לגעת בחלום


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי

סוף שבוע של פסטיבל סרטים ישראלים: 8-9/9/17 סינמה מעלות בהיכל התרבות מעלות.

 

בתחילת חודש ספטמבר 8-9/9/17 יתקיים בסינמה מעלות היכל התרבות מעלות תרשיחא סוף שבוע של סרטים ישראלים, חדשים וישנים.

המנהלת האומנותית של הפסטיבל: שלומית קובנר (עין החורש) ועוזרת לה בהפקה חנה בר-ניר ניב (בת עין החורש) מכפר ורדים כשלצדן עומד טסטה פרץ מסינמה מעלות.

כל הסרטים העלילתיים והדוקומנטריים מביטים על תהליכים רגשיים וחברתיים בקיבוץ ובחברה הישראלית בכלל. מוקי צור יפתח את הפסטיבל בדברי הקדמה לסרט ילדי השמש

הסרטים המשתתפים:

ילדי השמש, במאי רן טל. המחברות של אליש, במאי גולן רייז. בקצה השמיים, במאי אמיר הר גיל. מסע הבחירות של מאיר אריאל, במאי אידו סלע. חוות בודדים, במאי עמיקם קובנר. אבא אמא ילדים קורקינט, במאי אמיר הר גיל. המוזיאון, במאי רן טל. כאן לא גן עדן ואנחנו לא מלאכים, במאי אורי ברבש. עתליה, במאי עקיבה טבת וצביקה קרצנר. אדמה משוגעת, במאי דרור שאול. הקיר, בימוי מורן איפרגן.

 

פסטיבל הקולנוע המתרחש בגליל הוא מפגש מיוחד בין סרטי עבר וחלומות עתיד.

חלומות כידוע הם עניין פרוע למדי. הם לא נכנסים לשום מגירה, אינם מתוחים ומסודרים כחזון אך מפרנסים אותו כל הזמן. אמנות הקולנוע בשילוב התמונה, התנועה והמוסיקה היא הקרובה ביותר לחלום.

0

התנועה הציונית היתה מודעת לכוחו של הקולנוע כשביקשה להגיע ללבבות מעבר לבית הכנסת ולקהילה היהודית המאורגנת. כבר מ-1909 הופיעו סרטים ציוניים. הם מצלמים את שיש ומניחים כי התמונה תעורר את החלום שידחוף לעשייה.

והנה סרטים אלו הופכים למקור של חשבון נפש, ביקורת, ראייה כואבת המנווטת את האנשים לקראת הבאות. בהם מתחולל מפגש של עבר וחזון עתידי, שריטות פוצעות ונחישות לרקום מן הניסיון דרך לריפוי.

הגליל, לא רק בסרטים אלא גם בהווייתו, נשאר מעבדה בה צמחו וצומחים ניסיונות חברתיים רבים. מבחינה זו הפריפריה היא ספר אמיתי. לא אל מול אויבים אלא עם האנשים הבונים בית שמבקש להיות פתוח חלונות ובלתי נכנע בתקוותיו.

המפגש של הגליל עם הסרטים הוא טבעי ונכון.

חדשות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן