יום המעשים הטובים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מ.מ. כפר ורדים

אשכול גנים כפר ורדים: תרומה לכפר הילדים ולצער בעלי חיים.

כפרניק mtu4 יום המעשים הטובים

אשכול גנים כפר ורדים: תרומה לכפר הילדים ולצער בעלי חיים.

 

"יום מעשים טובים" התקיים ביום שישי ה-19.5.17 באשכול הגנים בכפר ורדים והיה משותף לכלל ההורים והילדים במערכת. מידי שנה מתקיים יום שיא המסכם תהליך של למידה על פני שנה.

את בוקר יום השיא התחילו הילדים וההורים ברחבי הכפר, כאשר כל גן התאסף בנקודה אחרת כשהמטרה הייתה לנקות מוקדים בכפר. במהלך הבוקר נאספו 42 שקיות אשפה כשבטקס מוטי מזרחי הודה לילדים ושיבח על היוזמה. עוד במהלך היום נפתחו דוכני מכירה "מעשה ילדי הגנים", כמו ריבות, עוגיות, גמדים, עציצים ועוגות שנתרמו על ידי ההורים.

ילדי האשכול שרו ורקדו בנושא מעשים טובים ולסיום יום הפעילות התקיים מופע של כלי נגינה עשויים מחומרים בשימוש חוזר "צלילים מחצר הגרוטאות".

עוד במעמד הטקס חולקו תעודות הוקרה למתנדבים למען המערכת, על תרומתם ופועלם לטובת ילדי אשכול הגנים.

ביום השיא נאספו 3,000 ₪ תרומה לילדי כפר הילדים בכרמיאל (שהינו בית למשפחות אומנה).

מתוך הדברים של איריס לביא, מנהלת אשכול הגנים:

"יום המעשים הטובים" הינו חלק מפרויקט התנדבותי המשותף לעוד 75 מדינות ברחבי העולם. במהלך כל השנה הגנים עסקו "במעשים הטובים" כאשר הנושא נבחר ע"י כלל צוות הגננות והסייעות באשכול. הנושא ליווה אותנו בחיי היום יום במספר מעגלי חיים: ביחסים בין ילדי הגן, בין הצוותים, ביחסים בין ילדי הגן ומשפחותיהם ומעגל נוסף בין הילדים והקהילה. המעשים הטובים באו לידי ביטוי לא רק בנתינה חומרית, אלא במילה טובה, עידוד, חיוך, חיבוק עזרה לזולת בשעת הצורך, שיתוף וקבלה, התחשבות כבוד הדדי ועוד…

מצאנו לנכון לעסוק בנושא זה בהיבט של הטמעת הערכים והתנהגויות חיוביות כלפי הזולת, מודעות, גילוי אמפתיה וקבלת האחר כבר מגיל צעיר.

 

 

 

כפרניק mtu4_0 יום המעשים הטובים

 

 

כל גן עסק השנה בנושא ייחודי שליווה אותו בחיי היום יום,

גן שטיפל בבעלי חיים אסף 1,167 בקבוקים ואת הכסף (350 ₪) יתרום לצער בעלי חיים.

גן שעסק בספורט קיים פעילויות עם ההורים באופן התנדבותי. מתנדבים מהקהילה של כפר ורדים, זכו לחלות לשבת מגן העוסק בנושא תבלינים.

בנושא אורח חיים בריא, פונקו אנשי הגינה הקהילתית בארוחה בריאה. תרומה נוספת שנאספה ע"י הורי וילדי האשכול הייתה שלל משחקים לטובת ילדי "כפר הילדים בכרמיאל" שהודו לכולנו מקרב לב.

עוד השנה, הילדים סיפרו על מעשים טובים בגן ובבית, כל אחד לפי יכולתו מבלי לצפות לתמורה.

המעשים הטובים נרשמו על פתקים, במהלך השבוע ובקבלת שבת. הפתקים נפתחו ונקראו. כל פתק התווסף וזיכה בחרוז שהתווסף לאוסף החרוזים שהושחלו על שרשרת. הילדים הנרגשים עודדו במחיאות כפיים. כל גן והטקסיות שלו, הגן הצעיר אסף 94 חרוזים!!!

בסוף דבריה הודתה איריס לראש המועצה סיון יחיאלי, לורד אמר מנהלת מחלקת חינוך, לביטחון ולכל עובדי האחזקה המלווים את המערכת מידי יום. למפקחת שרון דהאן המפקחת על הגנים ולעדנה סרי המדריכה, על הליווי הפדגוגי, התכנים ושיתוף הפעולה לאורך כל השנה ההורים על ההתגייסות בהכנת העוגות ואיסוף המשחקים ואיחלה לכולם המשך "מעשים טובים…"


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן