חנוכה מוקדמת


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

נתניהו וכץ השיקו את הרכבת לכרמיאל שתתחיל לפעול ב-20/9. שלושה חודשים חינם ושנתיים ב-50%

כפרניק TIRM6073 חנוכה מוקדמת

נתניהו וכץ השיקו הרכבת לכרמיאל שתתחיל לפעול ב-20/9. שלושה חודשים חינם ושנתיים ב-50%

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ חנכו הבוקר את קו הרכבת לכרמיאל, בנסיעה מתחנת אחיהוד.

הקו לכרמיאל יחל לפעול ב-20/9, ערב ראש השנה. רכבת ישראל תפעיל בקו זה בשעות השיא: שתי רכבות בשעה. רכבת אחת תחבר בין תחנת כרמיאל לתחנת חוף הכרמל והרכבת השנייה תפעל בין כרמיאל לבאר שבע, עם עצירה בתחנות תל אביב. סך הכל יופעלו מדי יום בקו הרכבת לכרמיאל 18 רכבת לחיפה ו-8 רכבות לבאר שבע, מהשעה 05:30 בבוקר ועד חצות. זמן הנסיעה מתחנת כרמיאל לחיפה מרכז יעמוד על 34 דקות, ולתחנת תל אביב כשעה וחצי בלבד.

השר כץ ציין כי הנסיעה מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל תהיה ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים מתחנות אחיהוד וכרמיאל.

במסגרת הפרויקט נבנו שתי תחנות רכבת באחיהוד ובכרמיאל. בתחנת הרכבת בכרמיאל נבנו כ-700 מקומות חנייה ובתחנת אחיהוד כ-230 מקומות, עם אפשרות להרחבת החניה בהמשך. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-2.8 מיליארד שקלים.

 

יש לציין כי רבים מתושבי האזור, המברכים על פתיחת הרכבת, אינם מבינים מדוע לא נבנה גשר בצומת כרמיאל מערב (כביש 85 עם 784 לכיוון משגב) וצופים פקקים קשים במקום העמוס בלאיו הכי, גם בלי מחסום הרכבת.

גם כביש 854 (מעלות, כפר ורדים, תפן, כרמיאל) המסוכן לא טופל ויסבול מעומס רב של תנועה מאזור מעלות-כפר ורדים לתחנת כרמיאל וחזרה. לשר כץ הפתרונים.


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן