חיסול חשבונות?


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

האם המכתב האנונימי כנגד יזם הגולדן וילג' אותנטי או נכתב על-ידי מתחרים עסקיים או מטעמים פוליטיים?

כפרניק go8 חיסול חשבונות?

האם המכתב האנונימי כנגד יזם הגולדן וילג' נכתב על-ידי מתחרים עסקיים או מטעמים פוליטיים?

 

בימים האחרונים עמלה מערכת כפרניק לפצח את תעלומת המכתב האנונימי והמשמיץ שנשלח לחברי המועצה ובו ערימת תלונות, חלקן גם הזויות, על הנעשה במתחם הגולדן וילג'.

ראשית פנינו מספר פעמים לכתובת המייל ממנה נשלח המכתב בבקשה להזדהות בפנינו, תוך הבטחה לחסינות עיתונאית. אלא שלא קיבלנו כל תגובה, אפילו לא "אנונימית". הבהרנו כי היעדר התייחסות פוגע קשה באמינות הכותב/ת, ובהמשך אף פנינו בקבוצת הווטסאפ של כל הדיירים במתחם בבקשה לשוב אלינו בדיסקרטיות – אולם ללא כל מענה. ניסינו גם לזהות בכתובת המייל דמיון למי מהדיירים ולא מצאנו.

לפי כך, יש להניח כי המכתב האנונימי לא נכתב על-ידי אחת הדיירות, כפי שמופיע בפתיח, אלא על ידי מאן דהוא שיש לו תחרות עסקית עם יזם הגולדן וילג', יוסף עודה, או על רקע אישי או פוליטי אחר של "חיסול חשבונות" כזה או אחר. אם אכן כך הדבר, זהו מעשה חמור ומכוער על גבול הפלילי.

המכתב, המפוברק כפי הנראה, נפתח במילים אלו: "לחברי מועצת כפר ורדים שלום. אני פונה אליכם בשמי ובשם בעלי, שנינו בשנות השבעים לחיינו אשר עברנו לגור לאחרונה במתחם ה'דיור המוגן' גולדן וילאג'. פנייתנו אליכם היא מתוקף אחריותכם כנציגי הציבור לדאוג לאינטרס הציבורי, ובפרט לאינטרס של אוכלוסיות חלשות שאין להן דרך אחרת מאשר לפנות לנציגי הציבור שלהן. פנייתי אליכם בעילום שם, היא מחשש שלנו שהיזם יטריד אותנו או יתנקם בנו, לאחר ששילמנו לו את חסכונותינו בכדי לגור במתחם שהוא מקים, ובכך נהפכנו ל'בני ערובה' שלו".

 

מעבר לתלונות על המגורים בתוך "אתר בניה", תוקף המכתב האנונימי את "השיטה" הייחודית של הגולדן וילג', בה רכשו הדיירים את בתיהם בטאבו, ולא כמקובל ב"דיור מוגן" שהדיירים מתגוררים במעין שכירות וזוכים לקבל סל של שירותים. בגולדן וילג' גם סל השירותים יהיה וולונטרי וגמיש.

משיחות שערכנו עם מספר דיירים, מהפרסומים הרבים של הפרויקט וכן מפרוטוקול המפגש שערך לאחרונה ראש המועצה סיון יחיאלי עם הדיירים – עולה כי המודל הייחודי של רכישת הנכס על-ידי הדיירים היה מוכר לכל, נאמר בראש חוצות ורבים אומרים כי היה סיבה מרכזית לרכישת בית במתחם.

בהמשך פיתוח הפרויקט יהיו בו גם דירות להשכרה כ"דיור מוגן רגיל" ו"סיעודי".

כדאי להזכיר אין מדובר בבית החולים הסיעודי הנמצא במתחם סמוך ובבעלות קבוצת משקיעים בראשותו של ליאור לסרי, סגן ראש עיריית מעלות-תרשיחא.

 

 

כפרניק go4-001 חיסול חשבונות?

 

 

בתחילת המפגש שערך יחיאלי, ביחד עם סגניתו נורית שפירא (שאר חברי המועצה הוזמנו בהתראה קצרה מאוד, למרות שהמפגש תואם מספר ימים מראש), עם תושבי השכונה, ביקש היזם, עו"ד יוסף עודה לצאת מהחדר – וזאת במטרה לאפשר לנוכחים לדבר באופן גלוי ואולי אפילו לתת לכותב/ת המכתב האנונימי להגיד את דברו. בהמשך המפגש הצטרפו עודה, בנו ונועם בירן המשווק את הבתים.

מדברי הדיירים עולה שביעות רצון גדולה מהפרויקט, מהשיטה ומיחסו של היזם אליהם. גם יחיאלי אמר כי  "ההתרשמות מהמפגש היא שהולך ונבנה מתחם לתפארת עם קהילה מגובשת של דיירים בתוכו, ואנחנו מקווים שהפרויקט יצליח ויביא רווחה לדיירים ולכפר כולו".

מדגם קטן מדברי הדיירים במפגש:

"הסיבה שאנחנו קנינו את הבית שלנו, ידענו שיהיה לנו מה להישאר לילדים, זה הייחוד של המתחם בכפר ורדים ובארה"ב זה מאוד מוכר".

"רציתי לגור פה בגלל שכפר ורדים הוא מקום נפלא יש פה קבוצת אנשים מדהימה ויש לנו הרגשה שמצאנו בית אמיתי, מי שמרגיש  אחרת כנראה שלא הבין לפני שחתם על החוזה".

"בדקתי את יוסף ואנחנו פה מאושרים וטוב לנו. מבחינה חברתית זה גרעין נהדר".

"המתחם הזה יוצא מן הכלל ויש גם למי לפנות, אין דבר שפונים אילו והוא לא ניתן למענה".

בהמשך המפגש גם עלתה סוגיית שם המתחם ו"הכתובת" של הדיירים. יחיאלי עדכן את הנוכחים כי מליאת המועצה החליטה לאחרונה להיענות לבקשת הדיירים לקרוא למתחם (וכן לכתובות הדואר) "אחוזת הורדים", אלא שלאחר מכן אחד מחברי המועצה העיר שבלתי סביר לקרוא למתחם/רחוב כשם של חברת בניה הפועלת בכפר. לאחר התייעצות, הציע היועץ המשפטי כי כביש 38 יהיה שם המתחם וכל בית יקבל מספר אחר. יחיאלי הציע לתושבים שיחליטו על שם אחר ויעבירו לאישור המועצה.

עניין נוסף על הפרק היה הכניסה והיציאה המסוכנים מהמתחם ויחיאלי עדכן כי המועצה הגישה בקשה למשרד התחבורה להקים כיכר במפגש של דרך ההר (כביש יאנוח כפר ורדים) עם כביש 38 (הכביש החדש המחבר את הגולדן וילג' ישירות לרחוב מירון, שלא דרך חרצית).

 


0 תגובות

  1. המפכל הגב

    פלילי
    להגיש תלונה במשטרה

  2. יוסף עודה הגב

    גולדן וילג’
    אני יוסף עודה בשם היזם רוצה להודות לדיירים שראו מקום להתייחס באופן חיובי למתחם ולהביע את דעתם החיובית הן באתר והן במפגש עם נציגי העיר.
    אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לעמוד בהתחייבויותינו לדיירים ולהקים מתחם ייחודי שאין כמותו בארץ, אולם מידי פעם עולים קולות מתוך אינטרסים זרים ובלתי מובנים הנובעים משיקולים של חשבונות עסקיים או פוליטיים או גזעניים או סתם קנאות המנסים לפגוע בפרויקט…
    מה שמדאיג זה לא המכתב האנונימי של איש פחדן ,המנסה להעלות טענות שקריות נגד הפרויקט ,אלא אותם חברי מועצה אשר קופצים מיד על המציאה ופונים לראש המועצה בדרישה לקיים דיון דחוף בטענות המועלות במכתב אנונימי “ולעזור לאוכלוסיה החלשה” מבלי לטרוח ולבדוק מהו מקור המכתב ומה הם מניעיו !!( אלא אם הם יודעים מהו המקור ).
    כאן המקום להדגיש כי דיירי המתחם אינם “אוכלוסיה חלשה” וכי המדובר באנשים משכמם ומעלה שאיישו ועדיין מאיישים משרות בכירות ובוודאי שאינם זקוקים לעזרת מאן דהוא למימוש זכויותיהם.
    מכל מקום ברצוני להודיע למר גרינפלד ולמר איילון כי דלתות המתחם פתוחות בפניהם ונשמח לארח אותם ולהיפגש אתם כדי שיתרשמו מקרוב הן מהמתחם והן מהתכניות העתידיות אולי יחליטו לשנות את דעתם ולתמוך בפרויקט חיוני וייחודי זה.

  3. רינה בשן-גור הגב

    תגובה למכתב האנונימי
    28/12/17, שמי רינה בשן-גור, לאחר ששמעתי את תוכנו של ״המכתב האנונימי״ המסקנה המתקבלת לדעתי הינה שאותו כותב ״אנונימי״פעל משיקולי דעת מוטעים,שכן,לא היתה לו ראיה שעליה יכול היה להיתבסס מכיוון שבעצם בתכלית ,במציאות, העניינים שונים ולכן היסתיר את שמו.אני סבורה שפעל מצרות עין או כפי שטענו אחרים,מעניין פוליטי ופשוט החליט לבחוש ולעורר זעם, לאמיתו של דבר כשל. אנו גרים בשכונה ההולכת ומתפתחת,ניבנת בעמל ושימחה ע״י היזם המקסים שלנו מר יוסף עודה, אדם משכמו ומעלה,איש נעים הליכות,מסביר פנים,מכבד וקשוב לכל. היגענו לכפר מקרית ביאליק מקום מרכזי ותוסס לאחר ששמענו על הפרוייקט המתוכנן מילדינו,תושבי הכפר,וכאשר ראינו את התוכנית שתאמה לנו כמו כפפה ליד,לא היססנו. בחתימת החוזה ידענו בדיוק על מה אנו חותמים,לא ציפתה לנו שום הפתעה מאכזבת בעם כניסתינו לבית החדש, אנו מאוד מרוצים,כל יום שעובר עלינו בביתנו המקסים ממלא אותנו אושר ועונג צרוף הן מהבית ותיכנונו,הן מהשכונה שמתפתחת כל יום, מהשכנים הנעימים וכן מהאווירה החמה והמחבקת. אנו גאים על שהיתברכנו ביזם יוסף עודה ובכל צוות העובדים העוסקים במלאכה ועונים לכל פניה ומביאים לפיתרונה,אנו מודים להם מכל הלב. אני בטוחה כאשר יגיע הפרויקט הנירחב לסיומו בהצלחה תהיה השכונה שלנו הפנינה של הכפר. אמן.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן