להזדקן ולמות בכבוד


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי

ייפוי כח מתמשך וזכויות רפואיות של קשישים. עו"ד צור גלוזמן: לראשונה באירוע שמתחיל על הדקה

 

במהלך פעילויות "חודש האזרח הוותיק" במסגרת מועדון הזהב, נערכה לאחרונה במועדון הגמלאים הרצאתו של עו"ד צור גלוזמן, תושב כפר ורדים, בנושא: כלי משפטי חדשני הנקרא "ייפוי כוח מתמשך".

צור התייחס במהלך הרצאתו, בין השאר, לחשיבות עריכת "ייפוי כוח מתמשך" על מנת לאפשר לכל אדם לקבוע מראש מי וכיצד יקבל החלטות במקומו בענייניו הרכושיים והאישיים במקרה של ירידה קוגניטיבית במצבו הבריאותי. מיופה הכוח ינהל את כל ענייניו ורכושו במקרים בהם בעקבות אירוע תאונתי או מחלות של ירידה בתפקוד ויכולת לקבלת החלטות – כמו במקרים של דמנציה, אלצהיימר ואחרים.

כלי משפטי חדש זה נועד להחליף את הצורך במינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט בעקבות הגעה למצב רפואי שכזה.

עו"ד צור הדגיש את החשיבות של ייפוי כוח מתמשך, על מנת לאפשר לכל אדם שענייניו ימשיכו להתנהל כפי שהיה רוצה בעת היותו במצב קוגניטיבי כשיר, ואף הסביר את התהליך של קבלת ההחלטות בעניין זה ואופן העריכה של ייפוי הכוח המתמשך.

כמוכן הדגיש עו"ד צור גלוזמן, שייפוי כוח מתמשך ניתן לביצוע על פי חוק רק על ידי עורך דין שעבר הכשרה על ידי משרד המשפטים ובעל תעודה המאשרת לו לפעול על פי חוק זה.

להלן ציטוט מדבריו של עו"ד צור גלוזמן בעקבות המפגש שנערך במועדון גיל הזהב :"העונג היה שלי, עונג גדול. הרצאתי בפני הרבה אוכלוסיות בחיי – נוער, חיילים, בוגרים כולל עורכי דין ובני הגיל השלישי. התענוג הכי גדול זה להרצות בפני פנסיונרים הבאים מרצון, ללא מסגרת מחייבת, רק בשביל לשמוע את הנושא שאתה מעביר. אשר על כן הם סקרנים, קשובים ונטולי אגו ברובם. וזה נפלא. 

"אז העונג היה שלי והמון תודה לכם. דרך אגב. זו פעם ראשונה שאני באירוע שמתחיל בזמן על הדקה. כל הכבוד איך עשיתם את זה. אתם צוות מופלא שם, כולכם. מבקש להעביר את תודתי לכל מי שסייע בארגון ערב מהנה זה."

במסגרת הכשרתי (ב.ע. מוסק) בקורס באוניברסיטת חיפה לניהול מערכות זקנה, הכרתי את עורכת הדין כרמית שי, המשמשת יועצת משפטית של "עמותת המשפט בשרות הזקנה" הפועלת כארגון ללא מטרות רווח. העמותה נותנת שרות לציבור הרחב ללא תשלום בנושא ייפוי כוח מסוגים שונים. העמותה מגישה עתירות לבג"ץ ותביעות עקרוניות הנוגעות לזכויות קשישים, לבית המשפט העליון ובתי משפט אחרים, מפרסמת חוברות מידע בנושאי זכויות, ומפעילה פרויקטים מיוחדים בקהילה. לכל הפונים לבקשת סיוע.

בקורס זה למדתי שמעבר לעניינים הפיננסיים והאישי, קיים תחום נוסף של שמירה על זכויות אדם בנושאים הרפואיים, וזאת על מנת לאפשר לכל מי שיחפוץ למנוע מצבים שבהם מבצעים בו פעילויות רפואיות להארכת חיים בניגוד לרצונו שבא לידי ביטוי בהיותו במצב קוגניטיבי תקין. הפעילויות כוללות החייאה, מתן תרופות מאריכות חיים, אשפוז בבית חולים, מתן מזון דרך הוריד ועוד. הנושא הרפואי מאד משמעותי ומתן ייפוי כוח רפואי עשוי לאפשר לכל אדם למות בכבוד ולא להאריך את חייו בניגוד לרצונו.

נושא זה עבר שינוי מספר פעמים, והחל מה-11.4.2017 בוטלו כל ייפוי הכוח הקודמים, ומשרד הבריאות קבע שייפוי כוח רפואי יעשה על גבי הטפסים הבאים יאפשרו לכל אדם לשלוט במצבו ולמנוע קבלת החלטת רפואיות בניגוד לרצונו.

0

 

ייפוי כוח משולב לפי חוק זכויות החולה וחוק החולה הנוטה למות

(לא בתוקף החל מ-11.4.2-17)

https://www.health.gov.il/hozer/mr08_2015.pdf

https://www.health.gov.il/DocLib/Med_treatment_power_Attorney.pdf

 

הנחיות רפואיות מקדימות מתוקף חוק החולה הנוטה למות (בתוקף החל מ-11.4.2017)

https://www.health.gov.il/doclib/doa_1_0708.pdf

 

ביקשתי מעו"ד צור גלוזמן להכין הרצאה בנושא זה, וגם בנושא החשיבות בעריכת צוואה.

 

בברכה, בן עמי מוסק

 

חדשות

0 תגובות

  1. כהן הגב

    עשיה מבורכת

    נשמח לקבל עוד הרצאות בתחום

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן