כוכבי מאמאנט


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
רונית וייץ

מסכמים את המשחקים בריגה: אבי וייץ, אור פפר, פולינה טייב, איתי איפרגן ועפרה אברמוביץ'.

כפרניק mam כוכבי מאמאנט

מסכמים את המשחקים בריגה: אבי וייץ, אור פפר, פולינה טייב, איתי איפרגן ועפרה אברמוביץ'.

 

לפני מספר ימים חזרה נבחרת כפר ורדים מאחד האירועים המקצועיים והחשובים בתחום הספורט העממי וליגות מקומות עבודה בעולם: בריגה, לטביה, נערך טורניר של הקונפדרציה הבינלאומית של ארגוני הספורט העממי,CSIT במסגרתו מתחרים ארגוני ספורט מובילים מרחבי העולם ממגוון ענפי ספורט, בהם ארגון מרכז הפועל הישראלי ומאמאנט.

במסגרת המשחקים הציגה מאמאנט (ענף ספורטיבי – חברתי, המונה מעל ל-16,000 שחקניות בארץ ובעולם, וענף הספורט השלישי בגודלו בישראל) את קבוצת מאמאנט "כוכב", שהיא חלק ממודל חברתי-קהילתי של מאמאנט, המשלב אוכלוסיות מיוחדות ובעלי מוגבלויות בליגה. שחקניות מאמאנט הן המאמנות והמובילות את הקבוצות במרכזים רבים בכל רחבי הארץ, על מנת שמדינות נוספות בעולם ישכפלו את הדגם החברתי-קהילתי ומתוך סולידריות חברתית.

 

 

 

 

כפרניק mam1 כוכבי מאמאנט

 

 

אבי וייץ, תושב כפר ורדים, ומאמן הקבוצה: "הכוכבים שלנו שיחקו והתאמנו ביחד עם שחקניות מאמאנט מרחבי הארץ וריגשו את כל משתתפי התחרויות. אנו רואים את ההתקדמות שחלה בהם החל מאופן קבלה וזריקת הכדורים, ועד הבנת החוקים וסימני השיפוט של המשחק וקוראים לכל ענפי הספורט לתת לאנשים מיוחדים אלו אפשרות לקחת חלק בקהילה באמצעות אימונים ומשחקים משותפים. לא כולם יכולים להיות בספורט הישגי ולהגיע למשחקים הפראולימפיים, אנו פועלים ושואפים כי במשחקים העולמיים שיתקיימו שוב בעוד שנתיים, ליגות נוספות יאמצו וילמד ויקימו קבוצות לאנשים עם צרכים מיוחדים אשר ישתתפו אתנו בטורניר המשחקים.

אור פפר, עובד העמותה שליווה את המשלחת: "זו הייתה חוויה יוצאת דופן עבור כל המשתתפים והמשתתפות, קשה לתאר במילים את החיבור המיוחד והמופלא שנוצר במהלך השבוע הזה. אני מאמין שהאינטראקציה והחוויות המשותפות יהוו דוגמא ויקדמו הקמת קבוצות דומות בארץ ובעולם".

פולינה טייב, עובדת העמותה שליוותה את המשלחת: "חוויתי חוויה מעצימה ומיוחדת, נהניתי מהעשייה של שחקניות ואנשי הצוות של מאמאנט, בשבוע אתגרי במיוחד. אני מלווה אותם המון שנים ובמהלך המשחקים ניתן היה לראות את ההתרגשות הגדולה שלהם לקחת חלק בדבר כל כך גדול, להיות שחקנים כמו כל שחקנית מאמאנט ואף לשפוט וללמוד את תנועות השיפוט והחוקים. זה נתן להם תחושת שייכות גדולה."

איתי איפרגן, מנהל מערך הדיור של עמותת כוכב הוסיף: "אנו רוצים להודות לכל שחקניות מאמאנט ובראשן למייסדת עופרה אברמוביץ, שנתנו לנו את ההזדמנות ליהנות מפעילות ספורטיבית-חברתית, ולהוות פיילוט ומודל לקבוצות נוספות של בעלי צרכים מיוחדים בכל העולם".

עפרה אברמוביץ', מייסדת ויו"ר מאמאנט: "יצאנו למשחקים בריגה עם תחושת שליחות עמוקה. מעבר להתרגשות העצומה ממשחקי ליגת מאמאנט כענף עצמאי, מודל התרומה לקהילה המוביל את מאמאנט, וקבוצת 'כוכב' ששיחקו איתנו, מוכיחים לנו שהכל אפשרי, ואני גאה בשחקניות מאמאנט שיזמו ואפשרו את המהלך הנפלא הזה".

**

צילום: יוסי לזרוף.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן