חורף בקשת אילון


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

30-27 בדצמבר, 2017: סמינר מוזיקאלי יהודי ערבי של עמותת פוליפוני קשת אילון

כפרניק kesh חורף בקשת אילון

30-27 בדצמבר, 2017: סמינר מוזיקאלי יהודי ערבי של עמותת פוליפוני קשת אילון

 

המרכז למוסיקה קשת אילון ועמותת פוליפוני לחינוך מנצרת בסמינר משותף, זו השנה השניה, שיפגיש מוסיקאים צעירים, יהודים וערבים, מכל רחבי הארץ. הסמינר יתקיים באילון, כאשר המשתתפים מתארחים במעונות הסטודנטים המרווחים בקמפוס קשת אילון. 

שתי מטרות משותפות מקשרות בין קשת אילון ופוליפוני לחינוך:

האחת – מתן הכשרה ברמה הגבוהה ביותר למוסיקאים הצעירים המוכשרים ביותר בישראל.

השניה – שילוב בני נוער ערבים ויהודים והיכרות עם האחר באמצעות המוסיקה, מתוך אמונה שהמוסיקה יכולה לסייע לגשר על הפער בין שתי הקהילות ולתרום לחברה הישראלית הרחבה יותר.

בסמינר ישתתפו כ-75 נגנים צעירים, יהודים וערבים, אשר יקבלו שיעורים אישיים ממורים בכירים לכלי קשת מהארץ ובחו"ל. נגני כלי הנשיפה יעבדו בסקציות וינגנו בתזמורת. 38 נגנים, הבוגרים יותר, יעבדו על סימפוניה מס' 6 של שוברט בניצוחו של המנצח מגרמניה -ראול גרונאייס, וינגנו באנסמבל גדול ומשותף.

פעם ביום, יתרכזו המשתתפים למפגש חברתי או להרצאת העשרה עם מרצים ממכון "מינרבה" באוניברסיטת ת"א, שיעודדו אותם לחשוב כיצד ניתן לראות ביצירה המוסיקלית שיבצעו – אמצעי להובלת שינויים בחברה.

המרצים הם: פרופ' גלילי שחר, ד"ר מנאר מח'ול.

 

סגל מורי הסמינר:

כינור: אני שנרך, יצחק רשקובסקי, נביל עבוד אשקר, יבגני אפטר, שלמה טיטנטפולבר, לנה מזור, אירנה סבטלובה, גיא פיגר, סופי פיקובסקי ומילה פלדמן.

ויולה: לילך לבנון.

צ'לו: הלל צרי.

פסנתר: לורה אס, ריטה בירמן, יוליה גורביץ', טטיאנה גרשוני, אירינה ז'לזנובה, יבגניה לקרניק, קטיה סמסון, מרינה פינדל, מרינה קמינקר ומיכאל קנר.

כלי הנשיפה: כלי נשיפה מעץ – אילייה שוורץ. כלי נשיפה ממתכת – מייקל סלטקין.

 

קשת אילון הוקמה בשנת 1990 בקיבוץ אילון בגליל המערבי ושמה לה למטרה לקדם ולטפח כנרים מחוננים צעירים מהארץ ומהעולם. ספינת הדגל של הפרויקט היא קורס קיץ בינלאומי בן שלושה שבועות במתכונת של כיתות אמן, בו משתתפים, זו השנה ה-27, כ-60 נגני כלי קשת. על סגל הקורס נמנים מורים בכירים לכלי קשת ואמנים בעלי שם בתחום זה. בנוסף מקיימת קשת אילון גם סמינרים ייעודיים לנגני כלי קשת ישראלים פעמיים בשנה וסדרת קונצרטים "קשת של צלילים" באולמה. 

 

עמותת פוליפוני הוקמה על ידי הכנר והמוסיקאי נביל עבוד אשקר, יליד נצרת שהחל את לימודי הכינור בגיל 8. אשקר בוגר אוניברסיטת תל אביב, שם למד במקביל פיזיקה ומוסיקה. הקונסרבטוריון, שייסד עבוד אשקר בנצרת, נתמך בראשית דרכו על ידי קרן ברנבוים-סעיד שמטפחת יוזמות חינוכיות אמנותיות.

 

תוכנית הסמינר:

שלב א' – שבת 23 בדצמבר, עבודה בסקציות לפי כלי נגינה בתזמורת – בנצרת

שלב ב' סמינר משולב, 30-27 בדצמבר – באילון

 

ההרצאות שיינתנו :

יום חמישי 28.12.2017 בין השעות 20:30 – 21:30

"אופסימיזם": בין אמיל חביבי לפרנץ שוברט

מרצה – ד"ר מנאר מח'ול, עמית פוסט-דוקטורט במרכז מנירבה למדעי הרוח באוניברסיטת תל-אביב, מרצה ורכז אקדמי במכללה האקדמית ספיר שבנגב. קיבל את הדוקטורט בלימודים אסייתיים ומזרח תיכוניים מאוניברסיטת קיימברידג' (2013). התזה שלו התמקדה בהשתקפויות הספרותיות לאבולוציה של הזהות הפלסטינית בישראל בין השנים 1948-2010.

יצירתו של חביבי "האופסימיסט" (1974) מציגה מסע בין שברי זהות. הגיבור נחטף, זהותו מטשטשת, מסעו משתבש. המתח בין הזהות הפרטית לבין המציאות החברתית והפוליטית מביא בסופו של דבר את הגיבור אל סף השיגעון. בהרצאה ננסה להבין מהו אותו אופסימיזם, כיצד הוא קשור למעשה היצירה ובאיזה מובן ניתן בעזרתו להבין את יצירתו של שוברט.

 

יום שישי 29.12.2017 בין השעות  14:00 – 15:00

"מהפכת הנגד": שוברט ואביב העמים

מרצה – פרופ' גלילי שחר, ראש מכון מינרבה להיסטוריה גרמנית, אוניברסיטת ת"א.

את המומנט המוזיקלי של פרנץ שוברט צריך לחשוב גם כמאורע היסטורי, כמאורע של עידן מהפכות-הנגד באירופה, קרי כיצירה המבטאת את כישלון המהפכה, את הראקציה, את הפאתוס (התרגשות וסבל) שהיו מנת חלקו של דור. אך היום אנו שבים להיזכר בניסיון הזה גם בעת הזו, לאחר שנות "האביב הערבי", בזמן של מבוכה וצער (הזמן האלגי), המסתמנים בו – כמו ביצירתו של שוברט – פתחי הרצון, החדש, העתיד לבוא?

 

קונצרטים בסמינר:

יום ו' 29/12/17 בשעה 21:00 – קונצרט במסגרת סדרת "קשת של צלילים" באולם בר-אוריין באילון, בו יופיע הפרויקט הקאמרי הישראלי בתוכנית "חוגגים עשור" מיצירות היידן, שולהוף וברהמס. נגני ההרכב הם: אנטיה וייטהאס (כינור), דניאל ברד (כינור), גיא בן ציוני (ויולה), מיכל קורמן (צ'לו), טיבי צייגר (קלרנית) ויעל קרת (פסנתר). 

שבת 30/12/17 בשעה 16:00 – קונצרט של תוצרי העבודה בסמינר בנגינת סולנים, תזמורת, אנסמבל כלי קשת ואנסמבל כלי נשיפה.

 

הכניסה חופשית לקהל הרחב לכל הפעילויות (שיעורים, חזרות הרצאות וקונצרט הסיום).

לקונצרט הפרוייקט הקאמרי יש לרכוש כרטיסים באתר קשת אילון

פרטים נוספים במשרד קשת אילון 04-9858191/131

 

צילום: שרית עוזיאל.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן