לידיה & לידיה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
אביבה זוהר

לידיה גרינפלד אוצרת תערוכה של לידיה ליטמן. ד"ר קלינסקי: חיבור של חברה ותרבות עם בריאות.

כפרניק IMG_9672 לידיה & לידיה

לידיה גרינפלד אוצרת תערוכה של לידיה ליטמן. ד"ר קלינסקי: חיבור של חברה ותרבות עם בריאות.

 

תמונות רקומות – לידיה ליטמן

 

כבר עשר שנים מתקיימות תערוכות בלובי של מרפאת בריאות כללית בכפר ורדים. יוזמה מבורכת לקהילה.

בדבריו, התייחס ד"ר זאב קלינסקי, מנהל המרפאה, לאספקטים של חברה, תרבות ובריאות. בקהילה מתקיים הלכה למעשה החיבור הנפלא. רבים היוצרים מהישוב שניתנת להם ההזדמנות להציג את עבודותיהם בציור, צילום וכדומה. אחת האכסניות לתצוגה הינה המבואה של המרפאה. התערוכות משרות אווירה נינוחה ותרבותית בהמתנה לרופא, לאחות או לענייני משרד.

באחד מביקורי הבית של אילנה רוזנר, אחות המרפאה, הגיעה לביתם של לידיה וטוני ליטמן ונפעמה מ"המוזיאון" שנגלה לה. הייחודיות הייתה בעבודות הרקמה של לידיה. אילנה החליטה שחייבים להציגן לעיני כולם. הרעיון רקם והבשיל לתערוכה צבעונית מרתקת של דמויות, נופים, מלכים, ליצנים, חיות ועוד.

עבודת נמלים חרוצה של לידיה ליטמן, במשך תשע שנים, בבית ובמועדון הזהב ע"ש תמר זגר, בחוג לרקמה "חוט הזהב" – הניבה תערוכה.

כל יום רביעי בבוקר התאספו קבוצת נשים בחדרון ורקמו בחוט ומחט מחשבות, ימי הולדת עם כיבוד, סיפורים וחוויות ויצרו רקמות.

לידיה וטוני הגיעו לכפר ב-2002 והתערו בשכונה, במועדון ובין החברים דוברי האנגלית. טוני, הג'נטלמן הבריטי, התנדב במועדון קפה בוקר כחבר בצוות ובהסעות. תמיד עם חיוך על פניו, מוכן לעזור.

כמובן שרעייתו היא הראשונה שזכתה לעזרתו. את הציורים והצילומים לעבודותיה, טוני הוציא מהאינטרנט. אחרי סיום כל תמונה, הזמין את המסגור לתמונה ותלה במקום המיועד.

חיי שיתוף ואהבה, זו דרכם וגם בחדשים האחרונים כשלידיה חלתה, וטוני הוא התומך המיטיב עמה. טוני מודה על הצגת עבודותיה במרפאה, המוכיחה שהרקמה, כמו כל אמנות, היא תרפיה לנפש והתערוכה עבור לידיה היא חיבוק, תמיכה ורפואה.

 

 

כפרניק IMG_9650 לידיה & לידיה

 

 

רעיון התערוכה שהעלתה אילנה בפני ד"ר קלינסקי התממש בזכות אנשים טובים בקהילה שהתנדבו וכמובן גם צוות המרפאה, בסיוע אילונה ועדן במשרד. את התערוכה אצרה לידיה גרינפלד. בשלבי ההקמה כבר הגיעו הדים ותשבחות על יצירות האומנות של לידיה אשר מתעקשת שאינה אמנית ואינה יודעת לצייר, אך איכות רקמותיה, הדיוק, שילוב הצבעים, מוכיחים שזו אמנות לשמה.

בדבריו, שיבח יו"ר מועצת כפר ורדים, סיון יחיאלי, את עבודותיה האיכותיות של לידיה המזכירות לו רקמות מבית משפחת רעייתו מאנגליה שהיא גם מקום הולדתה של לידיה.

שיתוף הפעולה עם המרפאה הינו מבורך. בהזדמנות זו, סיון הודה לדקלה גרציאני ורפאלה פוקס המציגות במועצה יצירות של אמנים מהקהילה והוסיף מילה טובה לטוני המתנדב שעושה את התנדבותו בשקט ובחיוך.

טוני הודה לצוות המרפאה ולכל מי שעזר וסייע בהקמת התערוכה.

לכבודה של לידיה הרימו כוסית לחיים והמבקרים נהנו ממזנון עשיר.

כל מי שביקר בתערוכה, מוזמן לכתוב בספר המבקרים.

 

צילום: בן עמי מוסק

 


0 תגובות

  1. נורית שניר הגב

    תערוכה מרהיבה בגווני אמנות
    תערוכה מרהיבה בגווני אמנות הרקמה. אמנות לשמה. כשרון נפלא.

  2. אני הגב

    כל הכבוד!
    כל הכבוד!

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן