לא סופרים אותנו!


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

אין לו"ז להסדרת הכניסה לכפר ולהמשך כביש שש. גם הכבישים 854,  864 ו-8833 לא בתכנית.

כפרניק zo1 לא סופרים אותנו!

אין לו"ז להסדרת צומת הכניסה לכפר ולהמשך כביש שש צפונה מסומך.

 

הכבישים המסוכנים 854 (כרמיאל-תפן-מעלות), 864 (חוסן- פקיעין- רמי) ו-8833 (תרשיחא- עין יעקב- יחיעם) אינם נכללים בתכנית העבודה העתידית של משרד התחבורה.

 

 

**

 

בתחילת השנה אשרה הממשלה את התכנית לפיתוח הצפון, בה החלק הארי, 12 מיליארד ₪, הינו פרויקטים תחבורתיים.

לאחר הצגת התכנית הכללית, פנינו למשרד התחבורה בבקשה לקבל פרטים ספציפיים על הפרויקטים בגליל המערבי, תוך דגש על צומת הכניסה לכפר ורדים, המשך כביש 6 צפונה, כבישים 85 (עכו צפת), 89 (סאסא נהריה) 85 (עוקף נהריה),  854 (כרמיאל-תפן-מעלות), 864 (חוסן- פקיעין- רמי) ו-8833 (תרשיחא- עין יעקב- יחיעם).

 

במשך שבועות ארוכים התעלמו במשרד התחבורה מפנייתנו (למרות תזכורות, כולל ישירות לדובר אבנר עובדיה)!

אולי היה עדיף כך, משום שבתשובות שקיבלנו לאחר מכן לא היתה כמעט כל בשורה, ונראה כי התכנית לפיתוח הצפון נעצרה בחיפה או בעכו….

בכל אופן, להלן תכנית פיתוח כבישי הגליל המערבי:

* כביש 6: עד תל קשיש (אחרי יקנעם) – ייפתח לתנועה באביב שנת 2019. בסתיו 2019 יפתח גם הקטע עד לצומת סומך.

הקטעים מסומך דרך אחיהוד/מכר, כברי ועד שלומי מצויים בשלבי תכנון מוקדם וסטטוטורי. לוח זמנים למימושם טרם נקבע.

 

* יש כוונה לטפל בצומת הכניסה לכפר ורדים. טרם נקבע לוח זמנים לביצוע הפרויקט.

 

* בכביש 85 מקודמים מספר פרויקטים:

כביש כרמיאל – ראמה: הכפלת הדרך לכביש דו מסלולי בין שני נתיבים כל אחד, עלות הפרויקט נאמדת בכ-300 מיליון שקלים. לוח הזמנים המשוער למכרז הוא שנת 2019.

כרמיאל – נחל עמוד: הרחבת הכביש כולל המחלפים. לוח זמנים משוער לאישור התכנית: רבעון ראשון של שנת 2109. במסגרת תכנית החומש נכלל תכנון הכביש.

 

* כביש 854: תכנון חיבור של שכונת אורנים לכביש במסגרת פרויקט הדיור. יעד למכרז בתכנית החומש שנת 2020.

 

* כבישים 864 ו-8833 אינם נכללים בתכנית העבודה.

 

* הכבישים 859 (עוקף נהריה) ו-89 נכללים בתוכנית החומש של נתיבי ישראל. העבודות אמורות להתחיל במהלך 2019 ולהסתיים ב-2021. הוספת נתיב בכביש הקיים לביה"ח נמצא בימים אלה בבחינה. ( ראו כתבתו של אמיר ירחי בעניין.  )

 

 

כפרניק zo1_0 לא סופרים אותנו!

 

 

המשמעות של תשובות משרד התחבורה לשאלותינו איננה מעודדת:

אין לו"ז להסדרת צומת הכניסה לכפר. על הצומת הזו נאמר כבר עשרות פעמים "דיבורים כמו חול ואין מה לאכול", וניתן רק להגיד הגומל בכל יום שמסתיים ללא תאונה.

הגם שנמשכות במרץ העבודות על כביש 6 באזור יוקנעם, אי קביעת לו"ז להמשכו לאחיהוד, כברי ושלומי – מעידה כי ייקח שנים רבות, אם בכלל, להמשכו צפונה.

מדאיגה ומקוממת במיוחד התעלמות משרד התחבורה משני כבישי הרוחב (או אם תרצו האורך…) היחידים באזור: 854 (כרמיאל-תפן-מעלות), 864 (חוסן- פקיעין- רמי). אלו כבישים צרים, מפותלים ומסוכנים המשמשים את התושבים כמעט בכל נסיעותיהם: למרכז הארץ ולדרום מזרח (טבריה, בית שאן, עפולה וכו'). פתיחת הרכבת לכרמיאל, עליה כמובן יש לברך, עלולה ליצור עומס כבד על שני צירים אלו.

 

**

רבות כבר נכתב על מצב הכבישים והתחבורה בארץ. עיקר הביקורת על שר התחבורה והממשלה בכך שאינם עושים די בפיתוח התחבורה הציבורית, שרק היא תוכל לתת מענה אמיתי לאפשרות להתנייד בנוחות ובמהירות. הממשלה נהנית ממיסוי גבוה של כלי הרכב הפרטיים והדלק, ויתכן כי "חסרת מוטיבציה" לפיתוח אמיתי של התחבורה הציבורית.

גם העובדה כי נבחרי הציבור אינם משתמשים בתחבורה ציבורית ואינם מודעים לכשלים הרבים ממנה סובלת (נוחות, מהירות, תדירות, מחיר, קישוריות, זמינות ועוד) – כנראה "תורמת" לחוסר הפיתוח. אין ספק שגם השבתת החבורה הציבורית בסופי שבוע וחגים, הינה פקטור משמעותית בחוסר האטרקטיביות הנוכחי שלה.


0 תגובות

  1. עבודה בעיניים הגב

    למי שלא זוכר

    סיון כתב שאוטו עושים את הסדרת הצומת.
    אז הוא אמר

  2. נהג הגב

    הפגנה
    מתי נפגין ונחסום את כביש 854

  3. מספיק ג'ובים ומועצת מנהלים הגב

    תעזבו את סיוון. מה עם ירום איילון הירוקים יובב ניצב ומאיר גרינבג
    איפה חברות המועצה הנשים שבחבורה?
    שפירא גזית וציפי דיקנם?

  4. חברים במועצה המנהלת הגב

    סליחה טעות דיסקלטית בשמות .
    השמות צריך להיןת
    אייהלון יורם
    ניצב יואב
    מיאר גרינפלד
    שפירא נורי ת
    גזית דבירה
    דיקמו ציפי

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן