לארץ נושא איתו שם של כישרון מבטיח. הוא נולד בריו דה ז'נרו למשפחה של מוזיקאים. דודו של נירנברג הוא איזי בורנשטיין – זמר בריטון בעל שם, שמלמד פיתוח קול במרכז המוזיקה כפר ורדים, ואף עזר להנחות את הערב. מלבד היותו בחור סימפטי ונעים הליכות, נירנברג ניחן גם בכישרון יוצא דופן – הוא מנגן על סקסופון סופרן, אלט וטנור, קלרינט, פסנתר, גיטרה, ואם כל אלה לא מספיקים – הוא גם שר באופן מעורר קנאה, על אף שלטענתו הוא "לא זמר כלל, אז אל תשפטו אותי".

שמו של נירנברג נישא בעיקר בוושינגטון די. סי. וברזיל, שם זכה במלגות ובפרסים רבים בתחום הביצוע וההלחנה, ביניהם פרס שקיבל על אלבומו (Retrato 2015). נירנברג לא עצר רק שם, וכיום הוא בעל  תואר שני בביצוע ג'אז. הוא אף היה ממייסדי התזמורת הפילהרמונית של ריו דה ז'נרו, אליה הוזמן כנגן אורח פעמים רבות.

מספר שעות טרם החל את הסדנא, הודיע נירנברג, כי הוא מביא עמו נגן אורח מיוחד – גיטריסט הג'אז אורי ברכה, בוגר האקדמיה למוזיקה בירושלים ומכללת "Berklee" בבוסטון. את הסדנא פתחו השניים בדרך הכי מוכרת להם – נגינת קטע בסגנון "שורו". לאחר ששבה את לב הקהל עם צלילי הסקסופון האקזוטיים, הסביר נירנברג על מהות הז'אנר הברזילאי המכונה "שורו" (choro), והדגים אותו כמובן בנגינה מרתקת.

בסדנא כלל נירנברג הסברים על קצה המזלג אודות האטימולוגיה שמאחורי הז'אנרים הברזילאיים, חשף את אופייה הרומנטי של ה"בוסה נובה", איחד והבדיל אותה מן הסמבה, וכן עזר לפזר את הבלבול שנוצר בין הז'אנרים אצל נגני ג'אז רבים. במשך הסדנא, שיתף נירנברג נגנים ממגמת המוזיקה ומרכז המוזיקה בנגינת קטע אותו עיבד, וכל זאת תוך סבלנות ושיח עם הילדים בגובה העיניים.

כדי להרחיב את אופק התלמידים, הצענו בפניהם הזדמנות לספוג ידע מוזיקלי שאינו בשיחם השגרתי. הרי העשרה מוזיקלית אינה נגמרת בשיעורי הנגינה, אלא רק מתחילה בהם, וממשיכה בחוויות למידה מהסוג שהיו בסדנא. לדעתי, אין ספק כי התלמידים ייקחו איתם הלאה את שרכשו בסדנא זו.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן