יש מקווה בכפר ורדים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
אייל כץ

בנוכחות הרב הראשי, שרים וח"כים, נחנך מקווה הטהרה במרכז המסחרי, במה שלעתים נראה כמו טקס זובור לראש המועצה. היו גם מפגינים

כפרניק g יש מקווה בכפר ורדים

בטקס עתיר בכירים מהמגזר הדתי, ובהם הרב הראשי, שלושה שרים ושני חברי כנסת, נחנך מקווה הטהרה "באר מרים" במרכז המסחרי. כל הדוברים התייחסו למאבק ארוך השנים שניהל ראש המועצה נגד המקווה, במה שלעתים נראה כמו טקס זובור מתמשך. יחיאלי, שנאם אחרון: "אחרי הפסיקה של בית המשפט העליון אנחנו מכבדים ומחבקים". והיה גם קומץ מפגינים

"זה היום נגילה ונשמחה בו, בכפר ורדים יש מקווה!". כך פתח את דבריו שר הדתות דוד אזולאי, הדובר השלישי בטקס חנוכת מקווה הטהרה "באר מרים" שהתקיים היום (19.10.17) אחר הצהריים במרכז המסחרי של כפר ורדים. לפניו נשאו דברים הרב הראשי יצחק יוסף ושר הפנים אריה דרעי, אחריו השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, סגן יו"ר הכנסת הח"כ יצחק ועקנין והרב גילי בן שושן. כמעט כולם חזרו בדרך זו או אחרת על הקביעה הנחרצת הזו: יש מקווה בכפר ורדים.

לצדם בשולחן המכובדים ישב גם ראש המועצה, סיון יחיאלי, ואיש איש בדרכו ניסה גם כמה מילים טובות לראש המועצה, שסייע, איפשר וכדומה. אבל קשה היה להתעלם מהתחושה של חגיגת ניצחון, קצת יותר מקורטוב של שמחה לאיד (לצד שמחה אותנטית לגמרי על כינונו של מקווה טהרה). אולי זו לא הייתה כוונת הדוברים אבל רוב הזמן, לפחות לי, זה נראה כמו טקס זובור מתמשך. פניו של סיון לאורך רוב הטקס בהחלט איששו את תחושתי.

כך, למשל, ציין השר דרעי כי "בירושלים, בני ברק, כל בערים החרדיות, בכל ישראל אין מקווה כזה יפה". דוד אזולאי דיבר גם על הקמת בית כנסת נוסף בכפר, ואילו המנחה ציין פעמים כי מדובר בטקס חנוכת "המקווה הראשון בכפר ורדים". היחידי שהצליח להעלות חיוך על שפתיו של סיון הוא משה גפני. בתחילה אמר כי אחת המתנות שקיבלנו מהאל היא היכולת לשכוח, תוך שהוא מביא סימוכין מהמקורות ומגייס לעזרתו את משה רבנו; ובהמשך ציין שיחיאלי "לחם כמו אריה בנושא הטבות המס".

גם יחיאלי בדבריו התייחס למאבק שניהל, תוך שהוא מנצל את ההזדמנות לעקוץ בחזרה: "דווקא בתקופה בה הממשלה מנסה לחוקק חוקים עוקפי בג"צ, חשוב לי לשמש דוגמה ולכבד את פסיקת בית המשפט. מרגע שנפל הפור פעלתי בלב פתוח ובנפש חפצה". בהמשך פנה יחיאלי למתנגדי המקווה בכפר: "כבדו, קבלו, חבקו, כי בזה חוסננו. יותר זה לא עניין למחלוקת. לא מדובר בסגירת כבישים או בכפייה דתית. עכשיו הזמן להוכיח שאנחנו ישוב פלורליסטי, מקבל, אוהב ותומך. מזל טוב לנו על חנוכת המקווה!".

כפרניק f יש מקווה בכפר ורדים

החגיגה של רמו

המקווה הוקם כיוזמה פרטית של איש העסקים רמו בן שושן, הבעלים של המרכז המסחרי. המקווה נקרא "באר מרים" לכבודה של רעייתו, מרים בן שושן. אירוע הפתיחה כלל קייטרינג מפואר, הנחיה של כוכב הזמר החרדי ישי לפידות ומופע מוסיקלי של כוכב נוסף, שבעוונותי לא תיעדתי את שמו.

על פי מספר מקורות, רמו מתמודד עם מחלה, ובין השאר מהווה המקווה תרומה לקהילה שתסייע לו בהחלמתו. כל הדוברים על הבמה איחלו לו אריכות ימים (וגם החתום מעלה מצטרף מכל הלב) וציינו את התרומה הגדולה לקהילה בתחומים רבים שלו, של רעייתו ושל בני משפחתו.

בן שושן עצמו נראה מאושר ונמרץ, התרוצץ כל העת לוודא שהכל בסדר ולהתחבק עם אורחיו, אך בטקס עצמו ביקש להצטנע וישב בין הקהל, בשורה ראשונה בצד. בסופו של דבר נאלץ לעלות לבמה כדי לקבל שי ממתפללי בית הכנסת בכפר.

פרט לבכירים שהיו על הבמה, היו בין המוזמנים עוד שורה של רבני ערים וראשי עיריות, ובהם עדי אלדר מכרמיאל, ז'קי סבג מנהריה ושלמה בוחבוט ממעלות תרשיחא.

המפגינים: אנחנו מייצגים את הרוב

כידוע, הקמת המקווה, כמו גם טקס הפתיחה עתיר הבכירים, מכעיסים תושבים רבים בכפר. אחת מהם, פזית חן-הירשפילד, הגיעה לטקס כשהיא מצוידת בשלטי מחאה. בתחילה הפגינה על המדשאה שבתוך המרכז המסחרי. לבקשת רמו בן שושן הורו לה שוטרים ואנשי ביטחון לצאת מהמרכז בתואנה שמדובר בשטח פרטי. חן-הירשפילד התייצבה בכביש הגישה בסמוך לכניסת החניון, והמשיכה משם את הפגנת היחיד שלה.

בשיחה איתה הסבירה: "באתי לכאן בגלל הרצון שלי למחות נגד פתיחת מקוה בכפר ורדים. זה יישוב ליברלי וחילוני, ובגלל הליברליות הזו גם לא התארגן בזמן כדי למנוע כניסת גורמים שלא שייכים לכאן".

למה בעצם מקווה פרטי, שישמש רק את מי שרוצה בכך, צריך להפריע לנו, החילוניים?

"זה משנה את האופי של הכפר בצורה שאיננו מעוניינים בה. לפני 21 שנה באתי לראות את הכפר. זה היה בשבת, והסופר היה פתוח. אז החלטנו שפה אנחנו רוצים לגור, במקום שאין בו כפייה דתית. עכשיו המצב השתנה".

ח"כ משה גפני עצר לשיחה קצרה עם המפגינה הבודדה, ופוסט קצרצר בפייסבוק הביא להצטרפותם של עוד ארבעה מפגינים שנשאו שלטים ונשארו במקום עד סוף האירוע. אנחנו כאן מעטים, אמרו, אבל מייצגים את הרוב המכריע של תושבי כפר ורדים.
 


0 תגובות

  1. יהודי הגב

    מלחמות היהודים
    מלחמות היהודים פגעו תמיד רק ביהודים.לא נמאס לנו לריב?

  2. hutk הגב

    מקווה…???
    אם זה מקווה טהרה אז אני תרנגול שקורא קריאת “קוקוריקו” ארוכה. קבות הטהרנים ומגלגלי העיניים לא יוצרים טהרה גם במידה ויטבלו גם את ראשם ל15 דקות.
    טהרה מגיעה מבפנים, מהנפש.

  3. הרב מושיקו הגב

    בא לכפר גואל

    ברוך השם.
    הישוב היחידי. עם רב חילוני
    הרב גדול הפוסקים. יחאלי
    רב. שגם ראש ראשות וגם חילוני

  4. דתי לשעבר הגב

    בזבוז כספים

    שאפו לסיון
    מעניין מה ליצמן יתתן. לנו. בעבור
    הקמת הכולל הראשון בכפר ורדים
    סיון. גלה את כל ההסכמים עם
    הצמרת הדתית

  5. לוחם הגב

    עליזה

    ממתינים. להופעת העירום הראשונה שלך בכפר.
    בהצלחה.
    אגב לשכן שלי הציעו רבע מליון שקל מעל למחירון עבור הבית שלו
    ההצעה הגיעה מהעמותה. שהשתלטה על ישוב חילוני בגליל
    עכשיו תורנו

  6. דתי הגב

    שמחה,לא שמחה לאיד.
    אני שמח שנבנה המקווה.במילואים בגדוד יש כיפות סרוגות,מושבניקים,קיבוצניקים,בקיצור כל מה שיש במדינה ואין ריבים,גם בשבת אין ריבים.אז למה בכפר ורדים זה צריך להיות אחרת?

  7. תושב וותיק הגב

    צפת וכפר ורדים – ערים תאומות
    חלק גדול מהמוזמנים החרדים, הגיעו באוטובוסים מצפת. הם נהנו מארוחה טובה ונסיעה חינם והכל בזכות חב”ד צפת והמארחים סיון ורמו .
    אולי כדאי למועצה ליזום ביקור דומה בצפת באתרים חילוניים . אין ספק שרבים במועדון 50+ יקפצו על המציאה.

  8. אל-מקווה מרים הגב

    הבנתי ש….. מתנגדת למקווה

    אז תחליטו אתם יהודים או לא? מקווה סמל יהודי ברור ותשאלו כל אכיאולוג אפילו הכי אפיקורס.

  9. סיו הגב

    מקווה שלב ג
    הציבור מוזמן לח וכת המקווה בשלב ג
    גדול יותר מפואר יותר

  10. חוזר בתשובה הגב

    שאפו

    יש שמועה מאומתת ???
    שתמורת הקמת ישיבה בשלב ג
    אישר הרב ליצמן הקמת שכונה לחרדים בשלב ג
    ואז תתממש ההבטחה של יום הנחת אבן הפינה :
    “”זוכרים מה נאמר שתוך כמה שנים קצר שלב ג יהיו בו 10000 תושבים”
    להזכירכם שלב א ושלב ב לקח כמעט 40 שנה
    ועדין מגרדים 6600 תושב

  11. עכשיו דתי הגב

    יבניאל

    שאפו למועצה
    בקרוב נשיג את המושבה יבניאל
    מספר התושבים יגדל מיום מיום
    ובעזרת השם יקימו מקווה גם בשלב ב
    בתפילה שביבי יגיע לחנוך

  12. צחי הגב

    נהדר

    שאלה לרב יחיאלי
    אם אשתי ובתי בת 26 לא דתייות האם
    רשאיות לטבול במקווה?

  13. תושבת נכפר הגב

    כספים לתרבות חילונית
    יש שמועה שהצדיק אריה הבטיח לרב יחאלי איזה מליון שקל מתוך המלייארדים שעוברים לאלה שמסרבים לשרת בצהל ולא מכירים בישראל יהודית חופשייה ודמוקרטית

  14. חילוני הגב

    מהעתונות
    השמ ועה אומרת שבקרובב
    בשלב ג. תהיה שכונה לחרדים
    ב מחיר חצי חינם
    ההרשמה בעיצומה במועצה
    תודה לאריה דרעי

  15. דתי הגב

    שכחו להזמין אותם

    למה לא הגיעו לטקס
    בבית הספר אמירים
    למי יש תשובה?

  16. דתי הגב

    פירסמתי על מכירת הבית

    צלצלו לא מעט דתיים
    שמעו שיש בתי כנסת
    שמעו שיש מקווה
    והציעו לי 20 אחוז מעל מחיר השוק
    ממתין שיהיה בכפר כולל יתנו הרבה יותר

  17. תלמיד הגב

    ובכ ניסה למקווה. הכל מבריק
    אביעד ומוטי שלום,מצורפים תמונות הגרוטאות והזוהמה ליד 50 פלוס.לא מתקבל על הדעת מצב שמרכז הכפר יראה כמו שכונת גואריש ברמלה .אתם מתבקשים לפעול להסרת המפגעך…תודה ,יואב ניצב.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן