לא לטורבינות של זודיאק


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

המועצה: לא לטורבינות סמוך לכפר ורדים. חברת זודיאק: דממה. ב-19/7: דיון והפגנה בכנסת.

כפרניק tur_0 לא לטורבינות של זודיאק

המועצה: נתנגד לטורבינות במרחב הקרוב לכפר ורדים.

 

מאיר גרינפלד: סכנה לבריאות וליחסי השכנות באזור.

 

חברת הטורבינות: לא עונה לשאלות.

 

17 ביולי, מפגש תושבים.   19 ביולי דיון בכנסת והפגנה.

 

 

**

 

——————————-

עדכון:

שלום רב,

בשנים האחרונות מקודמות תוכניות להקמת טורבינות רוח בצפון הארץ, כולל הגלבוע, משגב, גליל מערבי ורמת הגולן, וכן דרום הר חברון. באזורנו מתוכננות חוות טורבינות בשטחים חקלאיים של הכפרים לפידות, ג'ת-יאנוח וכסרא-סמיע. בישיבת המועצה האחרונה הוחלט להתנגד להקמת טורבינות בקרבת הכפר.

הנכם מוזמנים למפגש תושבים בנושא טורבינות הרוח והמפגעים הנלווים. ההרצאה תתקיים ביום ב', 17 ביולי, בשעה 20:00 באולם המאר"ג.

בתאריך 19 ביולי יתקיים דיון בוועדת המשנה לקידום טכנולוגיות לאנרגיה מתחדשת – פיקוח ומעקב אחר יישום החלטות ועידת פריז (ועידת האקלים שהתקיימה בפריז בנובמבר 2015). נציגי תושבים מכל הארץ, גם מכפר ורדים, יופיעו בפני הוועדה. באותו זמן יפגינו תושבים מכל הארץ מחוץ לכנסת, בתמיכה בנציגיהם ונגד הרס נופי הארץ ופגיעה בבריאות התושבים.

תושבים שירצו להשתתף בהפגנה בירושלים ביום רביעי 19/7/17 מוזמנים להירשם אצל מאיר גרינפלד – meirgrl@bezeqint.net או אצל הלל גלזמן – hillel@npa.org.il

בברכה, צוות המאבק

—————————–

 

מליאת מ.מ. כפר ורדים החליטה השבוע, פה אחד, לאמץ את החלטת הועדה לאיכות הסביבה בנוגע לטורבינות רוח.

החלטת הועדה (כאן בנוסח המלא) תומכת ביצור אנרגיה ירוקה, אבל בשל עקרון הזהירות המונעת, מתנגדת להקמת טורבינות באזור שבין תפן לכפר ורדים מחשש לפגיעה בבריאות התושבים (רעש, ריצוד ועוד) ובשל הקושי בהפעלת מטוסי כיבוי בעת הצורך בסמוך לטורבינות.

לבקשת ראש המועצה, סיון יחיאלי, תוקן המשפט בהחלטה המקורית המתייחס לתכנית ספציפית של חברת זודיאק להקמת 10 טורבינות בין תפן לכפר ורדים, ובמקומו הוחלט כי "המועצה תתנגד לכל הצבת טורבינות במרחב הסמוך לכפר ורדים".

יואב ניצב, יו"ר הועדה לאיכות הסביבה, אמר כי בכל הגליל והגולן מתוכננות עוד טורבינות רבות, בין היתר באזור של לפידות, לבון והר חלוץ – וכי מ.א. משגב פועלת להפחתת הנזק. תושבים נוספים מהכפר מעורבים בפורומים שונים לעצירת הטורבינות בכל הגליל.

 

חבר המליאה מאיר גרינפלד אמר, כי צריך לנסות לארגן מפגש עם הנכבדים הדרוזים ולשכנע אותם כי הקמת הטורבינות על שטחים בבעלות תושבי הכפרים הסמוכים אולי תעשיר בודדים, אבל תפגע בבריאות אלפים, ילדנו וילדיהם, ותהרוס את מרקם היחסים באזור. הוא צין כי במושב לפידות כבר יש סכסוך קשה בין שתי קבוצות תושבים (אלו שיתעשרו מהטורבינות והמתנגדים), וגם החל מאבק פנימי בתוך כפרי הדרוזים באזור. גרינפלד הזהיר, כי במידה ויוקמו הטורבינות יתפתח ריב גדול גם בין תושבי כפר ורדים ושכנינו הדרוזים.

 

 

 

 

כפרניק tur לא לטורבינות של זודיאק

 

 

**

במקביל לדיווח מישיבת הועדה לאיכות הסביבה בנושא הטורבינות לפני כשבועיים, פנינו במספר שאלות לחברת זודיאק, יזמית פרויקט עשר הטורבינות בין תפן לכפר ורדים:

מה היקף פיתוח הטורבינות של חברתכם בגליל בכלל ובאזור כפר ורדים / תפן בפרט? מיקום הטורבינות? מספרן? גודלן? הספק? וכו'.

מה המרחק מבתי התושבים?

מה הלו"ז להקמת הטורבינות?

האם בתהליך התכנון נערכה פעולה (מעבר להפקדה מתוכננת והתנגדויות) לשיתוף הציבור, תושבי האזור וראשי הישובים?

האם לנוכח ההתנגדות הציבורית להקמת הטורבינות והנזקים הבריאותיים (רעשי רקע, ריצוד ועוד. ) תשקלו את עצירת / ביטול התכנית?

 

במהלך השבועיים האחרונים קיבלנו מאביגדור הובר, מנהל הפרויקט של זודיאק, מספר "תגובות". באף אחת מהן לא היתה "תשובה", או בדל התייחסות לשאלותינו. יתרה מזאת, הוגשו מספר גרסאות של תשובות וזמן קצר לאחר מכן הן "בוטלו".

התגובה האחרונה היתה בשבוע שעבר והתבקשנו שלא לפרסמה לפי שעה….

מדוע? לזודיאק הפתרונים.

 


0 תגובות

  1. תושב מודאג הגב

    החיפזון מן השטן
    אני רוצה להבין, שמישהו יסביר לי בבקשה:
    מה אנחנו התושבים נרוויח מכל הסיפור הזה?
    נשלם פחות חשמל?
    יפחיתו לנו את הארנונה?
    הביקוש לבתים בכפר יעלה?
    ניראה זינוק בערך הקרקע והדירות?
    איכות החיים תרקיע שחקים?
    אם לא זאת תהיה התוצאה, אז מה בכלל אנחנו צריכים את זה?
    מאחר ולישוב יש כעת הרבה דאגות על הראש ובסדר חשיבות גבוה מזו, אני מציע כפשרה הוגנת, להודיע לחברת זודיאק שיפנו אלינו שוב בעוד שבע שנים וינסו לעניין אותנו מחדש בנושא. בינתיים יצטבר ניסיון וידע בתחום ואנחנו נהייה הרבה יותר חכמים ונוכל לקבל החלטות מבוססות ומשכילות יותר… ובא לציון גואל.

  2. אמנון בן עמי הגב

    טורבינות זו צרה צרורה שהוכח
    טורבינות זו צרה צרורה שהוכח בכל המקומות בעולם שבנו טורבינות בקירבת בתים הנזק הינו אדיר אנחנו לא אירופה המשופעת בשטחים של מאות קילומטרים מבודדים שם ניתן להקים טורבינות מדינת ישראל קטנה מדי לפרוייקטים מסוג זה שמסב נזק סביבתי אדיר מה עוד שהתרומה למשק זניחה ביותר הטוב שיצא מזה הינו ליזמים ולהם בלבד ונגע השחיתות צפוי לצוץ איפה שיש כסף בכל אופן ללפידות ולכפר ורדים חוץ מסבל וירידת ערך הבתים ונזק בריאותי לא יהיה שום תועלת בניגוד לנאמר עי אוזן מלפידות 47 אחוז מתנגדים וחלק מאילו שלא מתנגדים לא מבינים בכלל על מה מדובר כך שזה רחוק מלהיות פה אחד ועל האסיפה הכללית עוד ידובר בבתי המשפט אז נא לדייק טורבינות לא יהיו לפחות לא באיזור המישקי של לפידות ומקווה שכלל לא על רכס תפן היפיפה שלא ניראה טורבינות שכל אחד גודלה כשל מגדלי עזריאלי

  3. תושב הגב

    טורבינות
    את ראש המועצה לא מעניין שום דבר פרט למיחזור בבחירות הבאות מקווה מאד שלא יבחר אז תיראו תושבים יקרים איך ישאיר לנו את כל המחדלים ויעזוב את הישוב.

  4. תושב הגב

    רמת הגולן
    ברמת הגולן ראיתי טורבינות רוח.בוא ניסע לשם ונשאל את תושבי האזור הכצעקתה או לא.לא מסובח.

  5. תושב הגב

    תודה

    תודה לאמנון תושב לפידות

  6. המתעורר הגב

    לא מסובח
    כן… נעשה זאת על הסובח…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן